کد خبر 1025493
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
فغانی

داور بین‌المللی ایران ابراز امیدواری کرد که بتواند با یک تیم کامل داوری از ایران، در جام جهانی ۲۰۲۲ قضاوت کند.

به گزارش مشرق، علیرضا فغانی در گفت‌وگویی که به بهانه تولدش انجام شد در مورد آرزوی ورزشی خود اظهار کرد: در ابتدای امر از همه افرادی که به بنده لطف داشتند و به هر طریقی تولدم را تبریک گفتند تشکر می‌کنم و برای همه آن‌ها آرزوی سلامتی و سربلندی دارم و امیدوارم بهترین اتفاق‌ها برای آن‌ها رخ دهد.

او ادامه داد: در مورد آرزوی ورزشی خود باید بگویم بنده در دو دوره جام جهانی حضور داشتم که یک دوره آن داور چهارم بودم و در دوره دیگر نیز به عنوان داور اصلی قضاوت کردم که خوشبختانه توانستیم بازی‌های خوبی را نیز داوری کنیم. امیدوارم بتوانیم در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز با یک تیم کامل داوری از ایران حضور پیدا کرده و همانند گذشته قضاوت‌های خوبی را از خود به جای بگذاریم.

این داور بین‌المللی فوتبال ایران در ارتباط با وضعیت حضورش در لیگ استرالیا خاطرنشان کرد: از ۱۲ هفته‌ای که سپری شده ۱۱ هفته را در لیگ استرالیا قضاوت کردم و یک هفته به دلیل حضور در سمینار مالزی غایب بودم و نتوانستم دیداری را قضاوت کنم.

فغانی در مورد این‌که در رقابت‌های بین‌المللی کماکان به عنوان داور ایرانی قضاوت خواهد کرد یا خیر؟ گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با آقای تاج به عنوان رییس وقت فدراسیون قرار بر این بود که در بخش بین‌المللی به عنوان داور ایرانی معرفی شوم که این اتفاق رخ داد و برای سال‌های بعد نمی‌دانم چه شرایطی پیش خواهد آمد و باید از نظر مسوولان وقت فدراسیون فوتبال مطلع شوم. در سال جاری با کمک داوران ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی حضور پیدا می‌کنیم و باید ببینیم در سال آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

جایگاه فغانی در جمع برترین داوران سال ۲۰۱۹

وی در ارتباط با وضعیت زندگی شخصی‌اش در استرالیا و این‌که دوست دارد دو فرزندش در حوزه داوری فعالیت کنند یا خیر؟ گفت: بنده در استرالیا به عنوان داور تمام وقت فعالیت می‌کنم و تمام تمرکزم بر روی داوری و تمرین کردن است تا برای رقابت‌های مختلف آماده باشم. در مورد فرزندانم نیز باید بگویم حضور آن‌ها در حوزه داوری تصمیمی است که به خود آن‌ها باز می‌گردد هرچند که سپهر فرزندم داور درجه سه است و دو سال است که داوری را در ایران آغاز کرده و می‌تواند در استرالیا به کارش ادامه دهد.

فغانی در رابطه با برنامه حضورش در رقابت‌های مختلف بین‌المللی نیز خاطرنشان کرد: پنج‌شنبه هفته جاری به منظور قضاوت در بازی‌های امیدهای آسیا به تایلند می‌رویم و در حوزه بین‌المللی با انجام تمرینات در حال پیشبرد فعالیت‌ها هستیم و آماده می‌شویم که در تورنمنت‌های بازی‌های تایلند حضور پیدا کنیم.

او در پاسخ به این‌که در المپیک ۲۰۲۰ توکیو قضاوت خواهد کرد یا خیر؟ اظهار کرد: بعید می‌دام که در المپیک حضور داشته باشم چرا که در دوره قبلی المپیک قضاوت کردم و فینال رقابت‌ها را نیز سوت زدم، معمولا در هر دوره رقابت‌های المپیک داوران جدید اعزام می‌شوند و فرآیند از یک جام جهانی تا جام جهانی دیگر به این صورت است که طی دوساله اول جام جهانی داوران جدید و جوان را به تورنمنت‌ها اعزام کرده تا عملکرد آن‌ها را بررسی کنند که این اتفاق در آسیا رخ داد و در دو ساله قبل از جام جهانی نظیر المپیک و سایر تورنمنت‌ها موضوع رقابت داوران کاندیدا مطرح است و با حضور آن‌ها در تورنمنت‌های مختلف عملکرد آن‌ها مشخص می‌کند که چه کسی در نهایت مسافر جام جهانی است.

این داور بین‌المللی فوتبال ایران ادامه داد: بنابراین با توجه به این‌که در دوره قبلی المپیک قضاوت کردیم بعید می‌دانم که در المپیک حضور پیدا کنیم چرا که داوران جوان‌تری که شانس حضور در جام جهانی بعدی را دارند اعزام می‌شوند و ما منتظر خواهیم ماند تا ببینیم در دو ساله آتی چه تورنمنت‌هایی را برای‌مان در نظر خواهند گرفت.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس