عراق

حجم بالای شلیک موشک‌های بالستیک به سوی پایگاه عین‌الأسد و غلبه این موشک‌ها بر سامانه‌های دفاع هوایی این پایگاه از جمله نکات بارز عملیات «شهید سلیمانی» به شمار می‌رود.

به گزارش مشرق، عملیات «شهید سلیمانی» و حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه عین‌الأسد بامداد امروز و دقیقا در همان ساعتی که نیروهای ارتش تروریستی آمریکا سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش را به شهادت رسانده بودند،‌ انجام شد.

بیشتر بخوانید:

در حمله به عین الاسد ۱۵۰۰ آمریکایی به هلاکت رسید؟

** مختصات هدف

آنچه را می‌توان بعنوان نکات بارز این عملیات برشمرد، حجم بالای آتش و شلیک تعداد بالای موشک‌های بالستیک نقطه‌زن به سوی پایگاه عین‌الأسد بود به طوریکه به گفته یک مقام آگاه در سازمان اطلاعات سپاه ۱۵ موشک به ۲۰ نقطه حساس این پایگاه اصابت کرده است. با توجه به شواهد و تصاویر هنگام شلیک موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه به سمت این پایگاه به احتمال می‌رود که موشک‌ها از نوع فاتح-۳۱۳ و قیام بوده باشند که در این صورت بیش از ۸ تن مواد منفجره روی نیروهای آمریکایی فرود آمده است و به همین دلیل چند هدف حیاتی تنها با یک موشک منهدم شده.

** تابویی که شکسته شد

گرچه ایالات متحده آمریکا در طول ۴۰ سال گذشته همواره در تقابل و رویارویی با کشورمان قرار داشته و در موارد متعددی با سیلی‌های دردناکی مواجه شده است که آخرین نمونه آن سرنگونی پهپاد ۲۰۰ میلیون دلاری آن بود، اما این نخستین بار است که در این رویارویی چهل ساله، جمهوری اسلامی ایران به وسیله موشک‌های بالستیک نقطه‌زن خود یک پایگاه آمریکایی را مورد اصابت قرار می‌دهد. اما نکته قابل توجه این است که پیش از این آخرین سابقه رویارویی یک دولت با ایالات متحده آمریکا به بیش از ۷۰ سال پیش یعنی دسامبر ۱۹۴۱ میلادی برمی‌گردد. در آن زمان جنگنده‌های ژاپنی به پایگاه دریایی ایالات متحده در پرل هاربر حمله‌ای سریع را انجام دادند که به «حمله پرل هاربر» معروف است.

آنچه در عملیات شهید سلیمانی انجام شد، باز شدن باب واکنش سخت در رویارویی مستقیم با آمریکا است و این پیام را به سردمداران کاخ سفید منتقل می‌کند که اگر بزنند، قطعا می‌خورند.

** غلبه موشک‌های ایرانی بر آمریکایی

پایگاه عین‌الأسد مهمترین مقر و محل نیروهای آمریکایی و ائتلاف در عراق است؛ از این رو از سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته به منظور مقابله با انواع پرتابه‌های هوایی برخوردار است.

نگاهی به استحکامات پدافندی در این پایگاه نشان می‌دهد که ۱۵ موشک‌ بالستیک نیروی هوافضای سپاه توانسته‌اند سد دفاع هوایی عین‌الأسد را بشکنند و بر روی اهداف فرود آیند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 4
  • رضا IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    16 0
    اگه همين باشه كه ميگيد ، خدائى گل كاشتيد ؛ گل ! ولى باز هم كارتون خيلى خيلى بزرگه ، زديد هيمنه و عظمت يانكى ها رو درب و داغون كرديد ، دست گل تون درد نكنه ، اين نامردها هم زدند شاخ ما رو شكستند ، شما هم زديد و ابهت پوشالى شون رو فرو ريختيد ، ده همه تون گرم
  • حسين DE ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    16 0
    افسانه قدر قدرتى يانكيها فرو ريخت ،دود شد،مشت در برابر مشت و اين تازه آغاز راه است .
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    12 0
    به حرف نمیشه تصاویر پهپادی لحظه اصابت نشون بدن تا دوست و دشمن بدونن چی شده
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    8 0
    این تازه برای دست گرمی بود ضربات دیگر در راه است...
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    0 3
    شلوغش نکن. تلفات امریکایی ها در مقابل طالبان در افغانستان را ملاحظه بفرمایید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس