اکبر ترکان

اگر نماینده‌ای را می‌شناسیم و می‌دانیم او سوء نیت در مورد مسائل کشور دارد و از قدرت نمایندگی برای روابط غلط استفاده کرده، نباید به هیچ عنوان شرایط را برای ورود دوباره این نماینده به مجلس فراهم کنیم.

به گزارش مشرق، اکبر ترکان، مشاور پیشین رئیس‌جمهور در گفتگویی اظهار داشت:

بیشتر بخوانید:

هزینه‌های تبلیغاتی که از حقوق ۴ سال نمایندگی بیشتر است

من از همین جا از شورای نگهبان خواهش می‌کنم، نمایندگانی که حتی سهوا در روابط تجاری و دلالی لغزیدند تایید صلاحیت نشوند و راه ورود دوباره آنها را به مجلس ببندد. هر کسی که لغزیده باید برود و کوچک و بزرگ و جناح و گروه نمی‌شناسد. ما دو دسته سوء مدیریت و سوء نیت داریم. به‌عنوان مثال فردی در مدیریت خود خطا کرده باشد می‌توان از سوء مدیریت گذشت کنیم اما به هیچ عنوان نباید از سوء نیت گذشت کرد، از هیچ سوء نیتی نباید چشم پوشی شود. اگر نماینده‌ای را می‌شناسیم و می‌دانیم او سوء نیت در مورد مسائل کشور دارد و از قدرت نمایندگی برای روابط غلط استفاده کرده، نباید به هیچ عنوان شرایط را برای ورود دوباره این نماینده به مجلس فراهم کنیم. درواقع با نمایندگانی که سوء نیت دارند باید مستقل از اینکه خط آنها چیست؟ با آنها رفتار شود، اصلاح‌طلب و اصولگرا فرقی ندارد، هرکسی لغزیده باید برود تا بتوانیم در این مسیر از خون شهدا پاسداری کنیم. من از هردو جناح افرادی را سراغ دارم که بر سر مسائل و منافع کشور دلالی می‌کنند و لغزیده‌اند.

نامه‌های برخی از نماینده‌ها هنوز روی میز من است، در این نامه‌ها افرادی را معرفی کرده‌اند برای مدیریت و کارهای مختلف. نامه‌هایی از نمایندگان دارم که در کارهای اقتصادی منطقه خود دخالت کرده‌اند و این نمایندگان نباید باز هم به مجلس وارد شوند. شورای نگهبان دستش پر از این نامه‌هاست، ما نباید به هیچ عنوان اصطلاح خودی و غیرخودی به کار ببریم و در بررسی خطا هیچ اصلاح‌طلب و اصولگرایی وجود ندارد. هرکسی که لغزیده است جایی در مجلس ندارد.

منبع: ارمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس