بارزانی نمایه

یک کارشناس نظامی عراق فاش کرد که رئیس جمهور آمریکا تا ساعاتی دیگر با «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق به منظور بررسی احداث بزرگ‌ترین پایگاه آمریکا در اربیل، دیدار می‌کند.

به گزارش مشرق، «صفاء الاعسم» کارشناس نظامی عراق امروز دوشنبه گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ظرف چند ساعت آینده در حاشیه کنفرانس داووس با مسعود بازرانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق دیدار می‌کند.

الاعسم در مصاحبه با پایگاه خبری «المعلومه» گفت که هدف از این دیدار بررسی احداث بزرگ‌ترین پایگاه آمریکایی در اربیل است.

بیشتر بخوانید:

توطئه آمریکا برای کودتای نظامی در عراق

وی افزود که «آمریکا برنامه‌ای برای خروج از عراق ندارد بلکه عملیات احداث دو پایگاه نظامی جدید در دشت نینوا و اربیل را آغاز کرده است».

به گفته الاعسم مسعود بارزانی و ترامپ تا چند ساعت آینده در حاشیه کنفرانس داووس با هم دیدار می‌کنند.

او همچنین گفت که در این دیدار «انتقال مقر فرماندهی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا به اربیل به عنوان اقدامی علیه دولت عراق و پارلمان آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت».

دو روز پیش نیز یک منبع سیاسی مطلع، از دیدارهای اخیر مقامات مسئول آمریکایی و مقامات دولت منطقه کردستان خبر داد و گفت که در این دیدارها درباره روند تداوم حمایت کُردها از بقای نیروهای آمریکایی و رد مسئله خروج آنها از عراق یا لغو توافق‌نامه امنیتی و همکاری درباره احداث چهار پایگاه نظامی از جمله پایگاه «الحریر» در منطقه کردستان گفت‌وگو شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    76 20
    آمریکا رفتنی است روسیاهی به این قدرت طلبان برده دار از طایفه کرد باقی خواهد ماند
  • محمدار IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    56 20
    اربیل باید طعم ایجاد ناامنی در مرزهای ایران رو با گوشت و پوستش احساس کنه. طوری بزنیدشان که شیر مادر از استخوان هاشان بیرون بزند.
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    47 13
    بزرگترین اشتباه استراتژیک جمهوری اسلامی کمک به بارزانی در زمان حمله داعش بود ایران کمک شون کرد حالا دارن با آمریکا میبندن
  • محسن IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    69 13
    بارزانی باید این را خوب بداند که متکی شدن به اسراییل یعنی نابودی قوم کرد مگر اقای بارزانی نمی داند در زمان حمله داعش به اربیل چه کسی به داد انها رسید ایران اسلامی بود لذا با هماهنگی دولت ایران وعراق برای مردم کرد اسایش و...به ارمغان خواهد اورد اقای بارزانی خوب بداند ایران اسلامی کنار انها است معادلات سیاسی در منطقه نشان می دهد که با رفتن به دامان امپریالیسم هیچ چیزی جز بدبختی برای کردها به ارمغان نخواهد اورد
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    63 8
    آمریکا از رو هم نمیره! زمان جان اف کندی شوروی یه پایگاه موشکی تو کوبا درست کرد آمریکا دنیا رو گذاشت رو سرش و میخواست جنگ راه بندازه، حالا خودش راه افتاده بیخ گوش روسیه و چین و ایران مرتب پایگاه میزنه و بقیه رو متهم به ترور و ایجاد ناامنی میکنه، رو که نیست سنگ پای قزوینه.
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    32 15
    نباید اجازه بدهیم چنین پایگاهی احداث بشود. باید با همکاری ترکیه رامشون کنیم.
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    19 11
    دوستان کردتون خوب خنجر بهتون زدن باید میزایشتین داعش قتل عامشون میکرد بعد اونجور که میخواستین مهره چینی میکردین
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    4 2
    نمیدانیم این نماینده های دیپلماتیک و غیره ایران در اربیل چکار می کنند! بلعیدن اقلیم توسط آمریکایی ها را چگونه توجیه می کنند؟
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    3 3
    سید حسن نصرالله: زمانی که حاج قاسم و فرماندهان حزب الله به دعوت همین به ظاهر آقا برای جلوگیری از حمله داعش به اربیل دعوت شدند ، دستان بارزانی از ترس می لرزید. بارزانی! لرزش دست هایت را به یاد داشته باش و اینکه چه کسی کمکت کرد.
  • احسان IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    4 1
    جناب آقای مسعود بارزانی زمانی که داعش اربیل را محاصره کرد و اربیل در حال سقوط بود آیا با امریکایی ها تماس نگرفتی که به شما کمک کند و جواب رد شنیدید و گفتند که نمی توانند کمک کنند و آیا از سردار حاج قاسم سلیمانی کمک خواستید که در عرض چند ساعت خودش و نیروهایش را به شما رساند و شما را از محاصره داعش در آورد پس چرا دو باره به این امریکا اعتماد می کنید که فردا از پشت به شما خنجر خواهند زد.
    • نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      3 1
      بارزانی لعنتی خائن خودت داعشی هستی که با اون دیونه میپری....
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    3 1
    بارزانی بیش از انکه یک کرد وطن پرست باشد یک خائن ونوکر آمریکا و اسرائیل هست وبدنبال تبدیل کردن آنجا به یک اسرائیل جدید است اما نمی داند کرد هاغ چیزی غیر از او هستند وحسابش را خواهند رسید
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    1 1
    آقای ترامپ به خدا اگه اینهمه پولی که صرف ساخت پایگاه برای ترس از ایران رو داری خرج میکنی،رو بیای بدی بخودمون دیگه نیاز به اینهمه منت کشی نیستی.
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    1 1
    دوستان زیاد اینها را مواخذه نکنید خاصیت دولتهای ضعیف اینکه با قدرتهای بزرگ قرارداد یک طرفه ننگین ببندند تا دوام وبقای پوشالین خود را برای چند سالی تضمین کنند والا کرد جماعت جماعت خوب ومهربان و وفادار هستند این دولتمردان آنها هستند که خوب تصمیم نمی گیرند
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    0 0
    مسعود بارزانی خیانتهایت به مردم مظلوم کردستان آشکار خواهد شد . بترس از روزی که همین مردم مظلوم کردستان انتقام سختی ازت بگیرند . به امید روزی که کشور عراق را یکپارچه ببینیم . و آن روز دیر نیست انشاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس