کد خبر 1030727
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
استاندار سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کمک به سیل‌زدگان این استان به ویژه در شهرستان‌های چابهار، کنارک و نیکشهر عزم و اراده ملی و حضور سازمان‌های غیردولتی مردم نهاد و خیران کشوری را طلب می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی یکشنبه شب در بازدید از مناطق سیل‌زده دشتیاری چابهار اظهار داشت: سیلاب ناشی از بارش‌های بی‌سابقه و حجم بالای آب و سرریز شدن دو سد زیردان و پیشین در چابهار خسارت‌های زیادی وارد کرده است.

بیشتر بخوانید:

سدهای منطقه بلوچستان سرریز شد

عکس/ اوضاع اسفبار سیل زدگان سیستان و بلوچستان

عمق آبگرفتگی برخی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان به ۸ متر می‌رسد

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: آب به واحدهای مسکونی مردم نفوذ کرده و به زیرساخت‌های راه، آب، برق، تلفن و اراضی کشاورزی خسارت جدی وارد کرده است. تمامی ظرفیت‌های استان برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده بسیج شده و مسئولان در کنار مردم به خدمات‌رسانی مشغول هستند.

وی گفت: با تمام توان مسئولان چابهار به مردم سیل‌زده امدادرسانی می‌کنند که جا دارد از تلاش و زحمات آنها تشکر و قدردانی شود. برای پیگیری مسائل و مشکلات مردم سیل‌زده شخصاٌ به این مناطق سفر کرده‌ام و اعلام می‌کنم شرایط موجود به مسئولان کشوری نیز گزارش شده تا در حد ملی به این منطقه توجه شود و مسائل و مشکلات و خسارت‌های دقیق و کارشناسی و میزان آنها متعاقباً به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

موهبتی تصریح کرد: قشرهای مختلف مردم، مسوولان، خیران محلی، استانی و کشوری کمک‌های نقدی و اقلام خود را به فرمانداری چابهار و یا هلال احمر این شهرستان تحویل دهند و از توزیع و یا حضور در محل و روستاهای چابهار خودداری کنند تا کمک‌ها به صورت کارشناسی به دست افراد خسارت دیده و نیازمند برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان در تماس تلفنی با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور وضعیت مناطق سیل‌زده چابهار و مناطق مختلف استان را گزارش کرد و خواستار کمک و مساعدت بیشتر دولت برای خدمات رسانی به مردم سیل‌زده و ارسال بالگرد برای نجات جان مردم و ارسال کمک‌ها به روستاهای مختلف شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس