کد خبر 1029253
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
ترامپ نمایه سخنرانی امریکا عین‌الاسد

رئیس جمهور آمریکا درباره تحولات اخیر نشستی خبری برگزار کرد.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشستی خبری درباره حمله انتقام جویانه ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق به صحبت پرداخت.

بیشتر بخوانید:

دوراهی سخت ترامپ برای برخورد با حمله موشکی ایران

ترامپ هنگام ورود به جمع خبرنگاران و پیش از هر مقدمه‌ای کلام خود را با لحنی مضطرب با بیان این جمله آغاز کرد: تا زمانی که من رئیس‌جمهور ایالات متحده هستم، ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت.

وی به حمله موشکی ایران به پایگاه‌ هوایی آمریکا در عراق اشاره کرد و گفت: به اطلاع مردم آمریکا می‌رسانم که هیچ آمریکایی در حمله شب گذشته آسیب ندید. همه سربازان ما سلامت هستند و تنها آسیب‌های جزئی به تجهیزات وارد شده است. به نظر می‌رسد ایران قصد دارد دست از رفتارهای خود دست بردارد.

ترامپ ادامه داد: ما با استفاده از یک سامانه هشدار که خیلی خوب جواب داد، توانستیم سربازان خود را به موقع نجات دهیم.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ایران حامی اصلی تروریسم در جهان است و تلاش می‌کند که به سلاح هسته‌ای دست یابد ولی ما اجازه نخواهیم داد.

وی مدعی شد: ما هفته گذشته ژنرال سلیمانی را حذف فیزیکی کردیم که مسئول کشته شدن هزاران آمریکایی بود. در حمله نیروهای مورد حمایت سپاه قدس [دو هفته قبل] یک آمریکایی کشته شد و سلیمانی برای کشتن آمریکایی‌های دیگر برنامه‌ریزی کرده بود.

ترامپ ادامه داد: باید پیشتر از این سلیمانی کشته می‌شد. با حذف فیزیکی سلیمانی ما این پیام را به تروریست‌ها دادیم که اگر برای جان خود ارزش قائل هستید، جان مردم ما را تهدید نکنید.

رئیس جمهور آمریکا گفت: همانطور که ما در حال بررسی اقدامات آتی خود در واکنش به تهاجم ایران هستیم من اقدامات تنبیهی اقتصادی علیه ایران اعمال می‌کنم. این تحریم‌های قدرتمند تا زمانی که ایران رفتارش را تغییر ندهد، ادامه خواهد یافت. موشک‌هایی که شب گذشته به سمت ما شلیک شدند محصول پولی هستند که دولت پیشین آمریکا در اختیار ایران قرار داد.

وی با حمله مجدد به توافق برجام گفت: ایران باید جاه‌طلبی‌های هسته‌ای خود را کنار بگذارد و به فعالیت‌های تروریستی خود در منطقه خاتمه دهد. ما به تلاش برای رسیدن به توافقی با ایران ادامه می‌دهیم که منجر به امنیت بیشتر در دنیا شود. زمان آن رسیده که شرکای اروپایی ما این واقعیت را درک کنند. آنها باید از برجام خارج شوند تا به توافقی جدید با ایران دست پیدا کنیم.

رئیس جمهور آمریکا گفت: امروز جهان باید یک پیام روشن برای ایران ارسال کند که دورانش در سرکوب و ترور ادامه نخواهد داشت.

ترامپ ادامه داد: امروز از ناتو می‌خواهم که در روند خاورمیانه مداخله بیشتری داشته باشد... نیروهای نظامی آمریکا در دولت من با 2.3 تریلیون دلار کاملاً بازسازی شده است.

وی با تکرار سخنان خود مبنی بر استقلال آمریکا در تامین و تولید نفت مورد نیاز خود، گفت که ما نیازی به نفت خاورمیانه نداریم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه به لفاظی درباره توان نظامی و موشکی و اقتصادی آمریکا پرداخت. وی گفت: موشک‌های ما کاملاً دقیق و مرگبار هستند. ما موشک‌های فراصوتی داریم. البته این بدین معنا نیست که ما حتماً باید از این موشک‌ها استفاده کنیم.

وی تلاش کرد با مصادره مجدد شکست داعش و به نام زدن از بین رفتن داعش به نام آمریکا بگوید که نابودی داعش به نفت ایران بود. ترامپ گفت: در دولت من دولت داعش کاملاً شکست خورد و قلمرو داعش سقوط کرد. مبارزه ما با داعش به نفع ایران نیز خواهد بود و ما باید روی این هدف مشترک و روی اولویت‌های مشترک دیگر کار کنیم.

وی که چند روز پیش تهدید به بمباران 52 سایت در ایران از جمله اماکن فرهنگی کرده بود، مدعی شد: در پایان خطاب به مردم ایران و رهبران ایران می‌گویم که ما می‌خواهیم که شما آینده خوبی داشته باشید. ما دوست داریم با همه کشورهایی که خواستار صلح هستند همکاری کنیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 23
  • غیر قابل انتشار: 11
  • US ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    45 16
    مثل سگ ترسیده. خخخخخ
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    31 5
    خاکبرسرت ترامپ بزدل
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    34 14
    این لحظه تاریخی تحقیر امریکا رو ثبت کنید
  • US ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    35 4
    من کامل گوش دادم، دمت گرم ایران، پاینده باد ایران... زنده باد ایران. گفتن هیچ کس کشته نشده، همه با هم بگیم باشه کشته نشده، از قیافش مشخص بود یک روزه نخوابیده بود.
  • US ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    25 3
    ترسو
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    25 2
    خب انتظار دیگری از ترامپ داشتید؟! هیچ سرباز آمریکایی کشته نشده ! تمام موشک های ایران تو هوا منهدم شده است ! ظاهرا فقط یک نارنجک افتاده تو پایگاه عین الاسد که آن هم احتمالا فقط ترکشش چرخ یکی از ماشینها را پنچر کرده. اگر این دروغ های بزرگ را نمیگفت تعجب می کردم.
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    33 8
    عدو شود سبب خیر ،اگر خدا خواهد ! مگه ترامپ باعث بشه اروپائیها از برجام بیان بیرون وبه این ترتیب تکلیف این نعش متعفن که افتاده روی اقتصاد این کشور ،معلوم شه!
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    25 12
    ماست مالی کرده رفته
  • سید IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    26 0
    خدایا مثل سگ.ترسیده یه بچه 7 ساله هم اینو میفهمه .ابر قدرت جهان به زانو درآمد پس چی شد گفتی 52 نقطه رو میزنم؟؟؟ یه بار دیگه پر رو بازی در بیاری نابودت میکنیم. وای آمریکا چرا میلرززززه؟
  • کاوشگر فضایی IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    23 0
    چی شده سگ نجس ، خودت رو خیس کردی که این همه دروغ به خورد مردمت میدی ؟
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    21 0
    دقیقا ترامپ بدجور زایید
  • FR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    21 2
    وای خدا، خداییش از اول کنفراسش تا الان دارم میخندم، یعنی قشنگ معلومه کرک و پراش ریخته داره چرت و پرت میگه
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    24 0
    از نظر سیاسی معنی حرفش اینه که غلط کردم، بیجا کردم، دیگه موشک نزنید
  • محمد IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    16 0
    مثل سگ ترسیده . تو ابر قدرت جهانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • خاک پای حاج قاسم IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    16 0
    خلاصه سخنرانی ترامپ : غلط کردم؛ احمقی کردم میشه بیخیال شوید......جواب ما:به زودی به گورستان و جهنم وارد میشوی خبیث کثیف! بسم الله الرحمن ارحیم؛ بسم الله القاصم الجبارین....
  • وحید IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    17 0
    به نام خدا صحبت هاش کامل ترجمه نشده، موقع حرف زدن تو چهرش ترس و دروغ معلوم بود. کاملا اذعان کرد که آمریکا تنهاست و متوسل شد به ناتو و بقیه کشورها برای فشار بر ایران، قدرت و پول خدای این ملعون هست و نمیخاد که اسرائیل غاصب رو هم در معرض خطر قرار بده
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    14 1
    موندم به خدا،ای کیو میمون از تو بیشتره بخدا
  • قاسم SE ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    23 0
    خدایش ضربه بدجور کاری بوده .کلا اب روغن قاطی کرده ملعون.
  • ابوالقاسم IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    17 0
    شب که من خوابیدم کی اومد لیست اون ۵۲ نقطه را برداشت از رو میز؟
  • CA ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    0 0
    جانم فدای رهبرم فدای سردارای عزیزو قدرتمندمون حالا نوبت دشمنان داخلیه کسایی که پول مردمو به ناحق بردن مردمو در این سختیو مشکلات انداختن
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    2 1
    یکی بهش بگه، ببند اون گاله را.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس