کد خبر 1028596
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

به گزارش مشرق؛ مهدی کرمی پور در کانال شخصی خود نوشت:

دیشب که تصویر نامه ویلیام سیلی (فرمانده نیروهای مارینز دربغداد) خطاب به عبدالامیریارالله (جانشین فرمانده عملیات مشترک بغداد) را دیدم خیلی برایم محل سؤال شد و فکرم را به خود مشغول کرد.
اینکه امریکایی ها چطور حاضر شده اند برخلاف سیاست رسمی که تا ساعتی قبل مبنی بر عدم خروج از عراق اعلام کرده اند، چنین نامه ای بنویسند و از موضع پایین درخواست مساعدت و همکاری برای خروج فوری نظامیانشان از عراق را مطرح کنند ...؟

یا باید نامه جعلی باشد یا این که اهداف پیچیده ای پشت آن باشد ...!

پاسی از شب گذشته بود که دیدم مسؤولین نظامی و سیاسی امریکایی از گوشه و کنار شروع کردند به نفی قصد و منظوری که از متن نامه مذکور برداشت می شود. (تأکید جدی بر عدم خروج نیروهای امریکایی بدون انکار اصالت نامه) و امروز صبح اساسا مدعی اشتباه در تنظیم و ارسال نامه شدند و تأکید کردند هیچ برنامه ای برای خروج از عراق وجود ندارد.

مفاد نامه را دوباره با دقت مرور کردم، عمده غرض از نامه مذکور جلب نظر مساعد و رفع حساسیت ارتش عراق از پروازهای پرحجم بالگردهای نظامی امریکا در آسمان بغداد و عادی جلوه دادن آن با توجیه انجام عملیات خروج نیروهای امریکایی است.

اخبار دیگری نیز از پریروز در رسانه های تخصصی عراق مطرح می شود مبنی بر پرواز مستمر و بی سابقه بالگردهای امریکایی بر فراز بغداد طی دو روز گذشته.

اضافه کنید خبر اعزام ۳۰۰۰ تفنگدار دریایی به کویت و خبر اعزام ۶ فروند بمب افکن ب ۵۲ به دیه گو گارسیا ...

از طرفی دیگر بلافاصله پس از تصویب لایجه اخراج نیروهای امریکایی از عراق در مجلس این کشور، فائق الشیخ علی، نماینده مجلس عراق که بسیار نزدیک به امریکایی ها و از مخالفین جدی تصویب لایجه مذکور است طی یک توییت، نمایندگان رأی دهنده به لایحه و نخست وزیر و فرماندهان حشدالشعبی را تهدید کرد و گفت که بزودی امریکایی‌ها یک‌یک شما را از دم تیغ خواهند گذراند و حکومتتان را ساقط خواهند کرد... د.

امریکایی ها عراق را حیاط خلوت خود می دانند و بقول خودشان میلیاردها دلار برای تسلط بر عراق و منابع عظیم نفتی‌ آن خرج کرده اند، یقینا به قیمت یک جنگ بزرگ دیگر هم شده نخواهند پذیرفت که عراق را رها کنند ...
از دید آنها عراق با یک مصوبه مجلس عراق، تحت سلطه امریکا در نیامده که با یک مصوبه این مجلس هم از تحت سلطه آمریکا خارج شود بلکه، تسلط بر عراق در پی یک جنگ عظیم با هزینه صدها میلیارد دلار و از دست رفتن جان هزاران سرباز امریکایی بدست آمده... ه.

از دید امریکایی ها از دست دادن عراق بمنزله یک باخت عظیم در تاریخ سیاست خارجی امریکا خواهد بود که لکه ننگ ویتنام در مقابلش کوچک است.

از نگاه امریکایی ها مسؤولین عراقی تنها یک مشت بدبخت پاپتی هستند که امریکایی ها با ساقط کردن صدام آنها را از تبعیدگاه ها و از لابه لای نیزارها و اهوار جنوب بیرون آورده، کت و شلوار بر تنشان پوشانده و به ایشان منصب و مقام هایی از قبیل رئیس جمهور و نخست وزیر و نماینده مجلس و ... اعطا کرده و اکنون این مصوبه مجلس عراق از نگاه امریکایی ها به منزله عصیان عبد بر مولا و خوردن عسل و گزیدن انگشت پدر است ... امریکایی ها خیلی عصبانی هستند .

برادران عراقی! مسؤولین ایرانی! دلسوزان منطقه! بر حذر باشید، بیم آن می رود که آمریکا در صدد کودتا در عراق باشد... د.

وقتی توییت فائق شیخ علی را برای برخی دوستان عراقی فرستادم برایم نوشتند هذا مسرود، لاحظ له و لا قیمة، مرفوض ابوالعرگ ... (این شخص بی ارزش و حرفهایش بی اعتبار است، شخص مردودی است که دائم الخمر است )

ولی اکنون به این می اندیشم که نکند آنچه را فائق در توییتش قید کرده، در حین باده‌گساری با دوستان آمریکایی‌اش در کلوب شبانه سفارت امریکا از یک افسر اطلاعاتی مخمور امریکایی شنیده باشد.

قصدم ترویج ترس و نگرانی نیست، اما "مَن نامَ لَم یُنَم عَنه" 

تاریخ عراق آکنده است از کودتاهای پی در پی. کودتا جزئی جدانشدنی از تاریخ سیاسی عراق است.

خطرات بزرگی پیش روست ... هشیار باشیم

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.


      

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 9
    نعم نعم ابوالعرگ
  • محمد IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    32 1
    موافقم ترور سردار سلیمانی و ابو مهدی هم یا این تحلیل صورت گرفت که اصلی ترین فرد مخالف حضور و قبضه قدرت در عراق از طرف امریکاییها از سر راه برداشته شود.ناارامی های منتهی به این ترور هم در همین راستا قابل ارزیابی است.اساسا از بعد از حمله امریکاییها به عراق و براندازی صدام ایران به سرعت خلا قدرت در عراق را قبل از امریکا ژر کرد و از این بابت دولت امریکا همیشه مورد سرزنش تحلیلگران داخلی خودش و اعراب خلیج فارس بود که می گفتند عراق را دو دستی تقدیم ایران کرده است لذا احتمال کودتا بسیار بسیار جدی است.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    52 1
    فقط قیافه این سربازان آمریکایی .. جون میده با موشک دریای خون ازشون راه بندازیم
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    36 1
    جوک مسخره ایی است که تصور کنیم آمریکا عراق رو ترک کنه . ولی به زودی با زور فرار خاهند کرد با پای برهنه
  • علیرضا IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    18 4
    من هم به این تحلیل شما رسیدم کودتایی در عراق درحال وقوع میباشد
  • مالک IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    57 1
    برای تصمیم ما فرقی ندارد دیگر نگران چی هستی! توکل بر خدا و توکل بر خدا تحلیلت خوبه ولی ترس به دلت نیار خداوند با حق و مظلوم است پس . . .
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 2
    هی ذرات
  • مراد IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    1 7
    شما هم مثل آن عراقی ترسیدی ببین خودت را خیس نکردی
    • یک دوست SC ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
      5 0
      سلام آقای مشرق نیوز سلام چرا این کامنت حاوی کلمات ناشایست را منتشر کردید ؟!!
    • جوادزاده IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
      5 0
      دوستان مشرق نیوز لطفا اهانت ها و تعبیرات زشت و سخیف را منتشر نکنید
  • آرش رادان IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    4 0
    آمریکائی ها در حال کودتا بوده اند.بخاطر همین پمپئو درجواب این سوال که چرا الان مرتکب جنایت شدند مرتب میگوید که بدلیل محرمانه بودن نمیتواند جواب دهد.چون در اینصورت،همپیمانان عراقی آنها لو میروند!
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    4 0
    هوش و زیرکی شما قابل تحسینه خیلی خوبه که رفتار دشمن رو تحلیل میکنید و مملکت ما واقعا نیاز به افراد تیزبین داره ولی اگر عبارت خطر بزرگ را حذف میکردید بهتر بود چون ممکن دشمن به اشتباه فکر کنه که ما از وجودش احساس خطر میکنیم
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    6 2
    آمریکا خر کیه که بخواد کودتا کنه مگه محور مقاومت مرده باشه ترامپ پفیوز عوضی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس