زاخاروا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با غیرقانونی خواندن اقدام آمریکا گفت: ترور (سردار سلیمانی) به دستور سیاستمدارانی انجام شد که تنها به فکر منافع خود در انتخابات آتی آمریکا هستند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه، این اقدام ایالات متحده را محکوم کرد که ابتدا حمله موشکی به فرودگاه بغداد را انجام داده و تنها پس از آن، از شورای امنیت سازمان ملل خواست حمله به سفارت آمریکا در عراق و اقدام احتمالی تلافی جویانه در پاسخ به آن را ارزیابی کند.

زاخارووا شب گذشته در یک برنامه زنده از شبکه تلویزیونی «راسیا-24» گفت: «قضیه به این شکل می شود که در ابتدا یک حمله موشکی به خاک کشور ثالثی صورت گرفته که چنین اقدامی از لحاظ حقوق بین الملل و در واقع هر قانونی، اقدامی غیر قانونی محسوب می شود و پس از آن و تنها پس از آن آنها درخواست ارزیابی از وضعیت بوجود آمده در اطراف سفارت [آمریکا] از سوی شورای امنیت را کرده‌اند. مطمئناً چنین است، چنین برخوردی اوج بدبینی است.»

بیشتر بخوانید:

این دیپلمات روس تاکید کرد: «ارزیابی حقوقی از حمله به سفارت یک کشور و همچنین اقدامات تلافی جویانه احتمالی در ارتباط با این حادثه از سوی سایر کشورها، صرفاً حق انتخاب شورای امنیت سازمان ملل است. واشنگتن در مواجه با این حادثه برای تشکیل نشست اضطراری و فوق العاده شورای امنیت هیچ درخواستی نداد و تنها پس از حمله موشکی به خاک عراق درخواست ارزیابی حمله به سفارت آمریکا در بغداد به دفتر شورای امنیت رسید.»

به گفته وی، واشنگتن مسئله محکوم کردن حمله به سفارت در بغداد را در شورای امنیت مطرح نکرد، برای اینکه واکنش سایر کشورهای جهان به این حادثه برای آمریکا اهمیتی ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ابراز عقیده کرد: «ترور ژنرال قاسم سلیمانی (یکی از فرماندهان ارشد نظامی ایرانی) در عراق، بدون تردید جلوه‌ای از واقعیت جدید خواهد بود که از این پس به قتل رساندن و ترور یک مقام رسمی کشور ثالثی، آنهم بدون هیچگونه مبنای قانونی امکان پذیر است. این وضعیت بسیار جدی و نگران کننده‌ای است که می‌تواند شرایط روابط در جهان حاضر را کاملاً تغییر دهد.»

زاخارووا این نکته را نیز مورد توجه قرار داد که حمله موشکی به بغداد به دستور سیاستمداران آمریکایی انجام شده که تنها به منافع خودشان فکر می‌کنند، با توجه به اینکه امسال مبارزات انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده جریان خواهد داشت.

این دیپلمات همچنین این مسئله را رد نکرد که موضوع حمله آمریکا به فرودگاه بغداد در شورای امنیت سازمان ملل مورد بررسی قرار بگیرد.

وی هشدار داد، این اقدام آمریکا به‌غیر از افزایش وخامت اوضاع در منطقه، که مطمئناً میلیون‌ها نفر از مردم خاورمیانه را درگیر خواهد کرد، هیچ نتیجه‌ دیگری نخواهد داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • FI ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    78 4
    از این پس باید شاهد محو کشورها باشید چون حکومت جهانی داره میاد .
    • محمد IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      49 5
      تمام محور شرارت به سرکردگی آمریکا را محو خواهیم کرد
    • میم الف IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      19 2
      بله حکومت جهانی حضرت مهدی داره میاد درسی به ترامپ لعنتی میدیم که به دامان طبیعت برگرده
  • CA ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    43 3
    مگه در گذشته نبودیم؟ منتها همه کشورها چشمشون رو بستن مگه شاهد ترور دانشمندان هسته ای نبودیم؟
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    37 3
    مرگ ترامپ نزدیکه.
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      0 0
      اروم باش ب بم ايران عاقلانه و هوشمندانه انتقام ميگيره طوري كه همه بگن احسن . بارك ا...
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    24 2
    به امید خدا انتقام خون شهدا رو از جبهه کفر و شرک میگیریم. آمریکایی های تمام دنیا منتظر باشید.
  • بی نام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    6 1
    برای کشتن ترامپ دولت جایزه بزرگ میلیادی تعیین کند.بابودن این موجود کثیف خبیث منفور دنیا آرام نخواهدشد.
  • صالح IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    7 1
    خانم محترم خیلی ازدنیا عقب نیستید؟ این مسئله در غرب ورژیم منحوس اسرائیل سالهاست ادامه داره. این اسرائیل خبیث این همه از نیروهای لبنان وفلسطین رو ترور کرد شما نفهمیدی.این همه ترور دانشمندان هسته ای وانقلابی ما برای شما مفهوم مقامات رسمی نداشتند؟ پس صبحتان بخیر
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    8 0
    بنده هم نظر با سخنگوی روسیه هستم ، قطعا این آغاز ترور سران بسیاری از کشورها و استفاده از شیوه راه صهیونیست اسرائیلی و نشان از قدرت تو خالی آمریکا دارد، اینکه آمریکا مدعی قدرت برتر است و طرفدارانش مدعی قدرت بالای کدخدا بودند از خودشان ساده سوال کنند کشتن یک ژنرال سپهبد قاسم سلیمانی سخت تر بود یا بازداشت او با کلی اطلاعات حیاتی!! به نظر شما این نشان نداشتن قدرت آمریکا در منطقه و جهان نیست ، کشوری که چندین گوانتانامو دارد و بسیاری از آنها مخفی هستند قطعا به سرعت در حال تغییر شیوه استعمارگری و تغییر عملیات اقدام کرده است. به کشورهای اروپایی و همه کشورهای دوست یا دشمن آمریکا هشدار می دهیم اگر امروز جلوی این محور شرارت و رفتار تروریستی او نیایستید قطعا فردا روز حتی از داعش هم استفاده نخواهند کرد و به راحتی ترورتان می کند و وقتی می فهمید که دیگر نیستید و نهایتش یک اظهار تاسف است. شاید اولش وحشت آفرین باشد ولی کافیست سفارت خانه و پادگان های احتمالی رژیم آمریکا را در کشورتان ببندید امنیت تا حد زیادی در کشورتان برقرار می شود . مطمئن باشید آمریکا به علت شدت بدهی های مالی سنگین و کمبود منابع مالی و کتمان این حقیقت با اعداد مجازی و قلابی تا امروز ورشکستگی خود را پوشیده نگه داشته؟ قطعا رژیم آمریکا به همین علت از بسیاری از معاهدات خودساخته خودش بیرون رفته تا هزینه ها را از گردنش ساقط کند و برخی در داخل کشور ما می خواهند با خیانت به این معاهدات بیپوندند و آخرتی چون ترور ناجوانمردانه منجر به شهادت سردار سلیمانی را برایمان رقم بزنند هر چند شهادت بالاترین ارزشهاست ،اما شامل حماقت و خود مرگی نیست . این درسی است که شهید سلیمانی سالهابه ما آموخت ما باید به گفتارمان صادق باشیم و هیچگاه موقعیت خودمان را در معرض خطر قرار ندهیم ، بردن مرزهای جنگی به نقاط دورتر همین وعده صادق ایشان بود و محوری پر از مقاومت ، کاش برخی که به خانه این شهید رفتن این چند جمله و عملکرد را مرور کنند و رفتارشان را تغییر دهند و عملشان و حرفشان یکی شود برای منافع ملی . نه از جنگ می ترسیم نه از شهادت شیر های حیدر کراریم مقاومت نشان قدرت ماست
    • علی IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      11 0
      امکانش صفر بود که آمریکایی ها بتونن سردار رو دستگیر کنن چون هیچوقت جرات رویارویی مستقیم با سردار رو نداشتن، به همین دلیل بزدلانه و از پشت ترورش کردن.
  • هادی IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    4 0
    ترامپ ترور میشه اینو مطمئن باشید
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    اصلاحطلبها میگن موشک بزنید چون نهایت ده نفر تلف شوند با چند تانک و اگر شهادتش برایتان بی ارزش بود این کار را کنید وگرنه باید ریس موصاد و سیا و پنتاگون و اقوام ترامپ کشته شود در ۱۰۰۰۰ نفر داخل امریکا. از ترامپ ملعون از شهادت ایشان برای انتخابات و افزایش آسایش و امنیت امریکا بهره برده.
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    منم موافقم بانظرشما به دست مردم امریکا ترور میشه !!هرچند الانم مرده ای متحرکه وازترس ازسایه ی خودش هم رم میکنه!!
  • ایمان IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    انشاالله منتظر همچین اتفاقی و همچین رخدادی هستیم که ترامپ ترور و نابود بشه الهی آمین
  • غلامحسین حسن زاده طوفال IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    سلام یا باید این سیاستمداران کنونی جهان پای بند به قانون واحدی در جهان بشوند برای اداره کشورهایی که دران حضور دارند که این کاررا باید در سازمان ملل بنیان گذاری کنند مجددا،وبه گونه حقوقی اداره جامعه ها وجهان دست یابند،که یک روشی علمی صحیح برای اداره سازمان باشد،که به نظر من درست ترین گزینه،گزینه شورایی بدون راس است یعنی سازمان باید با حالت کره ترسیم شود واز حالت هرمی خارج شود در طراحی وچارت گذاریسازمانی،تا هیچ گزینه راسی در ان نباشد،زیرا عامل همه تنش ها همین راسی گری یا هرمی بودن سازمانهاست ،،در اداره کشورها هم همین گزینه باید باشد،،وقتی به این نگرش برسند ،حقوق اجتماعی جبرا نهادینه ورعایت میشود،،وفرهنگ قانون زندگی اجتماعی بر پایه تعادل اجتماعی برای همه افراد جامعه شکل می گیرد،،وهر کسی خودرا عملا در برابر قانون ودیگران برابر ومساوی خواهد دید در نتیجه تمام نگرشهای خود پرستی یا خود برتر بینی از روی افراد حذف خواهند شد وتمام زمینه های اختلافات اکنون که اینهمه حل انها دشوار شده از بین خواهند رفت،،یا این را انجام دهیم در شورای عمومی ،یا اینکه هیچ گزینه دیگری جز نابود کردن همدیگر نخواهیم داشت،،وخوب است که بجای کشتن مردم بیگناه خود همین راس ها همدیگررا بکشند تا وقتی که راه درست را بفهمند،،حسن زاده،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس