نتانیاهو نمایه

رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی می‌گوید این هفته درباره درخواست مصونیت قضائی نخست‌وزیر این رژیم رأی‌گیری خواهد شد.

به گزارش مشرق، بعد از شکست خوردن تلاش‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای به تعویق انداختن بررسی درخواست مصونیت قضائی خود در پارلمان این رژیم، رئیس کنست از بررسی این درخواست در هفته آینده خبر داد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، «ِیولی ادلستاین» رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه گفت که کنست این هفته برای بررسی و رأی‌گیری درباره درخواست مصونیت قضائی نتانیاهو تشکیل جلسه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

جروزالم‌پست: درخواست مصونیت قضائی نتانیاهو رد می‌شود

بر این اساس، ادلستاین با صدور بیانیه‌ای توضیح داد: «علی‌رغم اینکه با موضع مشاور حقوقی کنست مخالفت کردم، معتقدم برای حفظ اعتماد [عمومی] به اصول رئیس کنست از سوی تمام احزاب، مهم است که آن [موضع مشاور حقوقی] را بپذیرم».

این در حالی است که ادلستاین پیشتر تلاش می‌کرد با به تعویق انداختن زمان بررسی درخواست مصونیت هم‌حزبی خود تا بعد از انتخابات سراسری آتی در فلسطین اشغالی، به ایجاد اکثریت در کنست و رأی مثبت به این درخواست کمک کند. اما «ایال یینون» مشاور حقوقی کنست در حکمی تاکید کرد طبق قوانین، ادلستاین نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، اکثریت واضحی در کنست مخالف اعطای مصونیت قضائی به نتانیاهو هستند که به همین دلیل انتظار می‌رود کمیته پارلمانی ضمن رد درخواست وی، راه را برای ارسال اتهامات نتانیاهو به دادگاه و برگزاری جلسه محاکمه وی هموار کند.

دادستانی کل رژیم صهیونیستی چند ماه پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو رسما به تقلب، دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم شده است. پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

مسئولان ارشد حزب لیکود می‌گویند در صورتی که شانس تصویب شدن درخواست مصونیت قضائی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی کم باشد، وی این درخواست را پس می‌گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس