ترامپ

آمریکا پس از آنکه شطرنج خاورمیانه را به ایران باخت، مهره وزیر حریف را به ناحق از زمین بیرون انداخت و حالا هر چه ترامپ تلاش کرد این اقدام تروریستی را ماستمالی کند، نتوانست.

سرویس جهان مشرق- دونالد ترامپ رئیس‌جمهور قاتل آمریکا بالاخره جلوی دوربین‌ها حاضر شد و طی جملاتی کوتاه تلاش کرد اقدام نابخردانه خود در دستور حمله به سردار حاج قاسم سلیمانی را توجیه کند اما احتمالاً تاکنون اگر مشاوری در کاخ سفید مانده باشد به او گفته است اشتباه بزرگی کرد.

همه برنامه او برای این سخنرانی کوتاه در جمع خبرنگاران این بود که اوضاع را مانند 9 هفته قبل نشان دهد، زمانی که نه صبح ۲۷ اکتبر برای اعلام خبر قتل ابوبکر البغدادی سرکرده تروریست داعش جلوی دوربین‌ها آمد. او حتی در سخنانش پیرامون سردار سلیمانی بار دیگر نام ابوبکر البغدادی را آورد و با این کار در تلاش بود به جهان القا کند آمریکا واقعاً باور دارد سردار حاج قاسم سلیمانی یک تروریست است اما نتوانست. تحلیل سخنان و زبان بدن او نشان می‌دهد خودش به جنایتی که کرده واقف است و تماماً دروغ می‌گوید.

حدود ۱۵۰ سال از اولین پژوهش‌ها در مورد بیان غیرکلامی می‌گذرد و حالا به تنوع گسترده‌ و  ریزه‌کاری‌های پیچیده‌ای رسیده است اما فضاحت سخنرانی ترامپ آن قدر آشکار بود که با یک مرور ساده نیز رسوا می‌شود،  به همان اندازه که دروغ‌هایش آشکار است:

۱- پس زمینه سخنرانی: از جایی که او ایستاده بود شروع کنیم. رئیس‌جمهور تروریست آمریکا در زمان اعلام خبر قتل ابوبکر البغدادی در یک پس‌زمینه شاد قرار گرفته بود و تزئیناتی شبیه تزئینات جشن پشت سر او نصب شده بود. اما در زمان اعلام خبر ترور سردار حاج قاسم سلیمانی در پشت سر او یک پرده یکدست آبی قرار داشت که در سخنرانی‌های رسمی یک دکور معمول است. او در واقع می‌دانست اقدامش تا چه حد خشم مردم را به جوش آورده و نمی‌خواست نمک بیشتری بر زخم مخاطبش بزند، شاید از بیم واکنش‌های بیشتر.

۲- رنگ گردن‌آویز: ترامپ این بار یک کراوات آبی کمرنگ بسته بود، رنگی بسیار آرامش‌بخش که به نظر می‌رسد برای آرام‌کردن مخاطب خود و آرام نشان دادن اوضاع استفاده کرده است. بنابر این او خود خوب می‌داند چه زخم بزرگی بر پیکر مقاومت وارد کرده و می‌داند خشم مقاومت تا چه حد می‌تواند سهمگین باشد. وی در کنفرانس خبری قبلی یک گردن‌آویز قرمز راه‌راه داشت که نشان از شادی و هیجان دارد.

سخنرانی ترامپ بعد از ترور شرارت‌بار سردار سلیمانی و تحلیل آن توسط چند کارشناس در شبکه سی‌ان‌ان

۳- نگاه پریشان: وقتی شرایط را آرام، جالب یا شاد تشخیص می‌دهیم، ارتباطِ چشمیِ بیشتری برقرار می‌کنیم اما وقتی اوضاع به عکس باشد، یعنی قصوری سر زده باشد یا اوضاع خراب باشد یا غمی واقع شده باشد، رفتار ما به عکس می‌شود.

رئیس‌جمهور آمریکا نه تنها ارتباط چشمی اندکی برقرار می‌کند، بلکه به طرزی اضطراب‌گونه در سخنانش قدرت کنترل نگاهش را ندارد. او برای این که در این وضعیت بتواند نگاهش را کنترل کند، به نقطه‌ای خاص در دوردست خیره شده و هر از گاهی که نگاهش را به سمت مخاطب برمی‌گرداند، بلافاصله نگاهش دچار لرزه می‌شود و دوباره مجبور است نگاهش را به همان نقطه در دوردست خیره کند. چنین رفتاری نشان‌دهنده بیم از این است که نگاه مستقیم بتواند چیزی را در چشم هایش آشکار کند که دروغ بودن سخنانش هویدا شود؛ چیزی مثل ترس یا تردید نسبت به خراب بودن اوضاع.

۴- تنفس نامنظم: همانند نگاه، تنفس او نیز نامنظم است. وی در سخنانش پیرامون قتل ابوبکر البغدادی کاملاً بر تنفس خود مسلط است. خیلی راحت شروع و خیلی راحت به پایان می‌برد. اما در این سخنان صدای تنفس نامنظم او کاملاً آشکار است. از آنجا که این وضعیت تا پایان سخنان چهاردقیقه‌ای او ادامه می‌یابد، نمی‌تواند ناشی از عجله پیش از سخنرانی باشد، بلکه وی به طرز عیانی در حین سخنرانی دستپاچه شده است.

۵- سخنرانی کوتاه و تند: نشانه دیگرِ دستپاچگی ترامپ، سخنرانی کوتاه و تند وی است. وی تنها ۵۲۳ واژه را به سرعت در مورد اقدام  شرارت‌بار خود بکار می‌برد و این در حالی است که در سخنرانی قبلی ۹۰۰ واژه افاضه کرده و به تفصیل و آهستگی در مورد چگونگی گیرانداختن سرکرده داعش توضیح می‌دهد.

در واقع او به خوبی می‌داند هر چه بیشتر این خرابکاری را هم بزند، به ضررش تمام می‌شود. او می‌داند هیچ شجاعتی از سوی سربازان آمریکایی صورت نگرفته، هیچ کار اطلاعاتی خاصی از سوی نهادهای آمریکایی وجود نداشته، سردار ایرانی کاملاً شجاعانه به صورت رسمی و علنی سفر کرده و این یک ترور واقعی بوده است

سخنرانی ترامپ بعد از کشته‌شدن ابوبکر البغدادی

۶- پایان‌بندی نامناسب: ترامپ در جملات پایانی‌اش سه بار با کلماتی متفاوت دعا می‌کند و سه بار از مخاطبان تشکر می‌کند! در حالی که در سخنرانی قبلی در جملاتی شسته رُفته گفته بود «خدا نگهدار آمریکا باشد. از شما سپاسگزارم».

۷- پاسخ ندادن به خبرنگاران: ترامپ در انتها نیز بدون پاسخ به پرسش خبرنگاران جلسه را ترک می‌کند. این دقیقاً به خلاف سخنرانی‌اش در اعلام خبر قتل ابوبکر البغدادی است. به نظر می‌رسد آنقدر جنایت بودنِ اقدام او آشکار بوده که می‌دانسته خبرنگاران در طراحی سخنانشان به خود جرات خواهند داد و او را در شرایطی که هنوز جلسه استیضاحش در سنا برگزار نشده، مفتضح خواهند کرد.

جمع‌بندی

شش برون‌فکنی عاطفی در حالت‌های چهره وجود دارد: شادی، غم، تنفر/بی‌اعتنایی، خشم، ترس و تعجب. اگر قرار باشد یکی از این موارد را به عنوان حالت چهره و زبان بدن ترامپ انتخاب کنیم، قطعاً ترس است و باید در کنار آن از تردید و دستپاچگی نیز یاد کنیم.

ترامپ در این سخنرانی ادعا می‌کند «سلیمانی اخیراً سرکوب وحشیانه معترضان را در ایران رهبری کرد که در آن بیش از هزار شهروندِ غیرنظامی شکنجه یا کشته شدند». همانقدر که این ادعا مفتضح است، تمام زبان بدن ترامپ نیز رسواکننده رئیس‌جمهوری است که ادعای ابرقدرتی جهان را دارد.

او شاید ابرسلاح جهان را در اختیار داشته باشد، اما چگونه ممکن است دولتی که تا این حد در جهان منفور است که دیگر ابایی از ترور آشکار ندارد را صاحب «قدرت» دانست؟ اگر قدرت داشت چه نیازی به ترور دارد و اگر سلاحش به کارش می‌آید چرا طی دو روز دستور استقرار ۴۲۵۰ نیروی نظامی دیگر را در پایگاه‌های آمریکاییِ منطقه صادر کرده است؟ او ترسیده و نمی‌داند چه اتفاقی در حال وقوع است. 

منابع

https://www.nytimes.com/2019/10/27/us/trump-transcript-isis-al-baghdadi.html

https://www.whitehouse.gov/briefings-statements/remarks-president-trump-killing-qasem-soleimani/

https://www.cnbc.com/2020/01/03/trump-to-make-a-statement-following-fatal-strike-on-iran-general.html

http://ph.aui.ac.ir/article-1-495-fa.pdf

https://www.cnbc.com/2019/10/27/trump-statement-on-isis-baghdadi-raid.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 79
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 29
  • محمد حسن IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    سلام. احسنت به این تحلیل. بسیار عالی
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      86 5
      هیچ مسئول آمریکا نباید در منطقه ما احساس امنیت کند
    • FR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      14 2
      مثه سگ ترسیده ما چرا باید زبان بدنشو تحلیل کنیم پایگاهای اطراف ایران و خاورمیانه رو از وجود این کثافت ها باید پاکشون کنیم اصلا چه نیازی داریم به کسی توضیح بدیم؟ همین امشب پاکسازی کنیم بهتر بود سپاه و ارتش بیانیه میدادن که مردم شرکت کنن من اولین نفر بودم که میومدم این کثافتا رو از اطراف کشورمون پاکسازی میکردم
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    137 8
    بخدا انقدر ترسیده مفتضحانه که گفتن نداره.اینها فکر کردن زمان بزن در رو تمام شد .نزدیک است شکست گاوچرانهای امریکایی
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    100 5
    مطلب جالبی بود. زبان بدن سیاست مداران چیزیه که سایت های داخلی کمتر بهش می‌پردازند متاسفانه. آمریکا گور خودش رو در منطقه کند.
    • سحر IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      30 6
      متاسفانه نه عزیزم باید بگیم خوشبختانه خوشبختانه خوشبختانه گور خودشون را در منطقه وانشااله در دنیا کندن
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      12 2
      خانم سحر، کلمه متاسفانه دوستمون برای پایان جمله قبلی شون بود
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    48 34
    اینها تحلیل های صد من یک غاز و آبکی را رها کنید، طرف ما شیطان اکبر است، زبان بدن و رنگ پرده چه مزخرفیه مرگ بر آمریکا و ایادی اش
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    106 4
    مادر این مادر به خطا را به عزایش بنشانید
    • حسین IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      35 6
      مادرش فوت شده، سایر اعضای خانواده رو بفرمایید
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    86 2
    مرگ بر امریکا
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    66 5
    اگه میترسیدی چرا این غلطو کردی،خربزه خوردی پا لرزشم بشین جناب ابرقدرت پوشالی
  • IE ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    69 3
    ترسش از اینه که ایران اونو بکشه
  • IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    17 13
    به ترامپ گیر ندید ، دستور از بالا بود .
  • IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    48 3
    خدا لعنتش کنه شیطان ملعون دقیقا اگر شجاع بودند رو در رو مبارزه میکردند نه اینکه با غافلگیری ترور کنند ملتی را داغدار کردند پس حقوق بشر ما چه میشود آنوقت با کمال بی شرمی هم میگوید در کنار مردم‌ایران ایستاده است اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    46 3
    این ابلیس پیمپ باید ترور شود
  • رضا IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    26 1
    مرحبا به نويسنده ، با خوندن اين تحليل كه منطقى هم هست يه ذره آروم شدم، به اميد خدا دور نخواهد بود روزى كه مردم دنيا ببينند اين جنايتكار قدرت تكلم شو از دست داده و نميتونه به درستى حرف بزنه ؛ گيج و منگ و متحير و در عين حال عصبى!
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    36 29
    شما بهتر بود بجای تحلیل رنگ کراوات ترامپ، اوضاع و تحرک آمریکایی ها رو تحلیل میکردین که از یک هفته قبل برنامه ترور رو داشتن. فعلا که سردار رو زدن و رفتن. اگر کل ژنرال های پیر و فرتوت آمریکایی رو بزنین یه دست حاج قاسم نمیشه. باختیم بد هم باختیم
    • ایرانی IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      25 4
      عزیزم اونی میبازه وباخته که خدا رو قبول نداره و نشناخته و راه امام حسین علیه السلام رو قبول نداره! شنیدی این سخن صحیح رو که ما شهید رو از دست نمیدیم بلکه شهید رو به دست میاریم؟ حضرت روح الله مگر نفرمودند: ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد؟ پیشنهاد میکنم یه کم بیشتر قرآن و تاریخ را مطالعه کنید تا با سنتهای الهی بیشتر آشنا بشید. انشا‌ءالله انتقام خون مقدس سردار هم به موقع و با حکمت رهبر معظم انقلاب در سه مرحله کوتاه مدت، متوسط و بلند مدت گرفته خواهد شد.
    • هادی IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      15 6
      تو باختی چون ترسویی و خدا رو نمیشناسی کوفی ها هم مثل تو فکر میکردن بعد از شهادت امام حسین اما دیدیم چه بلایی سر یزید اومد در ضمن چون یک فرمانده شهید شد باختیم؟ یا بیسوادی یا بی دین
    • Behnam IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      11 1
      کمی صبور باشید عزیزان اونها سردار رشید ما رو بزدلانه در تاریکی شب و در خارج از میدان نبرد ترور کردند انشااله به یاری خداوند انتقام سختی از اونها میگیریم
  • میرحسن IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    45 2
    مهره وزیر ما هیچوقت از بازی بیرون نرفته، تازه آغاز عصر سلیمانیه، این رو در آینده خواهید دید...
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    40 2
    لعنت خدا بر این خوک کثیف صهیونیست انتقام سخت خواهیم گرفت تا درس عبرتی برای آیندگان این ملعون هم باشد
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    47 2
    حرام زاده! تو هنوز ایرانی ها را نشناخته ای، دمار از روزگارت در می آوریم بزدل خبیث
  • رضا IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    39 2
    حداقل انتظار ما در انتقام حاج قاسم سلیمانی نابود کردن ترامپ و پمپئو است.
    • ه IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      8 4
      مگه اون دو تا نجس جه ارزشی دارن که حداقل انتظارت کشتن اونهاست
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    24 2
    جنازه ترامپ و یک سگ برای سالن تشریح پیشفروش می گردد. قیمت جنازه سگ 10 دلار و قیمت جنازه سگ گنده (ترامپ) فقط 2 سنت!
  • منتقم خون حاج قاسم IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    17 2
    ترامپ ، حباب روی پسماندهای جهان استکبار ، به زودی با خون کثیفت پاسخگوی حماقتت خواهی بود خون در ازای خون
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    17 2
    با سلام از تمامی نیروهای نظامی در خواست داریم که انتقام سردار قاسم سلیمانی به بهترین وجه ممکن گرفته بشه و در اسرع وقت ..... اما ... تنها انتقام نظامی فایده نداره اونها به ما اعلام جنگ دادن باید از تمامی توافقات تحقیر آمیز که به ما تحمیل کردن خارج بشیم مثل (ان پی تی و اف ای تی اف و زیر مجموعه های اف ای تی اف که پالرمو و سی اف تی هست) همین طور چرا ما باید لب مرزامون جونامون سربازامون شهید بشن که مواد مخدر نره به سمت اروپا وزیر خارجه آلمان از امریکا حمایت کرده مرزها رو وا کنید بزارید سیل مواد مخدر اروپا رو بگیره
  • رضا IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    19 2
    باید با ترامپ مثل سلمان رشدی برخورد کرد. تا عمر داره از سایه ش بترسه .
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
      4 1
      این یارو که مینویسه مگه ترامپ چه ارزشی داره از طرف نظام مامور شده سطح توقعات از انتقام رو پایین بیاره.چه ارزشی دارن یعنی چی؟رئیس جمهور و وزیر امریکا هستن و ترامپ شخصا کسیه که دستور حمله رو داده پس از کی باید انتقام گرفت؟
  • روح اله IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    18 4
    کثافت ،آشغال ،بی شرف ،آدم کش،سگ باز وقمارباز ،لات بی سر پا با تمام وجود ازت انتقام می گیریم حتی اگر دنیا به آخر رسیده باشد مطمئن باش آمریکای جنایتکار
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    11 2
    این عروسک خیمه شب بازی عمر سیاسی اش به سر آمده. ان شاالله عمر خودش هم به سر بیاید و دنیایی را امن تر ببینیم. اما آنچیزی که هنوز باقی است و در پس پرده خودنمایی می کند صهیونیسم و امپریالیسم است که نابود کردن این دو به دست اسلام و انقلاب خواهد بود.
  • پرویز IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    21 2
    ایرانیها اهل رجزخوانی نیستند اهل عمل کردن هستند بدبخت
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    21 5
    ایران باید اتمی شود ترامپ باید کشته بشود
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    17 2
    حرامزاده در دل شب و از بالا ترور کردی
  • مهدی ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    9 3
    با سلام . این تحلیل تداعی گر آیه قرآن که می فرماید : خانه عنکبوت سست و بی پایه است . وقتی ترس در نماد قدرت اونها یعنی رئیس جمهورشون وجود داره این معنی رو داره که همه فرمانده هان نظامی و سیاست بازان کثیف شون دچار رعب و وحشت از وعده انتقام سخت امام خامنه ای ، ولی امر مسلمین جهان شدند . کم مونده با گردگیری جبهه مقاومت خانه عنکبوتی شان از بین بره.لبک یا امام خامنه ای ، جانمان بفدایت!
  • جمال IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    15 4
    مرگ براسراییل
  • محمد IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    11 3
    مرگ بر ترامپ قاتل وحشی مرگ بر آمریکای جنایتکار مرگ بر صهیونیست مرگ بر اسرائیل غاصب مرگ بر انگلیس مرگ بر استکبار
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    12 2
    ترامپ به زودی ترور میشه
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    4 3
    سلام قابل توجه تئرریسین ها و استراتژیستها یکی از موثرترین راههای شکست امریکا حمله و تبلیغ و کار مستمر علیه دلار است گاو را باید به مسلخ برد والسلام
  • سینا IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    11 3
    موقع حرف زدن وتهدید تمام شد ما منتظر انتقام واقعی به هر قیمت هستیم
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    5 2
    ما تنها نیستیم تمام ملت ایران سلیمانی شدن تو با کشتن سردار سلیمانی خاستی جلو جنگ رو بگیری ولی تمام ملت ایرانو اماده جنگ یا خودت کردی به هرکی میگیم میریم جنگ میگن آمریکاس خیلی قویه چرا چون امریکا حمله کرده حمله کردنشو دیدن ولی ایران تابه حال به کسی حمله نکرده نمیدونن ایران چه قیامتی به پا میکنه تو حمله اونم بعد ترور سردار سلیمانی که همه رو خشمگین کرده همه رو به جوش آورده
  • بی نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    9 2
    برهرمسلمان وغیرمسلمان بایدکشتن ترامپ را واجب اعلام کنندوبرای کشتن اوجایزه بزرگی تعیین کنند
  • قاسم سليماني IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    8 2
    اي ترامپ احمق قمارباز ، سردار بهت پيغام داده بود يادت مياد؟ بهت گفته بود اي ترامپ احمق قمار باز حريف تو من هستم در جائي كه تو حتي فكرش را هم نميكني بهت نزديك هستيم . احمق فكر كردي منظور سردار چي بود؟ ميدونست تو يه روز به اين حماقت دست ميزني فكر كردي همينطور ساده اين حرف را زد نخير طراحي بعد از حماقت تو هم انجام داده بود منتظر باش ببين (انتقام سخت)
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    10 2
    تو را به علی انتقامش بگیرید
  • ... IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    9 4
    یکی این ترامپو خفه کنه، خداوکیلی داره رو مخم راه میره، خدا کنه تصمیم رهبری حمله به آمریکا باشه، یا 80 میلیون با هم کشته میشیم یا برای همیشه آمریکا رو با خاک یکسان میکنیم. غیر از حمله به آمریکا هیچ چیزی مارو آروم نمیکنه... این آمریکایی ها فقط به پول و سلاحشون مینازن، به قرآن ترسو ترین آدمهای روی کره زمینن. فقط حمله، فقط...
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    6 1
    او ترسیده و نمی‌داند چه اتفاقی در حال وقوع است...
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    4 1
    اگه اونا مهره وزیر ما رو انداختن بیرون ما هم برره ای بازی میکنیم
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    5 0
    ترور ترامپ اشتباست اون باید زجرکش بشه بعدشم آمریکا هزاران ترامپ دیگه تو خودش داره اینا فقط عروسک خیمه شب بازی اسرائیلند باید یه حرکتی رو اسرائیل پیاده کرد
  • حاج قاسم سلیمانیم IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    9 1
    ترامپ برو بمیر قبل از اینکه به آتش خشم ملت سلیمانی ایران دچار شوی. خون مظلوم تو را خواهد کشت . ان شا الله
  • هادی IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    4 1
    اسراییل جرات نکرد سردار مارو بزنه چه کسی احمق تر از ترامپ برای انجام این کار ترامپ حمایت صهیونیست هارو واسه انتخابات میخاد لعنت به همشون جانی ها
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    1 1
    آزاد مردان جهان با هر مليتي كه هستيد ،ترامپ وپمئو را هرجا بود بزنيدومي زنيم
  • غلوم IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    2 1
    ترامپ كثيف از حالا تا اخر عمر نكبت بارش سايه مرگ رو بايد بالاي سرش ببينه هر جا و هر مكان
  • ناشناس IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    3 1
    ترامپ جاهل ترامپ تروریست ترامپ بی فرهنگ مرگ بر ترامپ ونسلش خودت را برای انتقام غیر منتظره ای آماده کن ترسو پخش کنند میشه شکر می‌ریزه توچای و از عقاب برمیگرده به جوجه مرغ
  • بی نشان IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    2 0
    از جنگ نترسید برای سربازان 20 ساله امریکایی یک اصغر قاتل کفایت میکنه
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    2 0
    سگ زرد منتظر سلاخی شدن باش
  • سارا مفیدی IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    2 0
    ترامپ رئیس جمهوری در ایالات متحده است که نه تنها از اقدامی که کرده خوشحال نیست بلکه همچون که موشی در تله ی خود ساخته گرفتار گردیده و با ترسی شدید مواجه است او میداند پیامد های خرابکاری او جان صد ها آمریکایی را خواهد گرفت.
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    1 0
    حتما انتقام گرفته میشه همونطوری که روسیه انتقام خلبانشو از ترکیه گرفت الان جو گیر شدین هفته دیگه یادتون میره
  • یوسف IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    1 0
    خاک توسرت کنند داعشی احمق
  • سرباز وطن IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    الشَّهْرُ الْحَرامُ بِالشَّهْرِ الْحَرامِ وَ الْحُرُماتُ قِصاصٌ فَمَنِ اعْتَدى‌ عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدى‌ عَلَيْكُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ. [۱۲] ماهِ حرام، در برابر ماهِ حرام! (اگر دشمنان، احترام آن را شکستند، و در آن با شما جنگیدند، شما نیز حق دارید مقابله به مثل کنید.) و تمام حرامها، (قابلِ) قصاص است. و (به طور کلّی) هر کس به شما تجاوز کرد، همانند آن بر او تعدّی کنید! و از خدا بپرهیزید (و زیاده روی ننمایید)! و بدانید خدا با پرهیزکاران است!.
  • سرباز وطن IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    1 0
    فَإِذَا لَقِیتُمُ الَّذِینَ کَفَرُواْ فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتىَّ إِذَا أَثخْنتُمُوهُمْ فَشُدُّواْ الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنَّا بَعْدُ وَ إِمَّا فِدَاءً حَتىَ‏ تَضَعَ الحْرْبُ أَوْزَارَهَا ذَالِکَ وَ لَوْ یشَاءُ اللَّهُ لاَنتَصَرَ مِنهْمْ وَ لَاکِن لِّیبْلُوَاْ بَعْضَکُم بِبَعْضٍ وَ الَّذِینَ قُتِلُواْ فىِ سَبِیلِ اللَّهِ فَلَن یضِلَّ أَعْمَالَهُمْ؛ یعنی و هنگامى که با کافران در میدان جنگ رو به رو شدید گردنهایشان را بزنید، (و این کار را هم چنان ادامه دهید) تا به اندازه کافى دشمن را در هم بکوبید در این هنگام اسیران را محکم ببندید سپس یا بر آنان منّت گذارید (و آزادشان کنید) یا در برابر آزادى از آنان فدیه [غرامت‏] بگیرید (و این وضع باید هم چنان ادامه یابد) تا جنگ بار سنگین خود را بر زمین نهد، (آرى) برنامه این است! و اگر خدا مى‏خواست خودش آنها را مجازات مى‏کرد، اما مى‏خواهد بعضى از شما را با بعضى دیگر بیازماید و کسانى که در راه خدا کشته شدند، خداوند هرگز اعمالشان را از بین نمى‏برد!
  • سرباز وطن IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    1 0
    چرا نظر منونمیذارد سرباز وطن
  • تیمسار IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 1
    تحلیل جالبی بود ولی این قسمتش قبول ندارم هیچ کار اطلاعاتی خاصی از سوی نهادهای آمریکایی وجود نداشته، سردار ایرانی کاملاً شجاعانه به صورت رسمی و علنی سفر کرده و این یک ترور واقعی بوده است بدون شک سفر حاج قاسم به بغداد لو داده بودن حال از طرف لبنانی سوریه یا عراقی یا حتی ایرانی
  • 1699415757 IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    1 0
    ای ترامپ سگ بد صفت انشالله عاقبت این کارت را خواهی دید
  • RO ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    چقدر به اصطلاح تمدن غرب چندش آور است.
  • محمد IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    2 0
    لعنت اهل بیت محمد (ص) بر ترامپ و نتانیاهو . انشا الله ذولفقار مولا علی بر سرشان فرود آید. انشا الله به بدترین شکل جون بدن. آمین
  • piroozghasemi IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    باید به مسپولان محترم شرق واقعا تبریک گفت. چه مخاطبان و خوانندگلن خوبی دارید. نظرات و کامنتهای دلپذیر و دلچسبی دارند. خدا برای همدیگه نگهتون داره. شما خیلی خیلی خوبید. و مخاطبانتون خیلی خیلی عالی.
  • علی IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    امریکا با سیاست های شکست خورده خود دیگر جایی در خاورمیانه ندارد سردار سلیمانی یکی از هزاران سردار بزرگ ایران بود که با این کار همه به جبهه های جنگ سرازیر میشوند هیچ کاری جلوی انتقام سخت را نمی گیرد حتی استعفای ترامپ که یکی از سیاست های سوخته امریکاست برای ارام کردن اتش انتقام امریکا به نابودی در منطقه نزدیکتر شد با این کار پلید
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    بسم الله القاسم الجبارین
  • حمید IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    2 0
    ماهم باید ترامپ راهرطوری شده بکشیم
  • حسین اقا IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    3 0
    به نام خدا. بسم الله القاسم الجبارین..!!!! وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم وَآخَرينَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ يَعلَمُهُم ۚ وَما تُنفِقوا مِن شَيءٍ في سَبيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيكُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ﴿۶۰﴾... انچه مسلم است انتقام سختی در راه است .. ولی در امریکا هم سنگ سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وجود ندارد... اگر فرماندهان نیروهای ابی خاکی و هوائی . غیره... را هم ترامپ کاندید تقاص و انتقام ما قرار دهد ..(( همانگونه که پیشنهاد داده که شما هم یکی از ژنرال های ما را ترور نمائید.)).. باز هم عدالت انجام نخواهد شد .. مگر اینکه تمام نیروهای تروریست و اشغال گر امریکای جنایتکار به همراه تمامی نیروهای غربی شرکت کننده در ائتلاف شیطانی از تمامی مناطق اشغال شده و غرب اسیا .و خاور میانه خارج شوند...انچه که ارزو و استراتژی سردار شهیدمان بود.....الله اعلم..
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
      0 2
      بسم الله القاصم الجبارین.....
  • خلیل IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    God امریکا
  • حامد IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
    0 0
    خداروشکر رهبری بزرگ داریم اماده به فرمانش
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    پدرشون رو به عزاشون مینشونیم .
  • حسين IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    مرگ بر ترامپ
  • حسین IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 0
    تحلیل جالبی بود هرگز نباید دشمن دست کم یا احمق دانست قطعا ایشان لودادن متاسفانه یا از ایران بغداد یا دمشق یا حتی روسیه درامتداد باید دنبال موش کورش دیگه تکرار نشه شاید راحتریرن انتقام از اروپا خبیث و امریکااسرایل اینه ما مرز باز بزاریم زیر سی بیل مواد خارج شه از مرزهایمان تریاک امری اروپا مفت بشه سیل مهاجر زیاد بشه بعد ببینید همین اروپایی هاسلام و امریکا دست و پامون بیفتند بعد برام سراغ گزینه نظامی یا علی خداوند صبر دهد
  • سرباز سپاه قدس IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 0
    دست روی ماشه منتظر امر رهبریم تا هرکسی که حتی بوی آمریکا به مشامش خورده رو نابود کنیم.این داغ بزرگ رو جهان نمیتونه تحمل کنه ولی بهتره مردم آمریکا به فکر یه انتخاب رئیس جمهور قبل از موعد و زن ترامپ به فکر یه شوهر جدید باشه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس