کد خبر 1027761
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
«عادل عبدالمهدی» وارد عربستان شد

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق طی گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه فرانسه، اعلام کرد بغداد در حال حاضر بر روی اجرای قطعنامه اخیر پارلمان عراق برای اخراج نظامیان خارجی از این کشور کار می‌کند.

به گزارش مشرق، دفتر «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق، شب گذشته در بیانیه‌ای از تماس تلفنی «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه با عبدالمهدی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

انگلیس خواستار ماندن در عراق شد

 طبق این بیانیه، لودریان طی این گفت‌وگوی تلفنی پیام «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه را به عبدالمهدی ابلاغ کرد که در آن خواسته است زمان بیشتر به منظور بحث درباره آینده حضور سربازان خارجی در عراق به نحوی که به حاکمیت عراق نیز احترام گذاشته شود، اعطا شود.

در مقابل، عادل عبدالمهدی در این گفت‌وگوی تلفنی تأکید کرده است: «مقام‌های عراقی مربوطه در وزارتخانه‌های مختلف دولت، در حال آماده‌سازی سندی درخصوص تشریح گام‌های قانونی و فرایندی لازم برای اجرای قطعنامه مربوط به خارج شدن نظامیان خارجی هستند.»

به دنبال حمله جنایتکارانه ارتش تروریست آمریکا به سردار شهید «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» در نزدیکی فرودگاه بغداد، نمایندگان پارلمان عراق روز یکشنبه در اقدامی طرح پایان حضور نظامیان خارجی در خاک کشورشان را مورد تصویب قرار دادند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    7 0
    با نقش فرانسه و مکرون در ارتباط با اقدامات وحشیانه امریکا بیشتر آشنا شویم. با جهالت و بیعرضگی و قهقهه مستانه آنکه قرار بود حافظ منافع ما باشد در دیدار با این مکاره های روزگار!
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    3 0
    باید تا خون شهدا گرم است این اشغالگران را از عراق خارج کرد باید عادل گامهای خروج را مشخص و تمامی پایگاههای اشغالگر و تروریست به محاصره ارتش و حشد در بیاید
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    3 0
    آمریکا در عراق پایان یافته باید همه شب مورد حمله قرار بگیرد کوچک مستمر با تللفات کم اما سروصدای بسیار زیاد
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    1 0
    الله الله اکبر آمریکا شیطان اکبر-- همینطور حملات باید کوچک اما مستمر باشد روی اعصاب آمریکایی ها باشد نه بکشد و نه بگذارد زنده بمانند همیشه منتظر برای مرگ بمانند انتظار بسیار کشنده تر از هرچیزی است باید همه روزه انتظار مرگ را بکشند
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    2 0
    خروج امریکایی ها که انتقام نمی شود باید هر شب چند سرباز امریکایی را باید به درک فرستاد
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    تا دشمن است ما روز و شب در میدانیم ما سیلابیم ما دریاییم ما طوفانیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس