پمپئو اتهام زنی علیه ایران را تکرار کرد

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به احتمال اخراج نیروهای نظامی این کشور از عراق، گفت واشنگتن آماده است تا به حضور در عراق و «مبارزه با تروریسم» ادامه دهد.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در واکنش به احتمال اخراج نیروهای آمریکایی از عراق، مدعی شد که ادامه حضور آمریکا در عراق به نفع عراقی‌ها و آمریکایی‌هاست.

پامپئو که همزمان با جلسه پارلمان عراق، با شبکه «سی‌بی‌اس» گفت‌وگو می‌کرد، در مورد احتمال اخراج نیروهای آمریکایی، گفت: «نمی‌خواهیم در مورد اینکه رهبری عراق چه می‌کند، گمانه‌زنی کنیم. ما آنچه در پارلمان عراق در حال انجام است را با دقت رصد و دنبال می‌کنیم.»

بیشتر بخوانید:

پامپئو: شاید ایرانی‌ها «اندکی سر و صدا» کنند

اعتراف پمپئو به مشارکت رژیم صهیونیستی در ترور سردار سلیمانی +عکس

وی که کشورش در روزهای اخیر بارها با حملات هوایی یکجانبه آشکارا حاکمیت عراق را نقض کرده، در ادامه مدعی شد که مردم عراق به «دخالت ایران» اعتراض دارند و به حضور نیروهای آمریکایی در عراق معترض نیستند.

پامپئو در ادامه در مورد اینکه آیا واشنگتن اخراج از عراق را می‌پذیرد، افزود: «ایالات متحده آماده است به مردم عراق کمک کند به آنچه استحقاق آن را دارند، دست یابند و به مأموریت خود برای شکست دادن تروریسم، از داعش گرفته تا گروه‌های دیگر در منطقه، ادامه دهد. این برای مردم عراق و آمریکا خوب است.»

در بخش دیگری از این مصاحبه، مجری از پامپئو این سؤال را پرسید که آیا واشنگتن در پشت صحنه برای کاهش تنش با ایران اقدامی انجام داده است؟

پامپئو گفت: «در پشت صحنه نبوده است، بلکه داریم بخشی از این کار را به صورت علنی انجام می‌دهیم. سران ایران، از جمله همتای من دقیقا می‌داند که رئیس‌جمهور ترامپ چه فکر می‌کند، چه می‌خواهد و چه درخواستی از سران ایران دارد.»

وی در مور اینکه آیا با ترور سردار «قاسم سلیمانی» دیگر امکان گفت‌وگو با ایران وجود دارد، گفت: «بستگی به این دارد که آن‌ها پیام‌های رئیس‌جمهور ترامپ را چقدر جدی بگیرند. اگر بخواهند کار درست را انجام دهند، نه فقط ایالات متحده، بلکه کل منطقه را تهدید نخواهند کرد.»

بامداد جمعه پهپادهای ارتش آمریکا خودروهای حامل سردار قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون «الحشد الشعبی» عراق را هدف قرار دادند. در این حمله، سردار سلیمانی و المهندس به شهادت رسیدند. جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده است که این ترور را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

در واکنش به این تحولات، پارلمان عراق به طرحی رأی مثبت داد که از نخست‌وزیر این کشور می‌خواهد به توافقنامه امنیتی با آمریکا پایان داده و نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    7 0
    پس به کارخونه های تابوت سازی سفارش تعداد بالا بدین
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    3 0
    وجود حیوانات درنده خطر ناک در عراق براساس رای پارلمان عراق ممنوع اعلام شد یانکی بادم کش برگرد به لانه ات حق شماها انتقام ونابودی است پمپو کثیف
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    پوشک هم برای تو و رئیس جمهور زنازاده ات خوب است
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    این خوک کثیف حرامزاده، داره عراق را بصورت غیرمستقیم تهدید می‌کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس