کد خبر 1028711
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸
سباستین کورتس

با آغاز به کار دولت ائتلافی اتریش متشکل از احزاب مردم و سبزهای این کشور، «سباستین کورتس» بار دیگر سکاندار دولت شد.

به گزارش مشرق، به نقل از اشپیگل، صد روز پس از برگزاری انتخابات پارلمانی اتریش، دولت جدید این کشور امروز (سه شنبه) رسما آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید:

اتریش ۷ مسجد را تعطیل و ۶۰ روحانی را اخراج می‌کند

بر این اساس مراسم تحلیف دولت جدید اتریش با شرکت ۱۷ عضو کابینه از حزب مردم به ریاست «سباستین کورتس» و سبزها به رهبری «ورنر کوگلر» در حضور «الکساندر فون در بلن» رئیس جمهوری این کشور برگزار شد و طی آن کورتس ۳۳ ساله برای دومین بار به عنوان صدراعظم سوگند یاد کرد.

این در حالی است که ائتلاف محافظه کاران و سبزهای اتریش، نخستین ائتلاف از این نوع در اتحادیه اروپا به شمار می رود.

حزب مردم اتریش (ÖVP) در انتخابات اخیر که اواخر سپتامبر (اوایل مهر ماه) برگزار شد ۳۷.۵ درصد آرای انتخاباتی را به دست آورد. همچنین حزب سبزها در انتخابات موفق به کسب ۱۳.۹ درصد آرا شد که پیروزی بزرگی برای این حزب مدافع محیط زیست به شمار می رود.

هفته گذشته توافقی بین محافظه‌کاران و سبزهای اتریش برای تشکیل ائتلاف حاکم ایجاد شد که براساس آن ممنوعیت پوشش سر در مدارس برای دختران از سن ۱۰ به ۱۴ سالگی افزایش یافت و همچنین بازداشت مهاجرانی که خطرناک تلقی می‌شوند، اگرچه جرمی هم مرتکب نشده باشند، امکان پذیرشد.

همچنین به موجب این توافق، اجرای طرحی مناقشه برانگیز برای بازداشت پیشگیرانه افرادی که به طور بالقوه خطرناک محسوب می شوند، از سرگرفته می شود، حتی در صورتی که این افراد مرتکب جرمی نشده باشند.

در انتخابات سال ۲۰۱۷ میلادی نیز حزب مردم به رهبری کورتس و حزب آزادی به رهبری «هاینس کریستیان اشتراخه» پس از دو ماه مذاکره، برای تشکیل دولت ائتلافی به توافق رسیدند.

بحران در دولت اتریش اوایل خرداد ماه و پس از انتشار یک ویدئویی جنجالی از اشتراخه معاون صدراعظم این کشور آغاز شد. این ویدیو، اشتراخه را در حالی نشان می‌دهد که به یک زن که گمان می‌کرد روس است، قراردادهای دولتی پیشنهاد می‌کند و در ازای پیشنهاد خود خواستار حمایت سرمایه‌دار روس از حزب «آزادی» اتریش است. در پی انتشار این ویدیو اشتراخه ناچار به کناره گیری شد و دولت ائتلافی اتریش از هم فروپاشید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس