کد خبر 1029498
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
‌

گروهی از کارشناسان مسائل نظامی در فضای مجازی به بررسی دقت ضربات موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق پرداختند.

به گزارش مشرق، از ساعات نخستین روز چهارشنبه که نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی عملیاتی، پایگاه عین الاسد در عراق را که مقر نیروهای آمریکایی است مورد حمله موشکی قرار داد، کارشناسان و تحلیل‌گران مسائل نظامی به بررسی جزء به جزء دقت نقطه زنی موشکهای ایران در فضای مجازی پرداخته اند.

دارا ماسیکوت به عنوان پژوهشگر مسائل دفاعی مربوط به روسیه در اندیشکده سیاستگذاری جهانی رَند در توئیتی پس از انتشار تعدادی تصاویر هوایی از آسیب های وارده به پایگاه آمریکایی به دقت موشکی ایران در هدف قرار دادن توانمندی نظامی پایگاه عین‌الاسد اشاره کرد.

او نوشت: من کارشناس ایران نیستم ولی یک تحلیل‌گر نظامی‌ام. وقتی این نشانه‌های اصابت حمله‌ی ایران به پایگاه عین الاسد را می‌بینم، برخلاف گمانه‌زنی برخی‌ها، در آن هیچ نشانه‌ای از یک حمله‌ی سمبلیک و نمادین که برای اجتناب از تلفات طراحی شده باشد نمی‌بینم. آنطور که مشخص است، حملات (ایران) توانمندی نظامی پایگاه (عین‌الاسد) را هدف قرار داده است.

آرون استاین که خود را دبیر حوضه خاورمیانه نشریه آمریکایی فارین پالیسی معرفی کرده، نوشت: ایران خطا نزد؛ نمی توانم باور کنم که این نیاز به گفتن دارد.

جفری لوئیس، تحلیل‌گر برجسته نظامی غربی هم در توئیتی نوشت: ایران خطا نزد؛ ساختمان‌ها "کاملاً دقیق" هدف قرار گرفته‌اند.

حساب کاربری دیگری که به بررسی مسائل نظامی می‌پردازد با دادن جزییات بیشتر نوشت: ایران ضربات مستقیم زیادی به (پایگاه) عین الاسد وارد کرد. او همچنین جزئیات این ضربات را به شکل زیر شرح داد:

-ابعاد یک آشیانه اندازه متوسط در حدود 21 در47 متر است. او همینطور اضافه کرد که برای زدن هدفی با چنین ابعادی به موشکی با خطای نقطه زنی کمتر از 10 متر نیاز است. (CEP <10m)

او همچنین با اشاره به این موضوع که نیت از این حمله نمادین نبوده نوشت بالگردهای آپاچی، هواپیماهای شناسایی یو2 و هواپیماهای شکاری هم بیرون این محوطه پارک شده اند و در ادامه تصاویر آنها را علامت گذاری کرد.

این تحلیل‌ها در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اصرار دارد که در این حملات به قوای آمریکا آسیبی نرسیده است. دونالد ترامپ در نشست خبری چهارشنبه اعلام کرد در این حملات هوایی ــ که ایران به‌تلافی کشته شدن هفته گذشته یکی از فرمانده‌های بلندپایه خود در عراق انجام داد ــ به هیچ آمریکایی‌ای آسیب نرسیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس