ستاد کل نیروهای مسلح - کراپ‌شده

ستادکل نیروهای مسلح با صدور اطلاعیه‌ای سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین، را ناشی از خطای انسانی و غیرعمد دانست.

به گزارش مشرق، ستادکل نیروهای مسلح در خصوص سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین، اطلاعیه ای صادر کرد.

متن این اطاعیه‌ به شرح زیر است:

ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی؛


درپی وقوع حادثه دلخراش سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی کشور اوکراین در اولین ساعات صبح چهارشنبه۹۸/۱۰/۱۸ و در بحبوحه تهاجم موشکی به پایگاه آمریکای جنایتکار و احتمال تاثیر اقدامات نظامی در این حادثه، ستاد کل نیروهای مسلح بلافاصله به منظور بررسی این احتمال اقدام به تشکیل هیئت بازرسی متشکل از کارشناسان فنی و عملیاتی، مستقل از سازمان هواپیمایی کشوری نمود که نتایج بررسی شبانه‌روزی و دقیق این هیئت به استحضار ملت شریف ایران می‌رسد:


۱-درپی تهدیدهای رئیس جمهور و فرماندهان نظامی آمریکای جنایتکار مبنی بر هدف قرار دادن تعداد زیادی از اهداف در خاک جمهوری اسلامی ایران در صورت انجام عملیات متقابل و نظر به افزایش بی سابقه تحرکات هوایی در منطقه، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به منظور پاسخگویی به تهدیدات احتمالی در بالاترین سطح آماده‌باش قرار گرفتند


۲- در ساعات پس از انجام عملیات موشکی، پرواز های جنگی نیروهای تروریست آمریکایی در پیرامون کشور افزایش یافته و برخی اخبار نیز از مشاهده ی اهداف هوایی به سمت مراکز راهبردی در کشور به واحدهای دفاعی واصل و اهداف متعددی در برخی صفحات رادار مشاهده شد که موجب حساسیت بیشتر در مجموعه‌های پدافند هوایی گردیده است.


۳- در چنین شرایط حساس و بحرانی، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین از فرودگاه امام خمینی(ره) حرکت نموده و درهنگام چرخش، کاملاً در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد که در این شرایط بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی میگردد


۴- ستاد کل نیروهای مسلح ضمن عرض تسلیت و اظهار همدردی با خانواده‌های داغدار هم وطن و جان باختگان اتباع سایر کشورها و عذرخواهی به خاطر خطای انسانی پیش آمده، اطمینان کامل می دهد با پیگیری انجام اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی نماید تا با خطا های صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد


۵- همچنین ابلاغ گردید تادر اسرع وقت مسئولین مربوطه در سپاه با حضور در رسانه ملی توضیحات مشروحی را به مردم شریف ارائه نمایند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 247
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 69
  • محمود IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    249 5
    متاسفم
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      اشتباه ما اینه حالت نظامی صددرصد باید پرواز ممنوع اعلام بشه که اینجور فاجعه به بار نیاره
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      پس موشک نبوده گلوله ضدهوایی بوده مثل همان ضدهوایی که هوپیمای شهید بابایی را زد! راستی رییس پافند هوایی کشور کی‌ بود زمان جنگ؟
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      برخی از نظرات خنده داره! موشک نبوده؟ تور ام 1 هویجه؟؟!!! همانی که قبلا یک اف 14 را در بوشهر زده را نمی دانید؟ در عملیات انتقام چند نفر کشته شدند؟؟؟
    • محمد IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      فرماندهان مسئول باید استعفا بدن اگر ندن جز ننگ چیزی براشون نمیمونه
    • حمید رابعی IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      بازبینی دقیق فیلم منتشر شده از لحظه سقوط هواپیمای بوئینگ 737 این موضوع که سیستم پدافند کشور ، یک هواپیمای در حال سقوط را هدف گرفته کاملا مشخص میکند چند سئوال : 1- چرا هواپیما به سمت فرودگاه چرخش داشته ؟ 2- چرخش قطعا به خاطر بروز نقص فنی که متعاقب آن آتش سوزی در هواپیما بوده انجام شده که بازخوانی جعبه سیاه این نکته را حتما تصدیق خواهد کرد 3- انتخاب مسیر برگشت از سوی خلبان ایا به اطلاع برج مراقبت رسیده یا خیر ؟ 4- چرا این چرخش که قطعا در مسیرهای تعریف نشده هوایی اتفاق افتاده به اطلاع سیستم پدافند کشور نرسیده ؟ 5- ضمن تسلیت به خانواده های مسافران این پرواز که از عزیزترین فرزندان این کشور هستند باید اذعان کرد حتی صحت این ادعا نشان از آمادگی بالای پدافند هوایی کشور دارد 6- احتمال سقوط یک هواپیمای مسافربری آن هم در اوج آماده باش پدافندی در هیچکدام از سیستمهای پدافند دنیا قابل پیش بینی نیست
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      21 79
      واقعا متاسفم.این یعنی نجات بویینگ
    • رامین IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      67 26
      میگم این برادران اوکراینی و کانادایی هم شهید حساب میشن؟
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      67 14
      واقعامن متاسفم برا شما اقای رابعی وقتی ستاد کل بر عهده گرفته انهم بعد از چند روز لاپوشانی شما میگی در حال سقوط بوده زدنش شلیک باعث سقوط شده وگر نه از محالات بود که به گردن بگیرند .
    • ساسان IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      38 16
      مشخصه که اپراتور پدافند شلیک کننده تحت فشار و استرس بالای ناشی از شرایط جنگی قرار داشته باید نیروی انسانی بکار گرفته شده در چنین شرایطی ضمن آموزش حرفه ای از لحاظ روانی و روحی هم کارآزموده باشن
    • شیخ IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      28 11
      رابعی هواپیما در حال سقوط چون قابل کنترل نبوده با فشار هوا در حال چرخش بوده پست نباشیم
    • IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
      0 0
      انتخاب روحانی نیز خطای انسانی بود با میلیون ها تلفات جانی ومالی و ابرو بدون هیچ عذرخواهی
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    204 9
    آن وقت اون مسئولینی که پروازها را از فرودگاهها لغو نکردند در اون شرایط به اصطلاح جنگی را باید چیکار کرد؟؟؟؟؟
    • امیر IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      یه سوال بسیار بسیار مهم! اون کسی که از صحنه برخورد موشک به هواپیما فیلم گرفته و اصلا هم صحبتی نمیکنه با چه انگیزه ای اون وقت از صبح از اون هواپیما قبل از برخورد موشک فیلمبرداری میکرده!!! ضمن اینکه بعداز اینکه هواپیما آتش میگیره هم هیچ صدایی از اون شخص در نمیاد؟!!! مشرق این موضوع رو از این زاویه پیگیری کن باور کنید یه توطئه ای در کار بوده!
    • رضا DE ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      اون دست غیب خدا بوده تا برای ثبت در تاریخ و بستن دهن امثال تو ادمای .... فیلم وسند ثبت بشه
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      21 10
      مگه ir ندارند ؟! اگر جنگ الکترونیک گرفتار شدی چیز دیگه دیدی هشدار ندادی به خلبان از اونجا دور شه؟! زرتی زدی بگردید ببینید شاید نفوذی داخلتون بوده !
    • DE ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      13 57
      ۰۹:۳۹ دست غیب خدا یا مزدورای پمپئو که دقیقا خبر داشتند؟!
    • IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      0 12
      همینکه قبول مسئولیت کردن خودش فداکاریه و شما اوباش هرگز به هدفتان که تضعییف نیروهای دفاعی ماست که حافظ امنیت ما هستند نخواهید رسید
  • IT ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    207 7
    سازمان هوایی امریکا پرواز از روی ایران را ممنوع کرده بودند، اما خود هواپیمایی ایران، چطور در اون لحظات پرخطر ممانعت نکرده بود؟!
    • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      مشرق چقدر تحلیل کردی که غربی ها دروغ میگن اما مسئولین در بدترین زمان به بهترین مردم دروغ گفتند
    • FR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      28 58
      خطاب به ۰۹:۵۹، ربطی به خبرگزاری ها نداره که باید اونی که باعث شده و اونایی که با کتمان خبر حتی به رهبری هم تا دیروز نگفته بودن تا رهبری گفت باید اطلاع رسانی شود خبرش بیرون اومد.
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      5 60
      حالا باید چکار کنیم اشتباه در شرایط جنگ طبیعی است
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      4 0
      اشتباه طبیعیه جرا نگفتید خودمون اشتباهی زدیم؟
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      2 1
      10:39 درسته میگن رهبری هم صبح جمعه فهمیده؟
  • ایرانی IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    بد تر از این نمیشد . تمام اقتدار ما در حمله به پایگاه موشکی کمرنگ میکنن. هر چند باید دقیقتر بررسی بشه تا معلوم بشه چرا هواپیما حالت پروازی غیرمتعارف داشته است .
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      سپاه هواپیمارو زده بیخودی گردن ارتش ننداز
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      5 16
      پدافند کشور یک فرماندهی دارد حرف بیخود نزن مگه خصوصیه؟؟
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    بفرمایید، سپاه آمریکا رو می زنه. ارتش هم خود ما رو!!
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      فتنه انگیزی نکن
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      ارتش و سپاه نداريم. همه ذيل جمهوري اسلامي ايران هستند
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      73 7
      اوسگول
    • Ali IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      93 1
      بر اول ببین کی زده بعد بیا
    • امیین CH ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      163 6
      برادر پدافند سپاه اعلام کرده که کار ما بوده
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      حرام زاده های آمریکایی با تحت فشار گذاشتن ایران باعث ایجاد اشتباه شدند
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      64 8
      خجالت بکش آقا این چه حرف فتنه انگیزی است که می زنی؟
    • مانی IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      54 4
      پدافند سپاه زده البته به اشتباه ارتش و سپاه هم نداره همه نیروهای نظام هشتند
    • DE ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      82 4
      سپاه خودش اعلام كرده پدافند ما زده! حتما به لقمه اي كه خوردي شك كن
    • DE ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      39 11
      ربطی به سپاه یا نیروهای مسلح نداره باید دید چرا اصلا در اون شرایط اجازه پرواز صادر شده.
    • سید IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      36 26
      الکی تو نقش گوسفند فرو نرو گرگ کثیف .... با این حرفا نمیتونین بین سپاهو ارتش تفرقه بندازین و مردم رو تحریک کنین
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      58 7
      میشه لطفا اراجیف نگی! اسم ارتش رو میاری مراقب حرف زدنت باش
    • FI ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      70 5
      سپاه زده
    • فرهمند IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      21 31
      قرارگاه پدافند هوائی خاتم الانبیاء (ص) نه زیر مجموعه سپاه است نه ارتش بلکه رکن مستقل می باشد.
    • علی عاصم زاده IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      21 1
      چرا جفنگ میگی مومن؟ چرا اختلاف افکنی میکنی؟ درسته سپاه و ارتش نداره وولی بالاخره سپاه زده همه برادریم
  • AU ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    اینهم از نتایج آتش به اختیار سپاه!!! هزاران شرم و افسوس
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      چه ربطی به آتش به اختیار داره مزخرف میگی؟! بلدید همه چیز و با هم قاطی کنید انگار
    • DE ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      87 41
      ربطی به سپاه یا نیروهای مسلح نداره باید دید چرا اصلا در اون شرایط اجازه پرواز صادر شده.
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      27 27
      8:58 ببخشید اشتباهی به نظرت منفی دادم. یک عده فتنه انگیز خائن منتظرند تا همه چیز رو با هم قاطی کنن.
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      20 53
      هزاران شرم افسوس به تو با ان پرچم ننگینت. ترسو از اینکه 13 موشک درست اصابت کردن به محبوب تو ناراحتی؟؟ این یک موشک هم قطعا کار خائنی مثل توست که در سپاه نفوذ کرده.
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      2 4
      خفه شو ملعون کثیف
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    آبرومون رفت.
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    خاک بر سرتون خاک برسرتون خاک برسرتون خاک برسرتون خاک برسرتون مشرق بز دل میدونم هیچکدوم نظرات را نمیذاری خاک بر سر تو هم
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      خاک بر سر توی بی شرف همینکه جرأت اعتراف رو داشتن یک پیروزی نه اون ارباب ذلیل شده تو و امثال تو که هنوز میگن هیچ تلفات ندادیم
    • بهزاد GB ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      35 70
      مشرق بجز فحشهای رکیک حتی انتقادی ترین مطالب رو هم منتشر میکنه. درسته جبهه گیری اصول گرایی داره ولی به شرافت قلم و آزادی بیان پایبنده. لطفا رعایت کنید.
    • ... IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      24 9
      دمت گرم
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    ای خدا اینو دیگه کجای دلمون بذاریم...تو یه هفته کل غمای دنیا خراب شد سرمون... ای کاش دیگه این یه کیو تکذیب کنن...
  • محمد IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    81 2
    وای چه بد
  • محسن IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    67 2
    تو رو خدا یه اسکرمبل پرواز می کرد بیینه چی داره پرواز میکنه آخه. رحشون شاد خدا به خانوادها صبر بده
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      28 13
      اسکرمبل کجا بود. نهایتش چهار تا از این قارقارک مخلی ها داریم
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    61 61
    مطمنا افرادی که اشتباه کردن عجله کردن وباید تنبیه بشن تسلیت میگیم به همه کسانی که داغدارن ولی همینقدر میدونم که خودنیروها بیشتر ناراحتن وحتما فصد این کار رو نداشتن باید صبر پیشه کنین تاامریکای فرصت طلب خوشحالی نکنه
  • دیده بان IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    70 1
    یا خدا یا خدا یا خدا
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    199 3
    چرا همون اول نگفتید؟
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      89 12
      داشتن زور میزدن که شاید یه جور دیگه زد زیر همه چی!!!
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      11 53
      شاید اول هواپیما دچار سانحه شده و گردش کرده برای برگشت به فرودگاه و به همین دلیل از مسیر اصلی خارج شد و به دلیل آتش و مسیر حرکت در رادار شبیه موشک یا پرنده دشمن تلقی شد
  • قمی IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    43 53
    بسم الله چرا مانند زدن اشتباهی!؟ شهیدبابایی الان هم بعد اشاره همان مسئول به عدد۲۹۰ ، هواپیمای اکراینی هم اشتباهی!؟ ساقط شد و اخبار سیلی به آمریکا به حاشیه رفت؟ قوه قضاییه فوری ورود و مشخص کند آیا گرا و خیانت درمیان است؟ #سیلی_سخت #گرا_خیانت #حاشیه_سازی
    • US ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      51 11
      روتو برم، طایفه همیشه طلبکار
  • محسن IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    54 3
    هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی میگردد
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      25 28
      شهید به کسی میگن که توسط کفار کشته شده باشه ما که قبول داریم شهیدن
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    123 7
    کاش به اندازه کشته های هواپیما از آمریکا کشته بودیم. کاش زودتر و قبل از ترامپ اعلام می کردین. در ضمن مگه شرایط جنگی نبود چرا پرواز هواپیماها رو کنسل نکردین، بی برنامگی موج میزنه ماشالا
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    98 3
    احسنت واقعا خسته نباشن این همه حرص زدیم که این امریکای پدر سوخته باز شایعه کرده دمتان گرم
  • CA ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    36 2
    همین و تمام....
  • مهدی IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    89 8
    خاک تو سرتون. شیرینی ها رو به کام ملت تلخ کردید. گند زدید
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    75 6
    اگه فرمانده این پدافند مسلمان و انسان باشه باید استعفا بده
  • حیدری ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    موضوع آتش گرفتن موتور هواپیما همچنان پابرجاست. بویینگ نباید از زیر فشار در بره.
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    33 43
    حتما کسی خیانت کرده... باید مجازات بشه
  • هموطن IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    41 4
    خسته نباشند
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    122 2
    این که عامدانه شلیک شده را مسئولان نظامی می دانسته اند. چرا همان ابتدا اعلام نشد؟ کشدار شدن موضوع آن هم پس از انتشار ویدئوهای مردم عادی، باعث عدم اعتماد نمی شود؟ چرا باید در هر قضیه ناخوشایندی، هم پیاز را بخوریم، هر جریمه بدهیم و هم شلاق بخوریم؟
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    آمریکا عامل و باعث این حادثه هست .
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    51 5
    داداش یه ایست میدادی قبلش
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    104 5
    پس از تلاش و بررسی شبانه روزی فهمیدید؟!یعنی از اول نمیدونستید !
    • حسین IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      45 1
      یه پوکه بیفته زمین صد نفر میان صورت جلسه میکنن. چطور موشک شلیک شده نفهمیدن!
  • علی IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    83 2
    خوب چرا دراون مدت عملیات کل پروازها رو ممنوع نکردید
  • محمد IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    61 47
    وقتی تخصص باشه این میشه تخصص یعنی صداقت یعنی گردن گرفتن حتی اگر به ضررت باشه. افرین ایران
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    60 83
    باز خوبه صداقت داشتن گردن گرفتن
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      24 41
      البته اصابت موشك نبوده گلوله بوده که باید بیشتر بررسی بشه
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    57 38
    خوبه، دو هواپیمای مسافربری زده شده، یکی توسط آمریکای جنایتکار و یکی هم توسط ایران عزیز!!!
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      28 13
      الان شدیم مساوی یک -یک
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      35 1
      منتها تو هر دوتاش فقط ما کشته دادیم
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      1 2
      البته اولی عمدی بود و مسبب اون جایزه هم گرفت
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    19 28
    شما صداقت داشتین گردن گرفتین
  • علی یانگ IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    68 3
    خوب چرا از همون اولش حقیقت رو نمی گید
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    40 3
    وای بر ما
  • من IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    47 0
    فقط می تونم بگم متاسفم ...
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    48 7
    خوبه بازم اعلام شد. کاش زودتر می گفتین. خدا رحمتشون کنه.
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    96 73
    این حرکت کل اثر حمله به عین الاسد را از بین برد
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    52 0
    چرا اینقدر ناهماهنگی!؟ چرا اینقدر دیر اعلام شد؟
  • محسن IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    101 4
    یعنی واقعا فرقی بین همواپیمایی که مسافر بری هست و تا چند لحظه قبل از فرودگاه امام بلند شد با یک هواپیمای جنگنده نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • DE ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      40 66
      ربطی به سپاه یا نیروهای مسلح نداره باید دید چرا اصلا در اون شرایط اجازه پرواز صادر شده.
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      0 0
      این یارو المانیه رو ..
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    47 30
    پیش میاد در همه دنیا. اما اولش معذرت خواهی می‌کنند.
  • احمد IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    41 1
    خدا قوت با این دقت
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    33 33
    پدافند سپاه و ارتش یک فرمانده دارد احمق
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    79 1
    خدایا آخه این آبروریزی یییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی نیست ........
  • بهزاد GB ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    رادارهای سپاه فرق بویینگ و f35 رو در فاصله ۸ کیلومتری تشخیص نمیده بعد ادعای درگیری با آمریکا رو هم دارید؟
    • DE ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      23 78
      ربطی به سپاه یا نیروهای مسلح نداره باید دید چرا اصلا در اون شرایط اجازه پرواز صادر شده.
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      50 75
      نزدیک شدن غیر عادی هواپیما به پایگاه حساس نظامی اون هم حین آماده باش کامل نظامی. طبق بیانیه اشتباه انسانی بود. نباید به خاطر اشتباه انسانی سیستم پدافندی بسیار قدرتمند ایران رو مقصر دونست، همون سیستمی که پیشرفته ترین پهپاد رو زد. به حر حال باید اون روز پرواز ممنوع اعلام میکردند.
    • م IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      10 5
      متن رو کامل بخون، گفته چرا اشتباهی زدن.
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    67 3
    اين يه فاااجعه هست،چرا پروازا توي اون زمان با توجه به احتمال بالاي درگيري ممنوع نشده بود
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    رادارهای ایران، امکان تشخیص هواپیمای مسافری از جنگی رو ندارند؟
    • بهزاد GB ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است فقط شانس آوردیم با آمریکا درگیر نشدیم. قبل آمریکا خود برادران دخل ملت ایران رو می آوردن
    • DE ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      8 31
      ربطی به سپاه یا نیروهای مسلح نداره باید دید چرا اصلا در اون شرایط اجازه پرواز صادر شده.
    • DE ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      14 32
      ربطی به سپاه یا نیروهای مسلح نداره باید دید چرا اصلا در اون شرایط اجازه پرواز صادر شده.
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    26 88
    به نام خدا. با آرزوی سلامتی همه. به بحث آتش گرفتن موتور هواپیما و بعد تغییر مسیر پروازی قبل از شلیک اشاره شود. خطای انسانی پدافند نبوده است.
  • محمد GB ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    17 45
    اصلا منطقی به نظر نمیرسه. فقط کافیه یه مقدار فکر کنید مگه میشه نزدیک فرودگاه امام همچین اتفاقی بیفته. مساله احتمالا چیز دیگه ای مثل واکنش سریع آمریکاست. از اون فیلمی هم که از این حادثه اومد بیرون میشد تشخیص داد
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    25 27
    خدا رحمتشون کنه کاش همان روز اول اعلان میکردن در هر شکل خداوند متعال باعث و بانی اصلی رو که آمریکائیها هستند و این بلواها رو شروع کردن که کار به اینجا کشیده رو لعنت کنه
  • محمد IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    22 48
    حتما توطئه و خیانتی در کار بوده !! قوه قضائیه باید سریعا عاملین را شناسایی کند تا اتفاق مشابهی با توجه به شرایط فعلی روی ندهد .
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      74 7
      به جای دنبال توطئه، دنبال ناکارآمدی سیستم باشید.
    • DE ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      42 28
      9:09 ربطی به سپاه یا نیروهای مسلح نداره باید دید چرا اصلا در اون شرایط اجازه پرواز صادر شده.
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      38 5
      توهم توطئه!!!!
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    53 12
    حالا خدا رو شکر امنیت داریم
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      36 8
      عجب امنیتی
  • علی IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    39 3
    معمولا در چنین شرایطی که احتمال درگیری وجود دارد. باید با هماعنگی نیروهای مسلح ، آسمان کشور به طور موقت بسته اعلام شود. چرا اینکار انجام نشد که چنین فاجعه ای بوجود بیاد ؟
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    من فك نكنم ما اصلا نيازي به دشمن داشته باشيم
  • سلمان IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    41 11
    متاسفانه سهل گیری و شتابزدگی در تصمیم گیری به بخش جدایی ناپذیر رفتار ما ایرانی ها تبدیل شده ؛ سهل گیری و عدم اقدامات مناسب باعث فاجعه کرمان در تشییع سردار مقاومت شد و شتابزدگی پدافند سپاه موجب این فاجعه شده ما تا کی باید چوب این اشتباهات رو بخوریم که در اوج غرور از حمله موشکی به آمریکا حالا در مقام پاسخگویی قرار بگیریم .
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      34 5
      بنده خدا اون افسری که شلیک کرده چقدر خوشحال شده گفته یک f35زدم ویک درجه ترفیع میگیرم و کلی تشویق میشم
    • DE ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      13 36
      ربطی به سپاه یا نیروهای مسلح نداره باید دید چرا اصلا در اون شرایط اجازه پرواز صادر شده.
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    63 4
    كشور در حالت جنگي بوده نه عادي پس بايد تمام پروازها ممنوع ميشده
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    33 49
    اشتباها زدن از عمد ک نبوده.متاسفانه
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      42 40
      می فهمی راجع به چی داری حرف میزنی؟
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      29 24
      غیر عمد! موشکه سیستم دفاعیه غیر عمد. ما دلمون به کدوم امنیت و سیستم دفاعی خوشه، کدوم رادار کدوم ... شانش آوردیم امریکا جواب نداد
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    50 81
    البته مشکوک هست میخوان کام ملت رو تلخ کنن ما چندروز قبل حضور ۲۰میلیونی رو توتهران داشتیم ویک عده اومدن کام ملت رو تلخ کنن لطفاً بررسی بشه چی شده این اتفاق مشکوک هست وکام ملت رو تلخ خواستن بکنن
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      33 27
      احمق ما کلا تو تهران 13میلیون جمعیت داریم
  • Hassan IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    33 22
    به هر پرواز یه شماره روی رادار می دهند فریب نخورید یه عده می خواهند از تو کشور رو نابود کنند . مشرق پیگیری کن از این خبر بوی توطئه میاد
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    12 5
    مگه نگفتید موشک بخوره تو اسمون از هم می پاشه؟ یا موشک نبوده و چیز دیگه بوده؟
  • .. IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    38 48
    انصافا اگه یه هواپیمای غیر معمولی که آتیش هم گرفته ،توی اون شرایط حساس ،بالا سر یه مکان نظامی حساس ظاهر بشه بدون هیچ اطلاع یا هشداری از سازمان هواپیمایی،شما جای اون شخص یا اشخاص نظامی بودین چیکار می کردین؟!
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      74 9
      داداش اشتباه زدی بعد از تیراندازی آتیش گرفته. آخه تا کجا می خواین دفاع کنین. با این نظرات خودتونو مدیون خون کشته های اون هو|پیما نکنین...
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      28 5
      بابا تشخیص هواپیمای مسافربری که کاری نداره
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      9 17
      منم موافقم.
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    30 0
    باید پرواز ممنوع اعلام می شد.
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    47 8
    شرم بر مشرق نیوز . شرم ابدی شرم خاک
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    64 3
    یک لحظه فکر کنید کشور دیگه ای این غلط رو کرده بود... الان تلوزیون چه شامبوتی بازی در می اورد
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    17 3
    گلوله ضدهوایی چطوری به هواپیما در اون ارتفاع رسیده؟مگه نگفتید بخش نظامی و مسافری با هم هماهنگند؟
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    6 33
    باز هم دم آقایون گرم ماست مالی نکردند و شفاف اعلام کردند.
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    90 23
    ما باختیم، بدم باختیم، ما آبروی کشورمونو بردیم، ما داریم به قهقرا میریم، فقط بزاریم برررررریم ما. خسته نباشید دلاور، خدا قوت پهلوان... انتقام سخت، سیلی محکم
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      19 9
      دوست عزیز مگه گفته بودیم سیلی رو کی قراره بخوره که داد و بیداد میکنی. خودت اشتباه برداشت کرده بودی.
  • محسن IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    14 3
    در شرایط جنگی چرا پرواز ممنوع نشده سازمان هواپیمایی نمی دانسته شرایط جنگی است ؟
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    53 4
    مشرق ماله رو بیار
  • محمد IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    13 2
    منم خیلی خیلی خیلی ناراحت شدم خدا رحمتشون کنه دوستان راست میگند به نظر منم باید تدابیر امنیتی بیشتری رو لحاظ میکردند ایرانم تسلیت
  • حسین IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    5 28
    خلبان باید طبق نقشه ها و مسیر پروازی عمل کنه. باز هم نمیشه حرفی زد. باید منتظر موند تا جعبه سیاه همه چیز رو مشخص کنهکه آیا تخلف از خلبان بوده یانه
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    16 39
    از کجا معلوم اشتباه بوده؟ نفوذی داخلی کم نیست کی بهشتی، رجایی و... رو کشت؟ با این کار کاملا ورق برگرداندن
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    42 17
    باید خلبان هواپیما محاکمه بشه. مرتیکه متوجه نشده هواپیماش تو مسیر موشک قرار داره؟ وقتی به غیر انقلابی ها میدون داده بشه این میشه.
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      24 3
      حتما دادستان و وکیل مدافع و قاضی هم از فرشتگان و اجنه و شیاطین هستند. عزیزم خلبان مرده. یعنی به آن دنیا شتافته است.
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      30 8
      انشالله اون دنیا خلبانو محاکمه کن. هماهنگ میکنم تمام ایرلاین های دنیا بیان از نیروهای انقلابی ما خلبان انتخاب کنن. خیلی نظرت بانمک بود، ممنون که تو این شرایط موجبات خنده مارو فراهم میکنی...
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      11 0
      خلبان اوکراینی بوده بعد تو میگی غیر انقلابی؟
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    52 5
    آبرو ریزی در حد لالیگا
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    38 2
    در جاهای دیگه دنیا آیا استعفا نمی دهند؟ شرم سار تاریخ شدیم
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    31 2
    یاد شهید بابایی افتادم .
  • تقی IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    53 49
    من جایی خوندم هواپیماهای بویینگ از یازده سپتامبر به بعد برای مقابله با هواپیماربایی مجهز به سیستم کنترل از راه دور شدند... به نظر می آید چرخش ناگهانی خلبان به سمت مراکز حساس نظامی ناشی از این امر بوده است. یعنی آمریکا می خواسته اینگونه در برابر ایران مقابله کند
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      25 4
      پس بقیه اخبار اونا هم درسته!
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      3 0
      قافیه چو به تنگ آید. شاعر به جفنگ آید
  • اردلان IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    38 7
    چرا همون اول اعتراف نکردین؟؟؟؟؟؟؟
  • سامان IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    68 21
    رادارهای ایران فرق هواپیما مسافربری و جنگی رو در ارتفاع 6 کیلومتری نداره اونوقت میخوان با امریکا بجنگن
    • DE ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      30 30
      بازهم ابراز نظر های هیجانی و بدون بفکر. جای تاسفه پرسنل خادم نیروهای مسلح رو مقصر بدونیم. هیچ ربطی به سپاه یا نیروهای مسلح نداره باید دید چرا در اون شرایط اجازه پرواز صادر شده. البته این دلیل نمیشه که اطلاع رسانی اینقدر با تاخیر انجام شه.
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      10 22
      قطعا دارن ولی احتمالا یک خائن و ترسویی مثل تو توشون نفوذ کرده.
    • علی IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      1 1
      ن تفاو رو میفهمن اما سیستم اوتوماتیک هر شی که که زیادی نزیدک شه رو منهدم میکنه.
  • FI ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    24 83
    این اعتراف نشان صداقت نیست, بلکه نشان سادگی و حماقته. نباید اعلام می کردن. تا آخرش باید منکر میشدن. آمریکا روزی صدها جنایت عمدی انجام میده و منکر میشه. یا همین مخفی کاری خسارت حملات موشکی سپاه. در مسائل مربوط به جامعه جهانی صداقت جایی نداره. بخصوص در اتفاقات مربوط به نیروهای مسلح باید دروغ و کتمان گزینه اول باشه.
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      41 3
      تو دیگه خیلی سنگ پای قزوینی
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      29 5
      فرق جبهه حق و باطل همینه
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      17 0
      عزیزم در نگاه مادی گرایانه خیلی کارا ممکنه خیلی کارا احمقانه به نظر برسه ...
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      21 2
      یعنی خیلی بد بختی . هر چند می دونم مشرق نشر نمیکنه
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    7 18
    ما ارتش و سپاه رو مثل هم دوست داریم ولی حالا اگه پدافند ارتش بود وجدانا اینقدر زود بررسی و اعلامیه صادر می کردید ؟! خدایی راستشو بگید.
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      3 2
      ربطی به سپاه و ارتش نداره. یک اشتباه پدافندی بوده.
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    30 7
    چون خطای نهاد نظامی مورد تایید شما بوده جیکتون درنمیاد وگرنه اگر پدافند دست دولت بود تا حالا خودتون رو دیگه جر داده بودید
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    9 7
    حالا بیایم و در سازمان ملل جواب بدیم. هر وقت آمریکا جواب خطا در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ما رو داد ما هم بدیم. منتظر هزار بلا باشیم و تریبون رسانه های غربی.
  • DE ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    11 21
    بازهم ابراز نظر های هیجانی و بدون بفکر. جای تاسفه پرسنل خادم نیروهای مسلح رو مقصر بدونیم. هیچ ربطی به سپاه یا نیروهای مسلح نداره باید دید چرا در اون شرایط اجازه پرواز صادر شده. البته این دلیل نمیشه که اطلاع رسانی اینقدر با تاخیر انجام شه.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    27 1
    همه این ها قبول بابا تاخیر در اعلام را دلیل بگید
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    11 15
    دعا کنیم اگر توطئه بوده رسوا بشه. یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال.
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    17 5
    در 8 سال جنگ تحمیلی چنین اتفاقی نیفتاد
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      48 42
      شایدم افتاد تو نمیدونی یا بهت نگفتن. شهید بابایی همین طوری کشته شد
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    9 12
    چرا این اتفاق افتاد این همه شور در هفته گذشته ایجاد شد متاسفانه همش به باد رفت لااقل اعلام نمیکردن تا اینطور نشه
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      29 2
      نگران نباش یک فاجعه دیگه اتفاق میوفته فراموش میشه
  • علی IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    15 3
    با سلام اول که کتمان آن اشتباه بود و به ما ضربه می زند بهتر بود می گفتند به دلیل رفتار انتحاری عمدا زدیم ...
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    26 1
    تسلیت عرض می کنم
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    13 46
    خواهشاً بخاطر تحریم پول هواپیما و خسارت رو پرداخت نکنید. بررسی کنید اگه چرخش به سمت مراکز حساس غیر طبیعی بوده از نیروهای مسلح کسی مصلحتاً گناهکار شناخته نشه
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    9 28
    دعا کنیم اگر توطئه بوده رسوا بشه. یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال.
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    21 31
    اینکه هواپیما برگردد و انهم به سمت منطقه پرواز ممنوع، اینکه یک نفر ان وقت شب، دوربین به دست ، منتظر سقوط هواپیما باشد و با زاوایه دید مناسب از بین انهمه آپارتمان، فیلم اصابت موشک را بگیرد بدون هیچ واکنش هیجانی ناشی از تعجب و یا ناراحتی، بعد ان را منتشر کند ...
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      26 1
      شب نبود 6ونیم صبح بود
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      12 9
      من پیغام 1054 رو گذاشتم. الان فیلم رو دیدم تو تابناک و هوا هم تاریکه و در محوطه تاسیسات ساختمانی دوربین زوم کرده روی محل برخورد تو آسمون و این قطعا برام عجیبه و به نظرم دیگه نمیاد خطای انسانی بوده باشه. قبلش یه فیلم دیگه دیده بودم تو روشنایی روز بود. اگه فیلم اصلی اونه که مربوط به تاریکی هواست بله حق با شما نظردهنده اوله.
    • محمد IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      4 18
      ما هم باید به افسر اپراتور tor m1 مدال شجاعت بدیم مگر ما کمتر آمریکا هستیم که به ویلیام راجرز فرمانده ناو وینسنس مدال شجاعت داد
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      5 0
      آقای محمد ما هواپیمای خودمونو زدیم اونا هواپیمای مردم کشور دیگری رو . چیو میخوای ثابت کنی؟
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    10 23
    یعنی نصف روز هم نگذاشتند شیرینی حمله موشکلی به کام مردم بمونه ...... واقعا سهل انگاری تا کی و کجا ...........
    • محسن IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      6 1
      میشه خواهشا از قول مردم صحبت نکنید
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    79 15
    من معتقدم حمله مغول به ایران هم ناشی از ماجراجویی های امریکا بوده
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      15 26
      بی نمک
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      0 0
      نه، ماجرا جویی های مارکوپولو
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    38 26
    عذر خواهی از مردم و استعفای دسته جمعی فرماندهان عالی نیروهای مسلح میتواند اثر این اشتباه فاحش در ایجاد بی اعتمادی به نیروهای مسلح راکم کند
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      13 39
      خری سوار بر شتر از عربستان این پیام را گذاشت
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    33 15
    و باز هم دروغ و ماله کشی
  • حسن IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    17 23
    این هم یک مصیبت ملی است به همه ملت خوب ونجیب ایران وخانواده این شهدا تسلیت باید گفت مقصر اصلی امریکا است
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    40 1
    آخه چرا بعد عملیات تمام پرواز ها رو کنسل نکردید!!!!!!! عقل ندارید؟
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    58 18
    سپاه بعد ی عمر ی حرف راست زد .گفت کار خودمه..
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      28 18
      میگن چندتا ناو هواپیما بر دارن میارن وسط پایگاهشون تو عراق جنازه جمع میکنن، تا خود پایگاه هم داشتن پارو میزدن
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    46 30
    پدافند هوایی فقط باید در اختیار ارتش باشد. ازاین سوتی ها سپاه خیلی داده است.
    • حجت IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      7 17
      مرکز و قرارگاه کل در اختیار ارتشه
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    3 5
    آقایان چرا اجازه میدید ویا خودتان عامل می شید خبراصلی وانعکاس جهانی آن تحت الشعاع قراربگیرد. مراقب باشید هرچیزی جای خود موردتوجه قراربگیرد مدیریت بحران ویا حوادث مشابه بحران پس کجاست؟
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    49 20
    آمریکا وقتی دید ما به خودمان اینقدر خسارت می زنیم. دید دیگر احتیاج نداره هزینه کنه ما رو بزنه
  • RU ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    20 5
    هیچ توجهی ندارد چراکه وقتی در حالت هشدارید نباید اجازه پرواز صادر میکردید
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    38 9
    خاک تو سرتون آبروی مملکت رو بردین بی عورضه ها
  • حسن IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    43 23
    خطای انسانی پنهانکاری حیوانی
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    46 12
    خاک بر سرتون که دوست از دشمن نمیتونید تشخیص بدید همینطوری زمان جنگ از کشور دفاع میکردید!
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      8 15
      تو برو تشخیص بده؟!!!!
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    45 27
    خاک توی سر مشرق ماله کش
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    35 5
    به همین راحتی خطای انسانی رخ میده. یعنی فکر این شرایط رو نکردن که اشتباه نشه اینجور؟!
    • حجت IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      7 31
      خطای انسانی در شرایط حساس رخ می ده. وگرنه هر بچه ای هم می تونه تو شرایط عادی درست تصمیم بگیره
  • DE ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    53 20
    اون دوستانی که هزار جور استدلال میکردند تو همین نظرات مشرق که با موشک نبوده، لطفا شروع کنید به عذر خواهی.
  • نادر IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    13 27
    گل به خودی تسلیت به خانواده جانباختگان نباید نقش آمریکای جنایتکار نادیده گرفته شود
  • وحید IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    28 0
    به نام خدا.. این اتفاق خیلی حرف داره، همینطور تبعات بسیار زیاد، میشه در موردش کتاب نوشت. خدا خودش بهترین قاضی هست، من ترجیح میدم سکوت کنم
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    13 1
    از تیر جفا زخم چه بر بال و پرم هست از درد و بلا، اشکِ روان، چشم ترم هست بر روی لبم آه شب و روز نشسته صد آتش جانسوز درون جگرم هست امید به فردا چه ببندم که ندارم هر روز غمی تازه، غمی تازه‌ترم هست
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    48 1
    به این میگن گل به خودی اونم از روی ضربه ی ایستگاهی!
  • مسعود IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    11 46
    همش گاوبندی برای نجات شرکت بوئینگ از ورشکستگی کامل بوده اشتباه پدافند کجا بود. تو کلیپ مشخص بود انفجار نبوده موتورش آتیش گرفته
  • مهدی IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    17 9
    علیزاده کجایی؟؟؟
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    12 26
    إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا ...
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    47 12
    مشرق ماله کشی رو شروع کن که خوب بلدی
  • عبدالله IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    30 18
    خطای نظامی در هر جنگی امکان پیش امدن داره مثل گل به خودی تو فوتبال ولی بررسی بشه و مسئولین توبیخ بشن . باید از 2 شب تا 24 ساعت بعد حمله به پایگاه آمریکا پرواز ها کنسل میشدن چرا نشدن ؟؟
  • FI ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    18 46
    نکته ی جالب اینه که یکی از لحظه ی اصابت موشک فیلم گرفته ! اونم در تاریکی شب که هواپیما دیده نمیشده . از کجا میدونسته که تا چند لحظه دیگه موشکی به هواپیما میرسه ؟! ناخودآگاه فیلم گرفته ؟! یا عمدی بوده زدن هواپیما ؟
    • مسی IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      3 5
      این اتفاق بود فقط
  • Neda IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    20 7
    پنهان کاری بدترین اشتباه هست.
  • FI ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    0 6
    هواپیما از مسیر خارج شده بود ؟
  • DE ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    25 3
    خود أمريكا تمام پروازها. را بروي ايران و عراق بلافاصاله ممنوع ما عقل ما به اين نرسيد من هم اينكار بكنيم مغر خَر تو سر ما هست ما كه انتقام را إز خودمان گرفتيم همه نخبه ها مامون را زديم بما وخشي نيامده بخاطره حماقت خودمون
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    7 6
    خطای انسانی بوده نه خطای سیستم پدافند هوایی
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    33 5
    یعنی تو سپاه، هیچ فرمانده ای تو این سه روز، از زدن هواپیما خبر نداشته؟؟؟
  • مهدي IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    20 5
    خطا به جاي خود، دروغ نابخشودني است.
  • ممد قمی IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    7 25
    مشکل اصلی اینکه سپاه کمی سیاست نداره بهتر بود بعد از اینکه اون هواپیمارو سریع اون منطقه ای رو که لاشه های هواپیما افتاده بود بگرده وجعبه سیاه رو پیدا کنه ونابود کنه تا مدرکی نباشه که وجه سپا ه خراب کنه
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    10 0
    پاكستان تو روزهايي كه احتمال درگيري با هند داشت كل آسمان و فرودگاه هاشو رو پروازهاي غير نظامي بست .همين اخيرا
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    2 7
    امروز برای اولین بار مظلومیت سپاه را از چهره و سخنان سردار حاجی زاده دیدم و سوختم.
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    0 0
    هیچ جای دنیا به این سرعت اشتباه خود را گردن نگرفته چیزی که بعضی ها میدونن و بهش توجه نمی کنن چون بابت کارشون دارن پول میگیرن
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    0 0
    آمریکا دقیقا از همین چیزهای ما میترسه اعصاب نداریم
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    1 0
    چقدر ما ملت عجیبی هستیم، با مرگ یک قهرمان سریع احساسی میشیم و فریاد انتقام اتتقام سر می دهیم، با سقوط مشکوک یک هواپیما سریع در مقابل همان گروهی که اون قهرمان رو تحویل داده بود جبهه میگیریم، چند تا سوال از این انتقام کی خوشحال بود و کی ناراحت؟ از این سقوط کی خوشحال هست و کی ناراحت؟ مطمئنا ما از خیلی از چیزهای پشت پرده خبر نداریم و نمیدونیم که نفوذ تا چه حد انجام شده ولی با همه این شرایط باید از فرماندهان صادق خود حمایت کنیم و با خانواده های مصیبت دیده همدردی.حرفهای آمریکا هیچ دردی از ما دوا نمیکند جز اینکه درد دیگری نیز به دردهای ما اضافه میکند. مهمترین چیز ما امنیت ماست که امثال سپاه برای ما فراهم کردن
  • لطفا بدون هیچ طرفداری بخون(ممنونم ایرانی متفکر) IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    0 0
    به نام خدا. هم وطنان عزیزم لطفا همه شواهد کنکونی رو مورد برسی قرار بدید و پیش خودتون دو دو تا چهار تا کننین و بعد بیاین نظرات محترمتون رو درج کنید. باید قبول کنید که کشور عزیزمون چه مردم و چه نیرو های مسلح از جمله (سپاه) در اون روز، در اوج تنش و استرس و بالا ترین سطح امنیتی بوده . شوخی نیست پایگاه ایالات متحده رو مورد ضربات سنگین موشکی قرار داده و اون هم به طور رسمی .. این یعنی منتظر حمله همه جانبه قدرتمند ترین نیروی نظامی دنیا بوده ... (لطفا حساسیت رو درک کنید) و با توجه به صحبت های سردار حاجی زاده نیرو های مسلح اعم از ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اوج امادگی بودند. تفکر کنیم درباره این جملات: 1- شرکت پرواز های هوایی نباید اجازه پرواز هواپما رو صادر می کرد . نه این هواپیما بلکه هر هواپیمای دیگری رو چون که شرایط در اوج تنش بوده و امکان این مسئله وجود داشته که هواپیماهای جنگی یا موشک های بالستیک امریکایی از طریق خطوط هوایی وارد شده و مردم عزیزمون رو مورد اصابت قرار بدن.(طبق منابع اگاه جنگنده های دشمن هم در اوج امادگی بوده اند). 2- وقتی یک دست اشتباهی مرتکب میشه کسی انگشت هارو مقصر نمی دونه .لطفا سپاه و ارتش نکنید همه سربازان حریم این مملکت اند. و باید به آنها افتخار کنیم و باعث هر چه بیشتر همبستگی آنها شویم .نه اینکه در جریان رودخانه سمی دشمن در راستای تفرقه شنا کنیم . همه انها فرزندان ما هستند و امنیت ناموس و خاک ایران عزیزمان را مدیون آنها هستیم. (بدون اغراق) 3- وظیفه ما این است که نگذاریم فرزندان رشیدمان که بزرگان انها کسانی همچون سردار سلیمانی و شهید بابایی و صیاد شیرازی اند دشمن شاد شوند. 4- لطفا همانگونه که روز های تشییع جنازه شهید سلیمانی همبستگی خودمان را نشان دادیم امروز هم همین گونه باشیم و از هم جدا نشویم . 5- مطمئنن کسانی هستن تو این سایت که دنبال تفرقه افکنی اند ( مرگ بر مزدور) و با بعضی کامن های شبهه دار می خواند همه چیز را از یاد ماببرند . لطفا پشت هم باشد و نگذارید دشمن شاد شویم. تسلیت عرض می کنم خدمت تمام خانواده های به غم نشسته . از جمله دانشجویان شریف که نخبگان ما بودند و هر کدام افتخارات بین و المللی برای کشور عزیزمان کسب کردند.
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    0 0
    مقصر اصلي کسی ه که این شرایط رو به ایران تحمیل کرد انصاف داشته باشیم
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    1 0
    این اولین اتفاق سانحه هوایی ازاین قبیل که باموشک سقوط کرده نیست که بهت زده شودیم درآن شرایط که به گفته مسولین آماده باش 100درصد واحتمال حمله دشمن حتمی میشود ویک پایگاه حساس نظامی نیز درمسیر این هواپیما قرارمیگیرد .قبولش سخت نیست اگر مرض وغرض درکارنباشد.بهتر میشد اگردرآن زمان که سطح حمله دشمن بسیارزیادبوده اینگونه پروازها لغو گرده نشده اونی که میبایست میشد.
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    1 0
    گردن گرفتن تمامی کوتاهی ها و قصورها بدون بررسی جعبه های سیاه و گزارش تمامی علل حادثه؛ نوهی دستپاچگی هست و اشتباه
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    1 0
    درسته واقعا مصیبتها تو این دوهفته کمر ملت رو خم کرد ولی نشکسته الان درازمایش سختی قرار داریم قومی که بیشتر مدعی مقاومت وایستادگیه فتنه هایی سرراهش است مزد گزر از فتنه های شیطانی اسایش وارامش لذت بخش جامعه وازادی وصف ناپذیر ونهایتا ازدست ندادن ایمان راسخ به الله خداوندا کام هموطنان مرااز تلخی بشیرینی برسان امین
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    0 0
    اظهارات سردار حاجی زاده غیر فنی و چشم بسته تمامی تقصیرها را به گردن شلیک کننده می اندازد و سایر عوامل را نادیده میگیرد و طوری حرف میزند که گویا کل ارتش و سپاه ایران از تهدید ترامپ خودشان را گم کرده بودند؛ و با توجه به اظهارات سردار حاجی زاده ؛ و تهدید 52 نکته فرهنگی و تاریخی توسط ترامپ؛ بنظر میرسد ان گزارش های نزدیک شدن موشک کروز ها به تهران و.. قسمتی از جنگ الکترونیک در دور دست یا از راه دور بوده است؛ یادمان نرود امریکا قبلا تهرید به منفجر کردن هواپیماهای جنگی ما هنگام بلند شدن از فرودگاه کرد و چند روز بعد؛ انرا در فرودگاه بوشهر با انفجار هواپیمای اف 14 در هنگام بلند شدن بعمل رساند و اثبات کرد؛ و یا در مورد دیگر رادارهای جنوب کشور را از کار انداخت و غیر قابل استفاده کرد (بدون سلاح گرم و فقط با چنگال) که در خاطرات مرحوم هاشمی به این موضوع اشاره میشود و کشف دکتر منطقی؛ که موفق میشود رادارها را بهتر از قبل بازسازی و مدرن سازی کند؛ با این سقوط؛ درامد گردشگری درمانی و معمولی ما بشدت سقوط خواهد کرد و همچنین درامد ناشی از هواپیماهی عبوری ؛ ولی موضوع مهمتر اینکه اشتباه خلبان هم کاملا روشنه؛ چرا که در ارتفاع کم با یک موتور اقدام به دور زدن و برگشتن به فرودگاه امام خمینی می نماید کخ منجر به از دست رفتن وحشتناک ارتفاع میشود در حالیکه براحتی میتوانست بدون دور زدن در فرودگاه مقابلش یعنی فرودگاه مهراباد فرود اید؛ از طرفی هنوز جهبه سیاه ها کاملا بررسی نشده است و ممکن است عوامل سقوط هواپیمای ایران 140 در تهران در این مورد هم دخیل باشد همانطوریکه میدانیم در سقوط هواپیمای ایران 140؛ داشتن بار اضافی خارج از ظرفیت (با توجه به دمای هوا) علت اصلی و نهایی فاجعه بود نه از دست دادن موتور و رانش؛ و......
  • RU ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    1 0
    البته مردمی که بایک کشمش سردی شون میشه وبا یک مویز گرمیشون میشه کم تقصیر ندارند من که از بعضی از این ملت جوگیر جو زده بسیار نا امیدناراحتم
  • محمد GB ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    3 0
    ابهامات در مورد قضیه وجود داره اینکه هواپیما از مسیر منحرف بشه آنهم به سمت منطقه پرواز ممنوع، اینکه یک نفر آن وقت شب، دوربین به دست ، قبل از حادثه، قبل از برخورد موشک، منتظر برخورد موشک و سقوط هواپیما باشد و با زاوایه دید مناسب از بین آنهمه آپارتمان، فیلم اصابت موشک را بگیرد، و بدون هیچ واکنش هیجانی ناشی از تعجب و یا ناراحتی!! اینها همه علامت سوال هست!!
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    2 3
    امریکا(کشورسازنده هواپیما)با دستکاری وتغییرشناسه کاربری هواپیما بایک کروز دست به جنایت بزرگی زد وبرای این که سامانه پدافندی رافریب دهد جان انسانهای بیگناه راگرفت چه بساکه قبلا" هم باتغییرشناسه هواپیماهای جاسوسی به هواپیمای مسافربری ازیان نوع عملکردهابرای فریب رادارهای دشمن به مراتب انجام داده بود امریکا درجنگ به هیچ اخلاقیاتی خودرامتعهدنمیداند.
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    0 0
    سیستم پدافند یکپارچه چیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس