کد خبر 1030949
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
وزیر خارجه اردن

وزیر خارجه اردن با اشاره به چالش‌های پیش روی منطقه، بر ضرورت گفت‌وگو و کاهش تنش‌ها تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان که به اردن سفر کرده است با «ایمن الصفدی» همتای اردنی خود دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه به ویژه اوضاع عراق گفت‌وگو کرد.

الصفدی پس از این دیدار در کنفرانس خبری مشترک با همتای آلمانی خود، بر ضرورت گفت‌وگو و کاهش تنش در منطقه تأکید کرد و گفت که هر گونه تشدید تنش بازتاب‌های خطرناکی بر منطقه و اروپا خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

عبدالله دوم: امیدواریم بین ایران و آمریکا تنش‌زدایی شود

نگرانی اسرائیل از هدف قرار گرفتن «بن‌گورین»

او گفت که در دیدار با همتای آلمانی خود، درباره اوضاع عراق و حمایت از ملت ، امنیت و ثبات این کشور بحث و تبادل‌نظر کرده است چرا که عراق رکن مهمی در منطقه است.

الصفدی افزود که در امر مبارزه با تروریسم، عبور از بحران‌های منطقه‌ای و تحقق امنیت و ثبات همکاری وجود دارد و با وجود اینکه داعش سیطره مکانی خود را از دست داده است اما جنگ به پایان نرسیده است زیرا داعش همچنان خطری امنیتی و عقایدی است.

طبق گزارش وبگاه اردنی «عمون»، وزیر خارجه اردن همچنین تصریح کرد که آلمان دومین کشور بزرگ و حامی اقتصادی اردن در مقابله با چالش‌های اقتصادی و پیآمدهای بحران مربوط به میزبانی آوارگان سوری است که تعداد آن‌ها به حدود ۱.۳ میلیون نفر می‌رسد.

او افزود که سفر وزیر خارجه آلمان به اردن در حالی است که منطقه با بحران‌هایی مواجه است که بایستی از طریق گفت‌وگو حل شود زیرا (منطقه) تحمل هیچ راه‌حل دیگر یا تشدید تنش‌ها را ندارد.

وزیر خارجه اردن درباره مسئله فلسطین نیز ضمن هشدار درباره اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که صلح هدف ضروری برای امنیت و ثبات منطقه است.

او تصریح کرد که نبودن افق صلح واقعا خطرناک است و بایستی افق حقیقی برای حل‌وفصل منازعه و حرکت به سمت صلح ایجاد کرد و این صلح بدون تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس اشغالی در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ ممکن نیست.

از سوی دیگر وزیر خارجه آلمان گفت که تماس با اردن به عنوان میانجی مهم برقراری ثبا در منطقه ادامه دارد.

او خواستار عدم تشدید تنش‌ها در منطقه و حمایت از امنیت و ثبات منطقه شد و گفت: «ایران نباید در امور داخلی کشورها به خصوص عراق دخالت کند».

وزیر خارجه آلمان درباره خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از عراق نیز ابراز نگرانی کرد.

او درباره لیبی نیز گفت که دولت آلمان کنفرانس برلین را با هدف جلوگیری از تسلیح طرف‌های لیبیایی و دستیابی به آتش‌بس بین طرف‌های درگیر، برگزار می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس