کد خبر 1026462
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
فغانی

با توجه به تغییرات ایجاد شده در راس فدراسیون فوتبال، باید منتظر ماند و دید که مسئولان فعلی این فدراسیون چه تصمیمی در خصوص علیرضا فغانی داور برجسته بین المللی اتخاذ خواهند کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا فغانی به عنوان یک سرمایه ارزشمند در فوتبال ایران به شمار می‌آید که پس از مهاجرت به استرالیا و قضاوت در لیگ فوتبال این کشور شائبه‌های مختلفی در مورد حضور او در رقابت‌های بین المللی به عنوان سهمیه ایران یا استرالیا  مطرح شد.

فغانی اما بر اساس توافقی که با مهدی تاج به عنوان رییس وقت فدراسیون فوتبال انجام داد، تصمیم گرفت در رویدادهای بین المللی به نمایندگی از ایران قضاوت کند، با این حال سرنوشت حضور او در رقابت‌های بین المللی سال آینده به عنوان سهمیه ایران، تصمیمی است که فدراسیون فوتبال ایران در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

فغانی: امیدوارم در قطر با تیم ایرانی داوری کنم

فغانی در گفت‌وگویی که انجام داد، در مورد این‌که در رقابت‌های بین‌المللی کماکان به عنوان داور ایرانی قضاوت خواهد کرد یا خیر؟ بیان کرد که طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با تاج به عنوان رییس وقت فدراسیون، قرار بر این بود که در بخش بین‌المللی به عنوان داور ایرانی معرفی شوم که این اتفاق رخ داد و برای سال‌های بعد نمی‌دانم چه شرایطی پیش خواهد آمد و باید از نظر مسئولان وقت فدراسیون فوتبال مطلع شوم. در سال جاری با کمک داوران ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی حضور پیدا می‌کنیم و باید ببینیم در سال آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال در برهه زمانی کنونی از شرایط به سامانی برخوردار نیست و تحت سرپرستی مدیریت می‌شود، به نظر می‌رسد که نباید از مسائل این چنینی غافل بماند و سرمایه‌ ارزشمندی همچون علیرضا فغانی را به راحتی از دست بدهد. به نظر می‌رسد علیرضا فغانی علاقمند است که بتواند همراه با یک تیم کامل داوری از ایران، در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قضاوت کند، بنابراین فدراسیون فوتبال نیز باید قدر چنین فرصتی را بداند و مهره ارزشمندی همچون او را به راحتی و سهل‌انگاری از دست ندهد.

علیرضا فغانی سابقه قضاوت در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۴، دیدار فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵، دیدار فینال جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۵، دیدار فینال فوتبال المپیک ۲۰۱۶ ریو، دیدار نیمه‌نهایی جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۷ و دیدار رده‌بندی جام جهانی ۲۰۱۸ را در کارنامه دارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس