.

جمع کثیری از زائران بارگاه منور رضوی در صحن جامع حرم رضوی گردهم آمده‌اند و شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست» سر می‌دهند.

به گزارش مشرق، پس از تشییع و وداع جانسوز میلیونی مردم انقلابی خوزستان، دقایقی قبل پیکرهای مطهر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و برادر مجاهدش ابومهدی المهندس، به فرودگاه اهواز انتقال یافتند تا راهی طواف حرم حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) شوند.

می‌توانید تمام اخبار مربوط به شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی را از اینجا بخوانید

مردم مشهد چند ساعت مانده به استقبال از پیکر مطهر سردار شهید قاسم سلیمانی در میدان پانزده خرداد حضور یافتند.

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده جدید سپاه قدس، سخنران مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانشان در مشهد خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

وداع میلیونی مردم اهواز با پیکر حاج قاسم/ خوزستان در یک کلام: انتقام-انتقام +عکس و فیلم

حضور جمعیت کفن‌پوش در مشهد مقدس برای استقبال از پیکر مطهر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی
آماده سازی جایگاه مراسم وداع با پیکر خادم الرضا (ع) سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و شهدای جبهه مقاومت در حرم مطهر رضوی

** آغاز مراسم تشییع شهدای مقاومت در مشهد

دقایقی قبل مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی در مشهد  با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید رسما آغاز شد.

مردم مشهد در این مراسم شعارهای «خون سلیمانی حیات بخشید ما را از فتنه‌ها نجات بخشید» و «فاتحه‌ای برای خود بخوانید منتظر پاسخ ما بمانید» به سر دادند.

مردم قدرشناس مشهد، اما از ساعات ابتدایی صبح امروز، از نقاط مختلف این کلانشهر خود را به میدان ۱۵ خرداد رساندند تا به استقبال سردار دل‌ها برسند، تا وداع کنند با مردی که فرزند خلف این انقلاب بود، هست و خواهد بود.

هواپیما حامل شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی

اگر چه طبق اعلام قبلی قرار بود، پیکر مطهر سردار سلیمانی ساعت ۱۲ به مشهد برسد اما مهر و عطوفت مردم خونگرم اهواز و مشایعت بی‌نظیر و وداع طولانی‌شان، باعث شد سردار هم بیشتر بین‌شان بماند و با تاخیر به مشهد بیاید.

تصویری از لباس خادمی سپهبد حاج قاسم سلیمانی

پرچم ها و پلاکاردهایی با شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، لبیک یا حسین (ع) و تصاویری از مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی در دست این مردم عزادار، ترکیبی است که نشان می‌دهد این فقط یک شور و هیجان معمولی نیست؛ در کنار این همه شور، شعوری است مثال‌زدنی و این مردم حسین(ع) و یزید زمانشان را خوب شناخته‌اند.

خیابان‌های منتهی به محل مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی، مملو از جمعیت است؛ هر لحظه به تعداد جمعیت افزوده می‌شود و مردم در حال عزاداری هستند.

** پیکر سردار شهید سلیمانی وارد فرودگاه مشهد شد

صدها نفر از مردم و مسؤولان لشکری و کشوری استان خراسان رضوی برای استقبال از پیکر شهدای مقاومت در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد حضور دارند.

استقبال نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و مسئولین نظامی، انتظامی از پیکر شهید سرافراز میهمن حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش

امروز هوای مشهد اگر چه سرد است، اما تنور عاشقی و قدرشناسی‌ها داغ داغ است؛ لحظه به لحظه بر سیل این جمعیت افزوده می‌شود؛ حضور دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها در این مراسم چشمگیر است.

بچه‌ها با آن دستان کوچکشان تصاویر سردار سلیمانی را حمل می‌کنند، جوری که انگار تکه الماسی در دست دارند، مبادا از دستشان به زمین بیفتد و از ته دل شعار مرگ بر آمریکا را فریاد می‌زنند.

گزارشهای میدانی خبرنگاران از فشردگی جمعیت  تا چهارراه لشکر خبر می دهد که فاصله ای بسیار طولانی تا میدان ۱۵ خرداد دارد

 قدرشناسی دیدنی مردم مشهد از سردار دلها

مادر شهیدی که تصویر پسر شهیدش را در کنار عکس سردار به دست دارد، طوری از ته دل «مرگ بر آمریکا» می‌گوید که نظرم را جلب می‌کند، سر صحبت را که باز می‌کنم می‌گوید: ترامپ می‌خواست با این کار کشور ایران را نابود کند اما آنقدر احمق بود که نفهمید این کار به وحدت و همدلی بیشتر این مردم و همراهی شان با نظام جمهوری اسلامی ختم می‌شود.

ببینید:

فیلم/ تصاویر هوایی از حضور میلیونی مشهدی‌ها در مراسم تشییع شهید سلیمانی

رزمندگان تیپ فاطمیون در راه تشییع فرمانده

اشکهایش را پاک می‌کند و ادامه می‌دهد: شهادت سردار برای خودش سعادت است، اما برای ما خسارتی جبران‌ناپذیر است، مردم شاید از گرانی ها و شرایط اقتصادی ناراحت باشند، شاید یک زنی چادر بپوشد و یکی نپوشد، شاید جوان‌ها فکرشان با ما پیرزن‌ها فرق داشته باشد، اما سردار سلیمانی کسی بود که همه ما به او مدیونیم، شهادتش برای همه ما مصیبت و عزاست.

حمل پرچم کشور عراق توسط مردم مشهد شاید دردناکترین سیلی بر صورت ناپاک و کریه کسانی است که ۴۰ سال است کمر به اختلاف افکنی بین دو ملت ایران و عراق بسته اند.

سر دادن شعار انتقام توسط مردم مشهد

** نوحه‌خوانی میثم مطیعی در میدان ۱۵ خرداد مشهد

میثم مطیعی، مداح اهل بیت(ع) در جمع میلیونی مردم مشهدمقدس در محل میدان ۱۵ خرداد  نوحه‌سرایی کرد. ‌

 مداحی میثم مطیعی در حرم امام رضا(ع)

**جمعیت تشییع‌کنندگان غیرقابل شمارش است

حضور مردم مشهدمقدس در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای مقاومت فراتر از تصور و شمارش است. در حال حاضر جمعیت مردم در مراسم میلیونی شده است.

بسیاری از حاضران در این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم معتقد هستند چنین جمعیتی را تابه‌حال در مشهد ندیده‌اند و این حضور میلیونی بی‌سابقه است.

** پیکر پاک شهدای مقاومت روی دست مردم مشهد

پیکر شهدای مقاومت اینک روی دست مردم مشهد قرار گرفته و شور و حال عجیبی در میدان ۱۵ خرداد مشهدمقدس حاکم شده است. در حال حاضر پیکر مطهر این شهدا روی دست مردم به سمت بارگاه منور رضوی در حال تشییع است. مردم مشهد امروز سنگ تمام گذاشته‌اند و حضوری میلیونی را به ثبت رسانده‌اند.

** حضور پرشور زائران در مراسم تشییع پیکر سرداران مقاومت‌

زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ساعت ها قبل از آغاز مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی و همرزمانشان در حرم رضوی گرد آمده‎ اند.‌ ‌خادمان حرم مطهر رضوی از صبح‎ گاه امروز در حال آماده سازی جایگاه مراسم در صحن جامع رضوی هستند و برای عموم زائران برنامه‎ های سخنرانی، مرثیه ‎سرایی و حلقه‌ های معرفت را تدارک دیده اند.‌

** حماسه آفرینی مشهدی‌ها

مردم مشهدمقدس امروز با حضور میلیونی خود حماسه‌ای دیگر را رقم زدند؛ حماسه‌ای که نه می‌توان آن را نادیده گرفت و نه می‌توان در وصفش آن گونه که سزاوارش است سخن گفت.

پیکر سردار دل‌ها همچنان بر دست مردم مشهدمقدس است و به سمت حرم منور رضوی در حرکت؛ تا لحظاتی دیگر نیز پیکر سپهبد سلیمانی وارد بارگاه رضوی خواهد شد.

تاریخ‌سازی امروز مشهدی‌ها تا ابدالدهر در ذهن تاریخ باقی خواهد ماند؛ آنها امروز آمدند تا نشان دهند که استکبار جهانی به معنای واقعی هیچ غلطی نخواهد کرد.

مشهدی‌ها امروز حال و هوای دوران دفاع مقدس را داشتند و استقبالی باشکوه از خادم‌الرضا صورت دادند تا سردار دلها طوافی باشکوه در مشهدمقدس و سپس بارگاه منور رضوی داشته باشد.

باشد که این حضور تاریخی در قلب تاریخ به عنوان یک برگ پرشکوه به ثبت برسد و به آیندگان منتقل شود.

تشییع حاج قاسم با شعار"نه سازش نه تسلیم انتقام_انتقام"

** پیکر شهدا بعد از اقامه نماز مغرب و عشا به حرم رضوی منتقل می‌شود

به دلیل ازدحام جمعیت در مسیر تشییع در خیابان امام رضا (ع) مشهد، اعلام شد که پیکر شهدا بعد از اقامه نماز مغرب و عشا به حرم رضوی منتقل می‌شود.

** پیکر مطهر شهدای مقاومت در بارگاه منور رضوی؛ شعار "مالک اشترعلی" طنین‌انداز شد

پس از تشییع عظیم به دلیل حضور حماسی و تاریخی و پرشکوه مردم مشهدمقدس، پیکر شهدای مقاومت لحظاتی قبل به بارگاه منور رضوی رسید.

قرار است پیکر مطهر این شهدا در بارگاه رضوی طواف داده شود و سپس در جایگاه وداع مردمی مستقر شود.

** ‌«پابوسی آخر» سردار دل‌ها ‌با حضور میلیون‌ها زائر

‌از دقایقی قبل و همزمان با ورود پیکر مطهر شهدای مقاومت مراسم وداع با پیکر این شهدا در حرم منور رضوی آغاز شد. مردم مشهدمقدس و زائران و مجاوران از ساعت‌ها قبل در حرم منور رضوی گردهم آمده‌اند تا وداعی تاریخی را رقم بزنند.

در حال حاضر تمامی صحن و رواق‌های حرم منور رضوی مملو از حضور زائران و مجاوران است و تمامی خیابان‌های اطراف حرم منور رضوی نیز مملو از حضور این زائران است.

مراسم وداع با پیکر سپهبد شهید سلیمانی با مداحی و نوحه‌خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) همراه است و قرار است از دقایقی دیگر پیکر این شهدا به جایگاه ویژه منتقل شود.

** آماده‌سازی روضه منوره حضرت رضا(ع) برای طواف پیکر سردار سلیمانی‌

‌روضه منور رضوی برای طواف پیکر پاک حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش آماده‌سازی شده است.‌

** شعار «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» در حرم رضوی طنین‌انداز شد

‌همزمان با حضور پیکر پاک شهدای مقاومت شعارهای استکبارستیزانه در حرم منور رضوی طنین‌انداز شد. جمع کثیری از زائران بارگاه منور رضوی در صحن جامع حرم رضوی گردهم آمده‌اند و شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست» سر می‌دهند.

میثم مطیعی مداح اهل بیت(ع) در حال نوحه‌سرایی است و تا دقایقی دیگر نیز پیکر مطهر شهدای مقاومت در جایگاه قرار می‌گیرد.

عهد بستن با امام رئوف

** پایان انتظار طولانی مشهدی‌ها؛ پیکر پاک شهدای مقاومت در جایگاه ویژه حرم رضوی قرار گرفت

پس از ساعت‌های انتظار از سوی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی پیکر پاک شهدای مقاومت در جایگاه ویژه حرم منور رضوی قرار گرفت.

همزمان با قرار گرفتن پیکر این شهدا در جایگاه ویژه، شعارهای استکبارستیزانه از سوی زائران و مجاوران سر داده شد. لبیک یا حسین(ع)، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مالک اشتر علی؛ به مشهد خوش آمدی از جمله شعارهایی است که همزمان با قرار گرفتن پیکر پاک شهدا در جایگاه ویژه از سوی زائران و مجاوران حرم رضوی سر داده شد.‌

ورود پیکر مطهر شهدای مقاومت به حرم رضوی

مراسم وداع با سردار شهید قاسم سلیمانی در حرم رضوی برگزار شد

مراسم وداع با پیکرهای مطهر سردار شهید قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش با حضور خیل انبوه عزاداران در حرم رضوی برگزار شد. 

پیکر مطهر شهید قاسم سلیمانی راهی تهران شد

پیکر مطهر سردار شهید قاسم سلیمانی و یاران شهیدش پس از تشییع با شکوه و حماسی در مشهد از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد این شهر راهی تهران شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    76 6
    پیشنهاد می دهم تهرانیها زن و مرد با کفن در تشییع شرکت کنند
  • BE ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    50 9
    خدایا چقدر عظمت داری ، یا رب العالمین
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      19 2
      خدایا شهادت را نصیب ما کن
  • DE ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    31 6
    یا ثارالله چه زیبا سیاوشی است این سلیمانی همه ایران شد اشک در فراغ ات ای سلیمانی تک تک سلول تن ات قاسم بود، هر قطره خونت کند غوغا ای علمدار میلیون ها قاسم زایند از هر قطره خون ات ای علمدار همه دستها شوند دست تو ای علمدار همه پاها شوند پایت ای علمدار دردل ما داغ تو هست ای علمدار تا خونت نستانیم نگیریم ارام ای علمدار تا ویران نکنیم لانه اهریمن ارام نگیریم ای علمدار
  • RU ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    32 4
    خدا لعنت کنه ترامپ حرامزاده و ال سعود و اسراییل
  • فرهاد SG ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    6 37
    دیدید جرات نکردید هیچ کاری بکنید
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      5 0
      ارامشه قبل از طوفانه. اول تشییع پیکر قهرمانامون بعد گرفتن حقمون.
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
      1 0
      وقتی جرئتمون رو تو چشمت کردیم خواهی دید البته اون موقع کوری نمی تونی چیزی ببینی!!!
  • علی IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    3 13
    باسلام یک نظریه ، آیا ازشهادت سرداردلها مطمئن هستید چه مرجعی آن را تاییدکرده ازکجا معلوم که آنرا ندزیده باشند.ازاین آمریکاه خبیث هرچه بگیدبرمی آید
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      0 0
      آزمایش دی ان ای گرفتن دیگه نابغه
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    3 3
    احمدی نژاد کجاست؟؟؟؟؟؟
  • علیرضا IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    11 2
    الله اکبر..
  • علی NL ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    14 2
    از این به بعد ای اهل دنیا یا با مایید یا علیه ما که بی تفاوت هم جزو دشمنان ماست وقت انتقام از همه دشمنان و ساکتین است
  • مهدی IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    1 0
    خدا رحمتش کنه.
  • سیدی از آل علی IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    6 0
    مالک اشتر زمان خوش آمدی به جمع‌مان
  • میثم IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    3 0
    این بزرگی، عظمت و فروتنی یک انسان بزرگ رو نشون میده که میگه من سرباز حاج قاسم هستم.
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    1 1
    بعد از تو سردار خاک بر سر این دنیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس