واژگونی اتوبوس

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: عامل اصلی واژگونی اتوبوس در سانحه بامداد امروز در جاده باغین-سیرجان سرعت غیرمجاز بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهران قربانی معاون حمل و نقل جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بررسی شواهد و مستندات در دسترس، بیانگر آن است که سرعت غیرمجاز و نهایتاً عدم کنترل وسیله‌نقلیه توسط راننده منجر به واژگونی اتوبوس شده است.

بیشتر بخوانید:

واژگونی اتوبوس با ۷ فوتی و ۳۱ مصدوم در کرمان

وی افزود: با این وجود، نظر نهایی طبق مقررات، توسط پلیس راه کشور با بررسی همه جوانب اعلام خواهد شد.

قربانی اظهار کرد: این اتوبوس ساعت ۱۲:۳۰ روز ۲۴ دی ماه از مبدا مشهد به مقصد بندرعباس عازم شده و ساعت ۲:۳۰ بامداد روز چهارشنبه ۲۵ دی ماه در محور باغین– سیرجان دچار واژگونی گردیده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل سرعت غیرمطمئنه و واژگونی حاصل شده مجموعاً تا زمان اعلام این گزارش حدود هفت نفر از مسافران این اتوبوس جان خود را از دست داده‌اند و حدود هفت نفر نیز مجروح شده اند.

وی افزود: راننده این اتوبوس در سال ۹۸ حداقل ۶۴ سفر در مسیر مشهد– بندرعباس و بالعکس عملکرد داشته و در واقع به مسیر کاملاً آشنا بوده است، ضمناً ۲ راننده دیگر نیز در اتوبوس حضور داشته‌اند که در این سفر رانندگی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: براساس بررسی‌های اولیه رانندگان این اتوبوس دارای کارت هوشمند بوده‌اند و همچنین اتوبوس مذکور دارای کارت معاینه فنی بوده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: جدا از رسیدگی که توسط مرجع محترم قضایی طبق گزارش رسمی کروکی پلیس راه انجام خواهد شد، برمبنای بررسی کارشناسی و تکمیلی که در دست انجام است، رسیدگی و پیگیری لازم از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در قالب کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به عملکرد شرکت تعاونی مسافری مربوطه و هر گونه قصور احتمالی انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس