حاج قاسم نمایه

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان آمریکا گزارش داد که دولت عراق در مورد حمله تروریستی آمریکا علیه نیروهای مقاومت در بغداد تحقیقاتی را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، شبکه سی.ان.ان آمریکا به نقل از منابع عراقی گزارش داد که که مقامات عراق تحقیق در مورد ترور شهیدان سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی را آغاز کرده است.

این رسانه آمریکایی به نقل از دو مقام عراقی به شرط عدم افشای نام‌هایشان جمعه گزارش داد که محققان در مورد  شبکه جاسوسی که گفته می‌شود اطلاعات و تحرکات سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را در اختیار آمریکایی‌ها قرار داده، تحقیق می‌کنند. این دو منبع عراقی گفته‌اند که با پرونده ترور مذکور ارتباط مستقیم دارند.

بر اساس این گزارش، فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی آمریکا ریاست تیم تحقیق را برعهده دارد و از نیروهای امنیتی در فرودگاه بغداد بازجویی می‌کند.

منابع ادعای شبکه سی.‌ان‌.ان گفته‌اند که فعلاً کسی در این رابطه بازداشت نشده است ولی تحقیقات ادامه دارد. یکی از این منابع گفته است که کمیته تحقیق دیروز پنجشنبه از شماری از نیروهای امنیتی که بیشتر آن‌ها بر دوربین‌های امنیتی فرودگاه نظارت داشتند، بازجویی کرده است.

ارتش آمریکا جمعه (ششم دی ماه) اعلام کرد در حمله تروریستی که به وسیله پهپاد صورت گرفته، سردار سلیمانی را به همراه «ابومهدی المهندس»، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی و چند تن دیگر در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

خبرگزاری رویترز نیز دیروز به نقل از یک منبع امنیتی عراق گزارش داد که ۴ فرد مظنون به دست داشتن در ترور شهید سپهبد سلیمانی و همراهان وی هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس