کد خبر 1033238
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
نقشه

یک هکر کلمات عبور بیش از نیم میلیون سرور، روتر و سیستم‌های اینترنت اشیا را در اینترنت منتشر کرده و در دسترس عموم قرار داده است.

به گزارش مشرق به نقل از زددی نت، سرورها و روترهای هک شده مربوط به کشورهای متنوعی هستند. اما بخش اعظم آنها در اروپا و سپس در آمریکا واقع هستند.

فهرست یادشده که کلمات عبور بیش از ۵۱۵ هزار سرور و روتر و سیستم اینترنت اشیا را در بر می‌گیرد، در یک فوروم آنلاین منتشر شده و شامل آدرس‌های آی پی هر یک از ابزار هک شده و نام کاربری و کلمات عبور آنها نیز هست.

هکر مذکور برای یافتن این اطلاعات، ابتدا کلمات عبور پیش فرض کارخانه‌ای را امتحان کرده و از این طریق بخشی از اطلاعات خود را به دست آورده است. وی سپس بعضی کلمات عبور ساده را حدس زده و بدین شیوه هم اطلاعات خود را تکمیل کرده است.

خرابکاران اینترنتی با استفاده از این اطلاعات می‌توانند به طور مخفیانه بدافزارهای خود را به سرورها و ابزار اینترنت اشیا منتقل کنند و از آنها برای سرقت اطلاعات و نفوذ به سایت‌های مختلف بهره بگیرند.

پیش از این در آگوست سال ۲۰۱۷ هم یک فهرست ۳۳ هزارتایی از کلمات عبور مجموعه‌ای از روترهای خانگی منتشر شده بود. اما تنوع و گستردگی فهرست جدید نگران کننده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس