کد خبر 1033247
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
بغداد

یک نماینده پارلمان عراق فاش کرد که رئیس جمهوری این کشور امروز نامزد نخست وزیری را مشخص خواهد کرد.

به گزارش مشرق، محمد الخالدی رئیس فراکسیون موسوم به بیارق الخیر و یکی از نمایندگان پارلمان عراق امروز به السومریه گفت برهم صالح رئیس جمهوری امروز نامزد تصدی نخست وزیری را معرفی خواهد کرد.

وی افزود درباره مشخصات نامزد مورد نظر با معترضان توافق به دست آمده است.

السومریه گزارش داد معترضان روز گذشته(یکشنبه ۲۹ دی) اعتراضات خود را در بغداد و برخی  استان‌ها تشدید کردند به طوری که برخی از آنها به بستن راه‌ها دست زدند که نیروهای امنیتی برای باز کردن راه‌ها وارد عمل شدند.

اوضاع بغداد تحت کنترل است

سرلشکر خالد المحنا سخنگوی وزارت کشور عراق امروز دوشنبه به تشریح آخرین وضعیت امنیتی بغداد و برخی استان‌ها پس از آنچه «پایان مهلت الناصریه» خوانده شده، پرداخت.

معترضان در الناصریه تهدید کرده‌اند در صورتی که خواسته‌هایشان محقق نشود، اقدامات تنش آمیز خود را افزایش خواهند داد.

المحنا به بغداد الیوم گفت وضعیت امنیتی بغداد تحت کنترل است و جاده‌ها شاهد هیچ قطعی یا بسته شدن نیست. برخی گروه‌ها تلاش کردند بزرگراه محمد القاسم و برخی راه‌های دیگر را مسدود کننند، ولی نیروهای امنیتی دخالت کرده و مانع این کار شدند . این مقام امنیتی عراق تصریح کرد حرکت خودروها در خیابان‌ها عادی است و ترافیک هم بسیار روان است.

المحنا روز گذشته گفته بود وزارت کشور هیچ گامی برای تعامل با تظاهرات کنندگان پس از تشدید اوضاعی که بغداد و برخی استان‌ها در صورت پایان مهلت مشخص شده در ذی قار ممکن است رخ دهد، اتخاذ نکرده است.

بغدادالیوم نوشت معترضان در شهر الناصریه به گروه‌های سیاسی یک هفته برای انتخاب نخست وزیر موقت مهلت داده و اعلام کردند این مهلت روز ۱۹ ژانویه پایان می‌یابد که با پایان این مهلت، شامگاه یکشنبه، معترضان در ذی قار به قطع برخی راه‌ها دست زدند و در الدیوانیه هم معترضان برخی پل‌ها را مسدود کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس