ناآرامی در عراق

آمریکایی‌ها با توجه به جدی شدن موضوع خروج نیروهای نظامیشان از عراق، تمام ظرفیت‌های خود را برای ایجاد فشار بر پیکره دولت و ملت عراق به کار گرفته‌ اند.

به گزارش مشرق، منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که در حین بازگشایی بزرگراه «محمد القاسم» بغداد که توسط اغتشاشگران مسدود شده بود، تعداد ۱۲ نفر از این افراد را دستگیر کرده اند.

بیشتر بخوانید:

ادامه ناآرامی‌های بغداد با مسدود کردن دو پل

آتش‌سوزی در خط لوله‌های نفت در شمال استان «ذی‌قار» عراق +عکس

این افراد در بازجویی‌های اولیه اعتراف کرده‌اند که تحت فرمان یک تبعه عراقی ساکن بغداد و وابسته به سفارت آمریکا، به نام «عمر جمیل الراوی» هستند که هم اکنون در ترکیه فراری است و گروهی متشکل از حدود ۵۰ نفر را از خارج از مرزهای عراق اداره می‌کند.

این ۱۲ نفر تایید کرده‌اند که این فرد از طریق یک گروه واتس آپی، دستورات لازم برای ایجاد اغتشاش در نقاط مختلف را به آنها می‌داده و در ازای انجام این دستورات، مبالغی را از طریق دستیار خود در بغداد به آنها منتقل می‌کرده است.

بازداشت شدگان اعتراف کرده‌اند که که مبلغ ۱۰۰۰ دلار در ازای انسداد بزرگراه «محمد القاسم» دریافت و علاوه بر آن برای حضور دائم در میدان التحریر بغداد نیز، روزانه پنجاه هزار دینار حقوق دریافت می‌کرده‌اند.

بر این اساس؛ به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها با توجه به جدی شدن موضوع خروج نیروهای نظامیشان از عراق، تمام ظرفیت‌های خود را برای ایجاد فشار بر پیکره دولت و ملت عراق به کار گرفته‌ و هیچ ابایی از به آشوب کشیدن این کشور به بهانه اعتراضات مردمی ندارند.

از سویی؛ پیاده‌نظام رسانه‌ای آنها نیز با گزارش‌های جهت‌دار تمام تلاش خود را برای وارونه‌نمایی حوادث عراق بکار گرفته و عملا از چند جبهه این کشور را تحت فشار قرار داده‌اند.

از مهمترین خطوط القایی این رسانه‌ها در روزهای اخیر می‌توان به مواردی همچون مخالفت گسترده مردم با جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های مقاومت اشاره کرد که طی آن به آتش کشیدن دفاتر این گروه‌ها توسط عناصر مزدور را نشانه‌ای بر این مدعا عنوان کردند.

از سوی دیگر؛ آمریکایی‌ها به درستی می‌دانند که حضور گسترده مردم در تظاهرات روز جمعه آینده در حمایت از تصمیم حاکمیت مبنی بر لزوم اخراج نیروهای نظامی بیگانه از عراق، آب پاکی را روی دست آنها خواهد ریخت و تمام بهانه‌ها را از آنها خواهد گرفت، لذا تمام تلاش خود را برای بحرانی کردن فضا به کار بسته‌اند.

نتیجه اینکه؛ آمریکایی‌ها در ادامه «غیرقانونی خواندن مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیروهای نظامی بیگانه»، «دور زدن این مصوبه از طریق احیای اختلافات میان اربیل و بغداد»، «بازگرداندن بقایای داعش و طراحی عملیات‌های تروریستی در نقاط مختلف این کشور»، «کارشکنی گسترده در فرآیند معرفی و انتخاب نخست وزیر جدید و استقرار دولت»، طی چند شب گذشته با «کلیدزدن دور جدید اعتراضات خیابانی خشونت‌بار»، تلاش می‌کنند تا حاکمیت عراق را از این تصمیم مهم برگردانند.

منبع: نورنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    6 3
    آب خوش از گلوی اینا هم فرو نمیره . سفارت شون دم به دقیقه راکت بارون میشه ... چون پر سیاه پوسته زده نمیشه
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    2 14
    با کشیدن پای روسیه و چین به منطقه و خلیج فارس آمریکا عمرا از عراق خارج شود. تازه اروپا آماده فرستادن ناوگانهای نظامی برای الحاق به نیروهای ائتلاف در تنگه هرمز اشغال شده توسط ائتلاف آمریکایی شده است.
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    0 0
    سلام من بابت فسادهای کشور و گرانی مسکن و باستی هلیز و ... خیلی بهتون گیر میدادم اما امید دارم به زودی از آمریکا حذف میشه راستش شما در شبکه های اجتماعی و رسانه ها مخصوصا عربی عبری و انگلیسی ضعیف عمل کردید. خلاصه هر کمکی بتونم بهتون بکنم که آمریکا از منطقه حذف بشه خوشحال میشم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس