ناتو

وزیر خارجه سابق اتریش می‌گوید سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به شدت متزلزل شده است و با گذشت زمان وضعیت آن بدتر نیز خواهد شد.

به گزارش مشرق، «کارین کنیسل» وزیر خارجه سابق اتریش تصریح کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا همان «ناتو» به شدت متزلزل و از هم گسیخته شده است و به مرور زمان وضعیت آن بدتر نیز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

انتقاد روسیه از ناتو به علت بی‌تفاوتی به مسائل راهبردی

استولتنبرگ «مرگ مغزی ناتو» را تکذیب کرد

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، وی در این خصوص گفت: «ائتلاف‌ها با منافع یک دوره مطابقت دارند و زمانیکه این منافع از بین برود، موضوع اهمیت سازمان پدیدار می‌شود. فکر می‌کنم که سال‌هاست که ناتو با این موضوع روبرو شده است. اگر به سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ و آغاز جنگ عراق بازگردیم، ناتو در آستانه انفجار قرار گرفته بود. ناتو به شدت متزلزل شده است و از آن زمان تشدید شده است».

وی همچنین در خصوص اظهارات اخیر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه درباره «مرگ مغزی» ناتو نیز اظهارنظر کرد و گفت: «فکر می‌کنم مرگ مغزی حتی بدتر از یک مرگ ساده باشد و این اظهارنظر بدتر از اظهارنظر [دونالد] ترامپ [رئیس‌جمهور آمریکا] بوده که مدعی شد که ناتو منسوخ شده است».

ترامپ قبل از ورود به کاخ سفید در کسوت رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود: «ناتو سال‌ها پیش طراحی شده و سازمانی بسیار قدیمی و منسوخ محسوب می‌شود به گونه‌ای که نمی تواند به خوبی به تعهدات خود عمل کند.» 

در اواسط آبان ماه، رئیس‌جمهور فرانسه گفت، با توجه به بی‌مسئولیتی آمریکا در قبال ناتو، کشورهای اروپایی باید به خود متکی باشند زیرا این پیمان در وضعیت مرگ مغزی به سر می‌برد. این اظهارات واکنش منفی کشورهای اروپایی را به همراه داشت.

کنیسل در بین بازه زمانی ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، به عنوان وزیر خارجه ارشد دولت «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش فعالیت کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس