کد خبر 1027587
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
مارکو روبیو

یک سناتور آمریکایی در واکنش به مصوبه پارلمان عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی، گفت زمان آن است که منطقه کردستان از عراق جدا شود.

به گزارش مشرق، پس از آنکه پارلمان عراق در مصوبه‌ای دولت این کشور را مکلف کرد به قرارداد امنیتی میان عراق و آمریکا پایان داده و نیروهای نظامی خارجی را از کشور بیرون کند، یک سناتور آمریکایی خواستار تجزیه عراق شد.

بیشتر بخوانید:

وندی‌شرمن:خروج آمریکا از عراق پیروزی ایران است

وزیرخارجه عراق: اقدامات قانونی درباره حملات آمریکا را آغاز می‌کنیم

«مارکو روبیو» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در واکنش به مصوبه پارلمان عراق نوشت: «شاید اکنون زمان آن است که آنچه که اکنون در شمال عراق واقع شده، به کردستانی کاملا مستقل تبدیل شود.»

روبیو پیش از این در سال ۲۰۱۷ هم زمانی که در منطقه کردستان عراق بر خلاف نظر بغداد همه‌پرسی استقلال برگزار شد، از تجزیه عراق حمایت کرده بود.

در روزهای اخیر همزمان با بالا گرفتن احتمال اخراج نیروهای آمریکایی از عراق، برخی از کارشناسان آمریکایی پیشنهاد داده‌اند که واشنگتن به جای توافق با بغداد، با اربیل و منطقه کردستان وارد مذاکره شده و بر اساس توافق محلی، نیروهای خود را در این منطقه حفظ کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    3 0
    جایی که تجزیه می شه سرزمین نکبت امریکاست
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    3 0
    ایران و ترکیه و عراق و سوریه اجازه نفس کشیدن به اسرائیل دوم را نخواهند داد وقتشه کالیفرنیا و تگزاس از ایالات متحده امریکا جدا و به کشوری مستقل مثل گذشته تبدیل شوند
  • ایرانی IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    15 0
    هدفتان تجزیه کل خاورمیانه بود,حالا به کردستان عراق راضی می شوید .کورخواندید اگردیرازخاورمیانه فرارکنید افقی به آمریکا برمی گردید .البته ازمجازات خداوند راه فراری نیست, مثل قوم فرعون غرق در دریاویا مثل سپاه ابرهه باشن های بیابان توسط پرندگان محو خواهید شد,زیاد عربده نکشید وعده خدا حتمی است...
  • روزبه IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    6 0
    اگه برای توطئه های اقلیم عراق برنامه ای نداشته باشیم حتما بازهم متضرر خواهیم شد، کانون های توطئه آینده در منطقه اقلیم عراق خواهد بود، چند روزه تو شبکه های تلوزیونیشون از ترور حاج قاسم حمایت می کنن، یکی از پاسخهای کوبنده رو باید برای این کانون بالقوه توطئه باید تدارک دید، دو سفر طی یک هفته به امارات توسط بارزانیها و ارسال تسلیحات اونم سه هواپیمای باری بزرگ و روز شهادت سردار سلیمانی انتقال نیرو و تجهیزات به کرکوک و میادین نفتی توسط آمریکاییها، از این بارزانی ها نباید غافل شد
  • علی IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    9 0
    سناتور جوانک اگر می خواهید ازخشم مردم آزایخواه جهان در امان باشید.دوراه وجود دارد اول کل نیروهای تان را ازجهان جمع کنید وتعهد دهید درامور داخلی هیچ کشوری دخالت نکنید. دوم مجلس آمریکا عدم کفایت ترامپ جنایتکاررا اعلام بعداز آن اورا به اشد مجازات برسانند تا عبرتی باشد بردیگر مسئولان آمریکایی حالا شما هم جوان ناپخته ای هستی برو از بزرگانتان بپرس به تو بگویند عراق وایران پراز سردار سلیمانی هاست
  • DE ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    7 0
    ترامپ چه این قمار باز و این عقرب زرد تخم عرق و شراب و ویسکی و قمار است که با لابیگری شدید صهیون سر کار آمده است.مثلث نجس و پلید یعنی ترامپ و دختر و دامادش مثلث شرو فساد و ترور و جنایت هستند.تازه این بدبخت پادوی آنهاست.
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    8 0
    کمتر از ده خوک کثیف در مجلس سنای آمریکا هستند که به هر شکل باید سر به نیست گردند تا جهان روی آرامش ببیند، تام کاتن، منندز و روبیو هم از آن جمله‌اند.
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    9 0
    ممنون کردستان در اختیار ایران قرار خواهد گرفت
  • کاوشگر فضایی IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    5 0
    اونی که تجزیه و فروپاشی می کنه امریکاست ...
  • NL ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    2 0
    حمایت از تجزیه طلبان : 1- آلاسکا 2- تگزاس 3- کالیفرنیا 5- هاوایی. زنده باد کشورهای مستقل تگزاس کالیفرنیا الاسکا و غیره. فروپاشی امریکا . از تجزیه طلبان امریکا حمایت می کنیم.
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    3 0
    آمریکا در عراق پایان یافته باید همه شب مورد حمله قرار بگیرد کوچک مستمر با تلفات کم اما سروصدای بسیار زیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس