8.jpg

در حمله موشکی به پایگاه عین الاسد شماری از نظامیان تروریست آمریکایی به هلاکت رسیدند و حالا این سوال مطرح است چرا واشنگتن از ارائه آمار واقعی تلفات هراس دارد.

سرویس جهان مشرق - هیچ خسارت جدی ندیده است و هیچ کسی هم کشته نشده و فقط چند تن تا حدودی زخمی (موج گرفتگی ناشی از انفجار) شده اند و حمله هم هماهنگ شده بود و همه چیز خوب است و مشکلی هم وجود ندارد.

این روایت خلاصه روایت سران رژیم تروریستی آمریکا از اتفاقی است که در پایگاه «عین الاسد» افتاده و مدام در امپراتوری رسانه ای خود تلاش می کنند حمله موشکی ایران را کوچک جلوه دهند و وضعیت را برای افکار عمومی عادی توصیف کنند.

جلسه شورای امنیت ملی آمریکا پس از حمله موشکی ایران

پیاده نظام رسانه ای هیات حاکمه آمریکا به گونه ای القا می کنند که انگار موشک های ایران به بیابان‌های خشک الانبار اصابت کرده اند و سعی دارند نخستین حمله به پایگاه خود پس از جنگ جهانی دوم را کم اهمیت نشان دهند اما ابهامات و سوالات زیادی از سوی رسانه های مستقل مطرح شده که واشنگتن تاکنون پاسخی نداده و فرار به جلو را انتخاب کرده است.  

کاخ سفید بخشی از پروژه فرار به جلو را با سوء استفاده از سانحه تلخ و غم انگیز هواپیمای اوکراینی و موج سواری و جنگ روانی از این حادثه پیش برد اما حالا که قدری زمان گذشته است و غبارها در حال کنار رفتن هستند، باید به پرسش های رسانه ها و افکار عمومی پاسخ دهد.

آمریکایی ها در روزهای نخست پس از حملات موشکی به هیچ رسانه ای اجازه ورود به پایگاه ندادند و ۳ روز بعد از آن هم تصویربرداری به مکان های از پیش تعیین شده و کادرهای بسته خلاصه شد و در حال حاضر نیز بخش هایی که مورد اصابت موشک های قیام قرار گرفته دور از چشمان خبرنگاران و عکاسان است اما این سوال مطرح می شود تا چه زمانی می خواهند تلفات اتاق مرکزی عملیات پایگاه عین الاسد را سانسور کنند؟

در روزهای گذشته رسانه های داخلی و رسانه های مستقل جهان سوالات و شواهد متعددی را مطرح کردند که در جریان جنگ رسانه‌ای به طور کامل دیده نشدند و حالا جا دارد دوباره برای روشن شدن افکار عمومی طرح شوند اما مشخص نیست چرا مقامات آمریکایی جرأت نمی کنند به هلاکت رسیدن فرماندهان و افسران ارشد اطلاعات و ضد اطلاعات، افسران ارتباطات، واحد آنالیز، و جنگ الکترونیک و سایبر خود را اعلام کند.

البته ملاحظات سیاسی و داخلی ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نیز قابل درک است، اما در مقابل این آمادگی از سوی تهران نیز وجود دارد که در صورت لزوم آمار کشته های نظامیان تروریست آمریکا و خسارت‌های دقیق وارد شده به پایگاه «عین الاسد» را اعلام و آدرس‌های دقیق و مستندات آن را ارائه کند.

پایگاه عین الاسد میزبان تعدادی از بالگردهای نظامی، جنگنده‌ها ( F۳۵) و پهپادهای آمریکایی ( MQ-۹ Reaper ) بود و براساس اطلاعات به دست آمده تعدادی از آنان در حملات موشکی ایران هدف قرار گرفتند و به طور کامل منهدم شدند و این موضوع دیگری است از سوی آمریکایی‌ها رسانه‌ای نشده است.

یکی از داستان‌های مضحک اما تلخ دیگر که کمتر مورد توجه قرار گرفته این است که آمریکایی‌ها آمار مجروحان خود را با اطلاع رسانی قطره‌چکانی ۱۱ تن اعلام کردند اما در پاسخ به این سوال که چرا یک هواپیمای غول پیکر ( C۱۷) باید این نظامیان موج گرفته را از پایگاه عین الاسد خارج کند، درمانده اند و سکوت کرده اند.

البته در این پنهان‌کاری رسانه‌ای مقامات آمریکا تنها نیستند و پادوهای رسانه‌ای و مزد بگیران که لقب ایرانی بودن را یدک می‌کشند اما به معنای واقعی کلمه وطن فروشانی بیش نیستند در روزهای گذشته به هر دری زدند که اذهان ناراحت و غم دیده ملت را به هر سویی بکشانند و موج سواری کنند تا آنچه که در عین الاسد گذشته را سانسور و به فراموشی بسپارند. اما در روزهای آینده باید منتظر جزئیات بیشتری از حملات موشکی به پایگاه عین الاسد باشند.

به گزارش مشرق، نظامیان تروریست آمریکایی در پایگاه عین الاسد نقش ویژه‌ای را در عملیات ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی ایفا کردند و البته اولین تاوان این جنایت را هم دادند؛ عین الاسد بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق است که در غرب بغداد واقع شده و مساحت ۱۰ کیلومتر مربعی (معادل منطقه سبز بغداد) دارد.

پایگاه نظامی «عین الاسد» در واقع یک فرودگاه برای نیروهای نظامی است و به واسطه اینکه مسیر اصلی دسترسی نیروهای نظامی آمریکا از خارج عراق به داخل عراق و ارتباط با ۱۳ پایگاه نظامی آمریکا در عراق است، بسیار حائز اهمیت است.

این پایگاه یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۴۰۰۰ متر است که در ارتفاع ۱۸۸ متری از سطح دریا واقع شده‌است. این پایگاه در منطقه هیت واقع در استان عمدتا اهل سنت الانبار، حدود ۱۰۰ مایل (۱۶۰ کیلومتری) غرب بغداد و ۵ مایل (۸ کیلومتری) غرب روستای خان بغدادی قرار دارد.

پایگاه عین الاسد در اصل قادسیه نام داشت که در پایان ۱۹۹۰ ساخته شد و از سال ۲۰۰۳ در اشغال آمریکایی ها قرار گرفت. این پایگاه بزرگ ترین پایگاه آمریکا در عراق و مهم ترین پایگاه ارتش آمریکا برای ترابری و تأمین سوخت است.

بدون شک در روزهای آینده هر چه از فضای رسانه ای غبارآلود فعلی فاصله بگیریم و تعداد تلفات و میزان خسارت های آمریکایی ها در پایگاه عین الاسد روشن شود معادلات در بخش های مختلف تغییر خواهد کرد چرا که افکار عمومی داخل به طور کامل به این نتیجه خواهند رسبد که سناریوی ساختگی «سایه جنگ» و «فشار حداکثری» وجود خارجی ندارد و کارساز نیست و آمریکایی ها فقط ابزار جنگ روانی را در اختیار دارند و فقط رجز خوانی رسانه ای می کنند.

به گزارش مشرق، البته این مسئله به این معنا نیست که آمریکایی ها ساکت بنشینند و تحرکی در منطقه نداشته باشند چرا که آنان از ماه ها قبل گزینه جنگ سخت را در پیش گرفته اند و برنامه‌هایی ضد ایرانی دیگری را در دستور کار قرار داده اند و البته در مقابل جبهه مقاومت سناریوی های مختلفی را برای اجرا و پاسخگویی به هرگونه ماجراجویی در منطقه غرب آسیا آماد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    اگر آمریکا تلفات واقعی عین الاسد را اعلام کند مجبور به جنگ با ایران خواهد شد که این الان اصلا به نفع ترامپ نیست. آنهم در آستانه انتخابات آمریکا.
    • علی IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      دقیقا درسته. می خواهد تا روحیه به طرف مقابل نده و سربازای خودش رو از نظر روانی نابود نکنه. وگرنه 7 تن بمب بریزی رو یه منطقه 10 کیلومتر مربعی اونم دارای 1500 نفر نیرو . هیچ کس هیچیش نشه. باشه تو راست میگی :)
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      علی آقا یک جایی هست بهش می گن پناهگاه اگه بری داخلش بمب بهت آسیب نمیزنه . ایشالا بزرگتر شدی این چیزها رو متوجه میشی
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      13 12
      یعنی الان شما بزرگ شدی و همه چیز رو میدونی!؟
    • احمدآبادانی IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      5 0
      کدوم پناهگاه خواب دیدی
  • DE ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    ایران عزیز با 13 موشک به پایگاه آمریکا حمله کرد.این واقعیتی هست که دنیا میبینه.هیچکس تو خواب هم نمیتونست تصور کنه روزی ایران با موشک بالستیک به آمریکاییها حمله میکنه و آمریکاییهای قلدر جرات جواب نداشته باشه! حالا تلفاتشون رو مخفی کنند حیثیت ابرقدرتی آمریکا برباد رفته.
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      20 14
      دنیا!!
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      54 16
      حداقل سربازان آمریکایی که زنده مانده اند خودشان مزه ترس زیر بمباران، نابودی و آواره کردن مردم را در کشورهای جنگ زده چشیدند، چون اینها تا پیش از این فقط سربازان پلی استیشنی بودند .
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    بعضی ها کودک سیاسی هستند با افکار کودکانه و فانتزی سیاسی، که عمدتا اهل مطالعه و تحلیل عمیق هم نیستند. کسانی که ذهنشون الان در پی بزرگ کردن خطای انسانی هستش و سعی در کم اهمیت جلوه دادن شکستن ابهت هشتاد ساله ابرقدرت دنیا به وسیله ابرقدرت نوظهور جمهوری اسلامی هستند چنین ذهنی دارند، کودکان سیاسی هستند.
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      22 12
      شاید هم احمق ها سیاسی
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    72 94
    چه می کنند لشکر سایبری ترامپ با منفی هاشون
  • US ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    19 45
    حتی اگر بر فرض 300 تا سرباز و درجه دار ساده در این داستان کشته شده باشند هم آیا انتقام متناسب با عملیات "صاعقه آبی" و شهید کردن آقای سلیمانی است؟؟؟
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      34 9
      خیر چون به قول آقای حاجی زاده و سید حسن نصراله سر ترامپ هم ارزش کفش شهید عزیز سپهبد سلیمانی را ندارد اما قضیه اینجاست که ترس اینکه اطلاعاتشون مبنی تعداد کشته ها کشف بشه دیگه ابهت پوشالی براش نمیمونه که بخواهد با اون جولان بدهد
    • محمد جعفر مولایی IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      27 12
      قطعا اگر دو هزار نفر هم می کشتیم انتقام نبود، کسی هم نگفته الان انتقام گرفتیم، رهبر تیزهوشمون گفتن این سیلی بود، انتقام خروج آمریکا از منطقه ای هستش که هفت هزار میلیارد دلار در اون منطقه خرج کرد و حاصلی هم براش نداشت. هدف بزرگ ما فعلا اینه. شما ذهنتون رو درگیر چند نفر کشته نکنید.
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    36 15
    با حمله به پایگاه عین الاسد ، آمریکا مرد و به تاریخ پیوست . سال های پیش رو نشون میده دیگه آمریکا توانی برای عرض اندام در هیچکجای جهان نداره
  • ناشناس IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    19 43
    چون اون نانسی پولوسی، رئیس دموکراتها که می خواد ترامپ را استیضاح کنه ، نمی گذاره تلفاتشون افشا بشه. ما باید فعلا به فکر 174+62 نفر تلفات به اضافه مرگ ومیرهای سیل سیستان و بلوچستان باشیم آقای شرق!!!!!!!!!!!!
    • نیلوفر IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      34 16
      ببند دهن کثیفت رو بدبخت غرب زده
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      30 9
      سیل سیستان تلفات داشته استاد همون هایی که موشک زدن به عین الاسد الان تا زانو توی آب دارند کمک میکنند و اشتباهی هم اگه انجام بدهند مثل مرد مسئولیتش رو میپذیرند برعکس رفقای شما
    • فاطیما IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      15 12
      منافق پلید رجس قسم میخورم به شکل حیوان محشور میشی
    • کتایون IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      12 11
      چه کثافتی هستی الدنگ بی همه چیز
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      29 7
      مشرق، شرق با مشرق خیییلی فرق داره...درسته فرقشون یه حرفه ولی مثل کارد و پنیر هستند با هم
    • رستا IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      10 10
      عجب جانوری هستی
    • نازنین IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      9 10
      خاک بر سرت بی وجود معتاد نفهم
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      10 8
      آقای نابغه اگه میخوای اینجوری حساب کنی که تمام تلفات ارتش تروریست آمریکا در منطقه و جهان و ایضا تمام تلفات هفت تیر کشی داخل آمریکا و تمام تلفات طوفانها و و آتش سوزی و سرمای هوای آمریکا و غیره و غیره و غیره رو باید به حساب بیاری!
    • جمیله IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      7 10
      خفه شو چلمن
    • کبری IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      12 10
      برو گمشو خوک کثیف
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      10 9
      اینجوری حساب کنی باید بگی در هر 24 ساعت حداقل بیش از 200 هزار نفر در دنیا میمیرند یعنی هر ثانیه دو نفر هم بیشتر و در ایران هم روزانه بیش از 1500 نفر به انحای مختلف میمیرند در ضمن حاج قاسم از 2002 که امریکا امد تو عراق تا الان 5000 هزار امریکایی با 7 ترلیون دلار از اونها تلف کرده یعنی خودش انتقام خودش را گرفته و این داستان ادامه دارد
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      2 0
      خاک بر سر نادون آمریکا هزاران نفر از سربازهاشو تو منطقه به کشتن داده اما نمیزاره افشا بشه.
  • علــی IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    17 7
    اینقدر عجله نکنید!. اجازه بدید انتخابات امریکا تموم بشه اعلام می‌کننــد!
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      14 9
      اگر کمتر از 150 کشته بود من سبیلامو میتراشم
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      6 2
      دقیقأ موافقم انتخابات امریکا ک رد بشه خیلی از چیزا مشخص خواهد فقط عجول نباشید.
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    20 6
    تاثیرمنفی روی نیروهایش دارد
  • احمد IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    17 9
    صبرکنید ایام انتخابات رقبای ترامپ میزان تلفات حیوانی پایگاه آمریکایی عین الاسد را خواهند گفت
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    12 9
    عین الاسد پایگاه مادر تجهیزات آمریکایی بوده که ۵ الی ۶ هزار نیرو داشته و حالا با خاک یکسان شده و خون از دماغ کسی نیومده!! آمریکا سیلی محکمی خورد و می خواد انکار کنه برای آینده گان. که یه کشوری به ما سیلی کوچکی زد و ما تلفات نداشتیم!!! و خوب عین الاسد رو اب و جارو کردن تا دوباره بسازن تا به دنیا بگن سیلی؟؟؟ نه؟؟ کی؟؟ به ما؟؟؟؟ ابداااااا ولی کور خواندند....
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      2 5
      به به ؟
  • بی بی IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    6 6
    موافقم واقعا موافقم
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    6 12
    طبق آمار خودشون بیش از 300 یانکی به هلاکت رسیدن
    • BG ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      12 6
      البته منظورت طبق آمار خودتونه دیگه درسته؟
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    26 6
    چه با اطمینانم میگی تعدادی از نظامیان امریکایی کشته شدن. اخه با استناد به کدوم منابع؟
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      5 11
      خود مشرق منبع هست. من این چند سال هر چی گزارش های منطقه ای شون خوندم درست بوده و کارشون عالیه
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    17 24
    چرا یه چیزی را که گند زدید هر روز تیتر می کنید؟ بابا بذارید مردم گندتونو فراموش کنند.
    • پری مجرد48ساله IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      7 16
      فحش میخوای
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      7 7
      تو خوبی
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      5 47
      11:08 سر جدت برو منوتو و سعودیت رو نگاه کن.. آقا نیا اینجا.. البته ما بدمون نمیادا، چون اسکل بار میایین باعث خنده ی ما می شین
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    18 12
    باشه بابا تو راست میگی
    • نجمه IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      6 12
      بیمار روانی
  • محمد ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    22 10
    عین الاسد شد عین الجسد آمریکا سنگین ترین شکست تاریخ تاسیسش را خورد اگر کسی در پنهان کاری آن دست داشت و ایرانی بود فقط میشه گفت خائن ....
  • بی بی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    8 11
    اونها هم اعلام ميكنند ... یه روز نزدیک ظهر
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    5 6
    11:47 بی بی سی زیاد می بینی نه؟؟
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    4 7
    میزان تلفات آمریکا در مناظرات انتخاباتی و از زبان دموکرات ها به عنوات برگ برنده علیه ترامپ بر ملا میشه عجله نکنید خودشون خودشونو رسوا میکنن
  • حسين DE ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    7 5
    براشون افت داره
  • زینب IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    4 9
    سلام ،اين که آمریکایی ها تلفات اعلام نمیکنن امری کاملا طبیعی هست،چون آبروشون میره ولی این رو مطمعن باشید اونها قبل از حمله ایران چند روز در آباده باش کامل بودند ودر پناهگاه های زیر زمینی به سر میبردند ،پناهگاهایی که تمامی امکانات در آنجا هست ولازم نبود به محوطه خارج بیان و همچنین قبل از حمله هشدار گرفته بودند و به احتمال زیاد تلفات جانی نداشتند.
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    4 0
    اینهایی که منفی دادن به چی منفی دادن .به کتمان واقعیت کشته های امریکا توسط دلاورمردان سپاه
  • شاهرخ GB ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    0 2
    کدوم تلفات !
  • قربان IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    2 0
    پایگاه خالی امریکاروزدن هم ...میخاد.قابلتوجه وطن فروشای داخلی وخارجی
  • DE ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    3 0
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس