غلامحسین اسماعیلی

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه تیم‌های مختلف سازمان قضایی نیروهای مسلح با حضور کارشناسان نظامی، سازمان هواپیمایی، سایبری مشغول بررسی سقوط هواپیما هستند گفت: فعلا در این زمینه چند نفر بازداشت هستند.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در ادامه هجدهمین نشست خبری خود درباره پرونده هواپیمای اوکراینی و تحقیق از مقامات نظامی در این پرونده اظهار کرد: همان‌طور که نیروهای مسلح در نیروی هوافضای سپاه اعلام کردند و خاضعانه در برابر ملت حاضر شدند، یافته‌های خود را تا این مرحله به مردم گزارش کردند.

وی ادامه داد: در این ارتباط در ستاد کل نیروهای مسلح ابتدائا کمیسیون‌های تخصصی تشکیل شده و این کمیسیون‌ها ابعاد این موضوع را بررسی کردند و البته بررسی آنها به اتمام نرسیده و گزارش اولیه را به مردم دادند که شاید بهتر بود همان ابتدا اعلام می‌شد این کمیسیون‌ها برای بررسی حادثه تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی قوه قضائیه افزود: با ابلاغ رئیس قوه قضائیه، سازمان قضائی نیروهای مسلح مامور شده با بهره‌گیری از کارشناسان مختلف نظامی، سازمان هواپیمایی، کارشناسان حوزه سایبری، جنگ الکترونیک و بهره‌گیری از اطلاعات ضبط شده در جعبه سیاه هواپیما که طبق آخرین اخبار دیشب یا دیروز قرار بود این جبعه سیاه به همراه تیم‌های کارشناسی ایران و اوکراین به فرانسه ارسال و همه اطلاعات آن بازخوانی شود، موضوع را بررسی کند.

اسماعیلی گفت: تا امروز از تعدادی از افرادی که در این حوزه بودند تحقیقات مفصلی انجام شده و هر روز تا ساعت 11 شب تیم‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح مشغول تحقیقات و بازجویی و دریافت استاد و مدارک هستند. ما باید همه اسناد و مدارک و زوایا را بررسی کنیم. نکته اول در این قضیه، استیفای حقوق مادی و معنوی جان‌باختگان و خانواده‌های آنان است. ما پیگیر و مطالبه‌گر برای استیفای حقوق خانواده‌ها هستیم. محور دوم کار کشف حقیقت است؛ تا الان نظراتی ابراز شده اما باید همه ابعاد بررسی شود و به حقیقت ماجرا برسیم و محور سوم، اجرای عدالت است. در این موضوع، هم تأثیر سبب و هم تاثیر مباشر را بررسی می‌کنیم تا مشخص شود مسئولیت سبب و مباشر چقدر بوده است. بررسی خواهیم کرد که جنگ‌افروزی آمریکا چه نقشی در بروز این حادثه داشته است. تحقیقات مفصل انجام شده و افرادی هم بازداشت شده و رسیدگی مراحل اولیه کار را طی می‌کند. حدود 72 ساعت از کار قضایی ما می‌گذرد و مشخص شدن اطلاعات جعبه سیاه، کمک شایانی به تحقیقات می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    1 0
    در کنار جعبه سیاه آنکسانی که دل به سیا و روحی سیاه دارند را نیز دستگیر کنید .آیا خرده حساب با سپاه نداشته اند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس