کد خبر 1029836
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
1

شهروندان سوری بر عهد و پیمان خود برای بازپس‌گیری و آزادی تمام جولان اشغالی و بازگرداندن آن به حاکمیت ملی سوریه از طریق مثلث مقاومت، ملت مقاوم و ارتش شجاع و رهبری حکیمانه تاکید کردند.

به گزارش مشرق، ساکنان قنیطره و جولان اشغالی سوریه تصریح کردند آزادی«صدقی سلیمان المقت» قدیمی‌ترین اسیر سوری از زندان‌های اشغالگران اسرائیلی، پیروزی اراده ایستادگی و زندگی بر قلدرمآبی و زورگویی صهیونیستی و تکمیل پیروزی‌های ارتش عربی سوریه بر تروریسم در میادین نبرد در سرتاسر سرزمین سوریه است.

بر اساس گزارش خبرگزاری سوریه(سانا)،‌شهروندان سوری بر عهد و پیمان خود برای بازپس‌گیری و آزادی تمام جولان اشغالی و بازگرداندن آن به حاکمیت ملی سوریه از طریق مثلث مقاومت، ملت مقاوم و ارتش شجاع و رهبری حکیمانه تاکید کردند.

سلیمان المقت پدر صدقی که خود نیز سال‌ها در اسارت صهیونیست‌ها بوده است، درباره آزادی فرزندش گفت آزادی وی، پیروزی خون شهدا و مجروحان است.

شهروندان سوری تاکید می‌کنند که آزادی صدقی المقت، آغاز راه برای تکمیل آزادی کامل جولان اشغالی است و مردم جولان همچنان به مبارزات و مقابله خود با تمام اقدامات صهیونیست‌ها ادامه می‌دهند.

همام دبیات استاندار قنیطره با تبریک به سوری‌ها و ساکنان جولان اشغالی و خانواده صدقی المقت به خاطر آزادی وی تاکید کرد آزادی صدقی المقت ثمره ایستادگی سوری و پیروزی بر تروریسم است. وی خاطر نشان کرد اولویت ما، آزادسازی تمام اراضی اشغالی جولان است.

رفعت الحسین نماینده پارلمان سوریه هم خاطر نشان کرد آزادی المقت، پیروزی اراده سوریه است و این نکته را اثبات می‌کند که سرزمین جولان و ساکنانش در قلب رئیس جمهور بشار اسد قرار دارد و در صدر فعالیت ملی ما تا آزادسازی و بازگشت آن به آغوش سوریه قرار دارد.

علی الیونس رئیس کمیته حمایت از اسیران سوری و عرب دربند اشغالگران اسرائیلی که خود سال‌ها در اسارت صهیونیست‌ها بوده است، هم گفت المقت نماد اسیران قهرمان و ایستادگی و مقاومت و مبارزه و وفاداری به میهن است.

اظهارات قدیمی‌ترین اسیر سوری پس از آزادی

صدقی المقت پس از آزادی و هنگام حرکت به سمت مجدل شمس زادگاه خود در جولان اشغالی به شبکه المیادین گفت فلسطین و جولان سوریه سرزمین عربی است که باید آزاد شود.

وی خاطر نشان کرد از اسارت آزاد شدم و از همین لحظه مسیر مبارزاتی در جولان اشغالی را آغاز می‌کنم، از همین لحظه من سربازی در ارتش عربی سوریه برای دفاع از سوریه و فلسطین هستم.

این آزاده سوری تاکید کرد از همه شرافتمندان و آزادگان در جهان می‌خواهم به مسئله اسیران توجه کنند. المقت اظهار داشت رنج ما اسیران فدای جولان، سوریه و فلسطین و شرافتمندان این امت باد.

وی خاطر نشان کرد با هرگونه مصاحبه با رسانه‌های اسرائیلی مخالفت کردم، زیرا آنها رسانه‌های دشمنی هستند که با آنها مبارزه می‌کنیم.

المقت تاکید کرد اشغالگران تنها زبان زور را می‌فهمند،من به لطف ارتش عربی سوریه و موضع قاطع رئیس جمهور بشار اسد آزاد شدم.

قدیمی‌ترین اسیر دربند اشغالگران همچنین به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش اشاره کرد و گفت شهادت سرلشکر(سپهبد) سلیمانی را به مردم ایران تسلیت می‌گویم، ما مدیون خون این شهید هستیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس