هیات دولت نمایه

یک روزنامه اصلاح‌طلب می‌گوید کوتاهی‌های مدیریتی دولت، به دشواری‌های امروز در شرایط جنگ اقتصادی کمک کرده و این برعکس سخنان رئیس‌جمهور است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

آفتاب یزد نوشت: گویا رئیس‌جمهور محترم عزم خودشان را جزم کرده‌اند که هر از گاهی بَری از باغ برخی سخنان جنجال‌آفرین‌شان به عرصه سیاست برسانند. تازه‌ترین آن، قیاس گرفتن شرایط رقابت‌های انتخاباتی با شرایط امروز است که ایشان از «شرایط جنگی» برای شرح آن بهره برده‌اند، که به حرف و سخن‌های نه چندان کمی در محافل سیاسی و رسانه‌ها دامن زد. وعده‌هایی مثل مبارزه با فساد، رونق‌بخشی به رسانه‌ها و سر و سامان دادن به برخی گوشه‌های اقتصادی کشور، ربط واضحی به شرایط جنگ و صلح ندارد و ای بسا اگر در اولویت قرار می‌گرفتند امروز که به تعبیر رئیس‌جمهوری در وضعیت جنگ قرار گرفته‌ایم می‌توانستند از دولت دستگیری کنند.

بیشتر بخوانید:

ذخائر ارزی به‌خاطر سوءمدیریت از بین رفت نه تحریم دشمن

جوانگرایی در دولت که از شعارهای دولت تدبیر بود، چه ربطی به شرایط جنگی دارد؟ راه دادن به جوان‌های متخصص به بوروکراسی کشور و سد کردن راه فسادهای کلان، در شرایط جنگی چه میزان فشار بر دولت محترم می‌آورد که به ثمر رساندن آن را ناممکن کند؟ مگر نه این است که بسیاری از ابتکارها و کاردانی‌ها در شرایط جنگی تولد یافته‌اند؟ اگر مقصود از جنگ، جنگ در حوزه اقتصاد و تحریم و... است که به راستی مسئله تازه‌ای در میان نیست و کشور سال‌ها است با پیامدهای آن در جدال است.

برخی اصلاحات در کشور هیچ وابستگی‌ای به شرایط جنگی یا صلح ندارد. مبارزه با فساد و ارتشاء و تزریق خون تازه در مدیریت کشور، چه در آرامش و چه در غوغای جنگ نباید پُشت گوش انداخته شود و خدای ناخواسته دستاویزی برای کم‌کاری‌ها به شمار آید. دولت هرچه از ضعف‌هایش فاصله بگیرد، هرچه از بوروکراسی نیرومندتری برخوردار باشد و در یک کلام، اراده استواری به تصحیح امور و مشکلات مزمن شده داشته باشد، هم در هنگامه جنگ پایداری و کارآمدی بیشتری از خود نشان خواهد داد و از خسارت‌های هنگفت دوری خواهد جُست و هم در صلح، نیکروزی بیشتری نصیب مردمان خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس