غلامحسین اسماعیلی

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه آمریکا و انگلیس در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی نقش خونخوار را دارند نه خونخواه، گفت: آنها چرا جلوی کمک‌های مردمی و نهادی بین‌المللی به سیل‌زدگان ایرانی را گرفتند؟

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در هجدهمین نشست خبری خود ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمان و یارانش اظهار کرد: شهید قاسم سلیمانی قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم به ویژه تروریسم دولتی در عصر حاضر بود. درود و رحمت خداوند به روح بلند ایشان و طیبه دیگر شهدا که خون پاک و ارواح طیبه آنها در ایران اسلامی و دیگر کشورهای منطقه قیامتی برپا کرد و روحیه انقلابی مجددی به جامعه ایران اسلامی بخشید.

وی افزود: حضور بی‌نظیر در تکریم و تشییع این شهیدان، همایش قدرت و پایگاه مردمی نظام جمهوری در برابر دشمن جنایتکار و تروریسم دولتی آمریکا بود.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی خیلی تلاش کردند، مردم را از حکومت و حاکمیت و صحنه‌های انقلاب دور کنند اما خون به ناحق ریخته این شهیدان مردم را به صحنه آورد؛ مردمی که نظام و انقلاب و جمهوری اسلامی متکی به آنهاست و این حضور موجب یأس و ناامیدی دشمن شد. این حضور یک رزمایش بی‌نظیر نظامی، یک راهپیمایی و همایش بی‌نظیر مردمی در امتداد اربعین حسینی و رفراندومی بزرگ و خیابانی بود که مردم یک صدا و یکپارچه نظر خویش را مبنی بر حمایت از راهبرد استقامت و مقاومت برابر دشمنان ابراز کردند.

اسماعیلی همچنین ضمن قدردانی از سپاه که در اولین فرصت نخستین گام را در جهت انتقام خون شهیدان برداشت و سیلی سختی بر چهره نحس استکبار و ترامپ قمارباز نواخت، گفت: ان‌شاءالله گام‌های بعدی انتقام سخت توسط ارادتمندان به شهید سلیمانی و اعضای جبهه سلیمانی برداشته می‌شود و به حضور نامشروع آمریکا در منطقه پایان داده می‌شود.

وی ادامه داد: آمریکا و اسرائیل و استکبار به دنبال بحران‌آفرینی در منطقه و ایران اسلامی هستند و نقشه و توطئه اصلی آنها جنگ نرم و هیاهوی تبلیغاتی است که هوشیاری مردم این توطئه را نیز خنثی خواهد کرد.

وی گفت: در روزهای اخیر حوادث تلخ و غم‌بار دیگری را نیز شاهد بودیم از جمله جان‌باختن تعدادی از شرکت‌کنندگان در مراسم تدفین و تشییع شهدا در کرمان و عروج شهادت‌گونه مسافران پرواز خطوط هوایی اوکراین. به نمایندگی از قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران از صمیم قلب به خانواده‌های داغدار آنان و ملت داغدیده ایران و به خانواده اتباع سایر کشورها که در این حادثه جان خود را از دست دادند، تسلیت می‌گویم و برای جان‌باختگان غفران و رحمت و برای بازماندگان صبر و اجر از خداوند مسئلت دارم.

اسماعیلی افزود: این عزیزان به ویژه جان‌باختگان و شهدای حادثه خطوط هوایی اوکراین از ما و خانواده ما و هموطن و از کشور ما و از این مردم و این سرزمین بودند و تعدادی نیز میهمانان جمهوری اسلامی ایران بودند. داغدار این فاجعه ما هستیم نه دیگران. آمریکا و انگلیس در این فاجعه نقش خونخواری را ایفا می‌کنند نه خونخواهی. می‌خواهند به این بهانه انتقام جویی کنند. ما می‌دانیم اینان دلسوز ایران و ایرانیان نیستند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اینها کسانی هستند که در سیل فروردین 98 حتی از رساندن کمک‌های مردمی و نهادهای بینالمللی به مردم سیل‌زده ایران ممانعت کردند. اگر دوستدار ایران و ایرانی بودند این اقدام و اقدامات جنایتکارانه دیگر را انجام نمی‌دادند. حادثه مصیبت‌بار دیگر این روزها، سیل استان سیستان و بلوچستان و برخی دیگر از استان‌های جنوبی است.

وی گفت: امروز مسئله و موضوع مهم جامعه ما امدادرسانی و کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان و استان‌های جنوبی کشور است. همه وظیفه داریم با تمام توان به کمک هموطنان سیل‌زده بشتابیم. دولت و ملت در خدمت این مردم هستند و با ابلاغ ویژه ریاست قوه قضائیه، مراجع قضایی نیز مأمور شدند هم در کنار امدادگران باشند و هم در خدمت مردم و هم نظارت بر نحوه خدمت‌رسانی و بررسی علل و عوامل تشدید آسیب‌ها  در بارش رحمت الهی را داشته باشند.

اسماعیلی اضافه کرد: امیدواریم با این تلاش و مجاهدت هر چه سریعتر گرفتاری‌های مردم سیل‌زده برطرف شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس