کد خبر 1033177
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
پشت پرده استعفای بطحایی از زبان ذوالنور

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: وقتی که اینستکس قرار بود فعال شود وزیر خارجه ما در تلویزیون اعلام کرد که پول‌شویی در کشور یک واقعیت است که این حرف بسیار ناشیانه بود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (دوشنبه 30 دی) مجلس شورای اسلامی و در جریان سوال ملی خود از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره علت بیان مطالب بی‌اساس و هزینه‌ساز که در تضاد با منافع ملی از جمله توانایی آمریکا در از کار انداختن سیستم دفاعی کشورمان از طریق انداختن بمب و ایراد اتهام پولشویی به نظام گفت: آیا سهم ما از برجام اینستکس بود یا عادی‌سازی همه روابط اقتصادی با دنیا؟

بیشتر بخوانید:

عذرخواهی ظریف از نمایندگان مجلس به دلیل ترک پارلمان

وی افزود: اینستکس ما را به عنوان مهجور تلقی می‌کند به طوری که سهم فروش نفت‌مان را به اروپایی‌ها به یک صندوق واریز کرده و ما برای واردات کالا از اتحادیه اروپا از آن صندوق برداشت کنیم.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مهجور نیست.

وی تصریح کرد: اینستکس آرزو است و اجرایی هم نشده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت:‌ زمانی که قرار بود اینستکس فعال شود وزیر خارجه مقابل تلویزیون آمده و می‌گوید پولشویی در کشور یک واقعیت است.

وی گفت:‌ اگر آدم ناشی این حرف را می‌زد که آمریکا با دو بمب می‌تواند کل کشور ما را مختل کند می‌توانستیم آن را رفع رجوع کنیم.

ذوالنوری گفت:‌آقای ظریف جوانی‌اش را در دیپلماسی گذرانده است اما اگر آدم ناآشنا با بین‌الملل این حرف را می‌زد می‌توانستیم از کنار آن به راحتی بگذریم ظریف و کسانی که حقوق بین‌الملل خوانده‌اند می‌دانند که رهبر، نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور و وزیر خارجه حرف‌شان در دنیا سندیت دارد.

وی گفت:‌ اگر وزیر کشور و وزیر نفت بحث پولشویی را می‌گویند در محاکم دنیا نمی‌توانستند به آن استناد کنند اما به اظهارات وزیر خارجه می‌توانند استناد کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • رحیم IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    3 26
    مگر دروغ گفته؟ حالا چرا اینقدر عصبانی شدی؟
  • عبدالله مومن IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    11 1
    پولشوئی یعنی حقوق ده ها میلیونی مدیران این دولت با نان اضافه رانتی که از جاهای مختلف می خورند و به کسی هم اجازه اطلاع از کم و کیف کارهای خود را نمی دهند
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    1 28
    بعد سخنان ايشان بجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      7 1
      او نماینده مردمه و وظیفه ش، تامین منافع مردمه. پس کاملا بجاست و حرفه ای ظریف حتی ناشیانه نبوده بلکه مغرضانه و عامدانه بوده
  • مرصاد IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    7 2
    ظریف از این حرف های ناشیانه بودار ! زیاد زده است ! 30 سال شهروندی آمریکا !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس