کد خبر 1031387
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
پلنگ ایرانی

یک دوستدار محیط زیست خلخالی در حین گشت و گذار در طبیعت بخش خورش‌رستم خلخال موفق به تصویربرداری و عکاسی از یک قلاده پلنگ شد.

به گزارش مشرق، مهدی کسایی، سرپرست حفاظت محیط زیست خلخال گفت: بهبود رئوفی دوستدار محیط زیست که ساکن تهران و اصالتا اهل یکی از روستاهای بخش خورش‌رستم خلخال است هنگام گشت و گذار در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن واقع در خارج از محدوده مناطق حفاظت شده این شهرستان با محض مشاهده یک قلاده پلنگ اقدام به تهیه عکس و فیلم‌برداری از این گونه کمیاب و در معرض انقراض کرده است.

بیشتر بخوانید:

اجرایی شدن طرح حمایت از پلنگ ایرانی پس از ۳ سال

تصویری از یک قلاده پلنگ ایرانی در خلخال

سرپرست حفاظت محیط زیست خلخال اظهار کرد: پس از انتشار تصاویری در فضای مجازی با مشاهده پلنگ ایرانی در خلخال، با پیگیری‌های بعمل آمده این فرد با مراجعه به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال، تصاویر و فیلم‌های تهیه شده از پلنگ ایرانی را به همراه مختصات و موقعیت جغرافیایی، زمان و تاریخ دقیق مشاهده در اختیار این اداره قرار داد.

کسایی ضمن تقدیر از این دوستدار محیط زیست افزود: در ۲ سال گذشته محیط‌بانان این شهرستان نیز موفق به ثبت تصاویری از این گونه پلنگ ایرانی کمیاب در مناطق حفاظت شده، شهرستان خلخال شده اند.

وی گفت: پلنگ حیوان وحشی از راسته گربه‌سانان بر اساس قوانین سازمان حفاظت محیط زیست در زمره وحوش و گونه‌های در خطر انقراض می‌باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    7 0
    تصویری از یک قلاده پلنگ ایرانی در خلخال خیلی قشنگه چقدر هم خال خالیه
  • دیده بان IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    9 5
    نمیشه جای پلنگ ایرانی را با ملنگ های ایرانی ( افساد طلبان+سلبریقی ها ) عوض کنیم ، اونا نسل شون زیاد بشه اینا منقرض بشن؟؟؟
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    2 5
    این پلنگ ها با خوی وحشی شرف دارن به مزدورهایی که این روزا حیا رو قوردادن و غیرت رو قی کردن
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    0 7
    این اخبار ممکن است غیر واقعی باشد و برای اقدامات دیگری باشد . اگر پلنگ در ان منطقه زندگی می کرد باید طی بیست سال گذشته اقدامی می کرد
    • خلخالی اصیل! IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      0 1
      یعنی چی این حرف؟ خدایی تنهایی فکر کردی!؟حتما بچه یکی از شهرهای شمالی!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس