کد خبر 102629
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۵

دبیر شورای عالی ترافیک با اشاره به اینکه 70 درصد از تاکسی‌ها زیر نظر تاکسیرانی کار نمی‌کنند، گفت: در آئین نامه رسیدگی به تخلفات تاکسیرانی کاملا مشخص شده که کمیته تخلفات سازمان تاکسیرانی این اختیار را دارند که با تاکسیرانان متخلف برخورد کنند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، مجتبی شفیعی اظهار داشت: در تاکسیرانی به راحتی داریم می‌بینیم که بخشی عظیم از تاکسی‌های شهر که مورد حمایت دستگاه‌های دولتی قرار دارند و از خدماتی از قبیل سهمیه سوخت، طرح ترافیک، هزینه نوسازی ناوگان وامکان تبلیغات بر روی سقف تاکسی‌ها استفاده می‌کنند ولی اصلا تحت مدیریت شهری نیستند.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد از تاکسی‌ها زیر نظر تاکسیرانی کار نمی‌کنند، گفت: در آئین نامه رسیدگی به تخلفات تاکسیرانی کاملا مشخص شده که کمیته تخلفات سازمان تاکسیرانی این اختیار را دارند که با تاکسیرانان متخلف برخورد کنند.

شفیعی یادآور شد: در شهرستان‌ها این کمیته تشکیل می‌شود اگر تاکسی تحت حمایت نباشد پروانه آن باطل و خودروی آن به شخص دیگری واگذار می‌شود، ولی در تهران به راحتی تاکسی‌ها در پارکینگ‌ها متوقف است و رانندگان به راحتی در محدوده تردد می‌کنند و اصلا با ماشین کار نمی‌کنند و سهمیه سوخت آنها برای جای دیگر استفاده می‌شود و از این موضوعات شهرداری و سازمان تاکسیرانی اطلاع دارد ولی هیچ اقدام خاصی صورت نمی‌دهد.

شفیعی با بیان اینکه قبح قانون‌شکنی در فضای مدیریت شهری از بین رفته است گفت:‌ تبلیغات برای روی سقف تاکسی‌ها برای حمایت از رانندگان تاکسی تصویب شده ولی الان این قانون تبدیل به حمایت از شهرداری تهران شده و یک درآمد هنگفتی شهرداری از این تبلیغات به دست می‌آورد که یک سهم ناچیزی به راننده تاکسی پرداخت می‌شود.

دبیر شورای عالی ترافیک افزود: سیاست‌ها در تأیید ضوابط این بوده که بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد رقمی که برای تبلیغات بر روی تاکسی اخذ می‌شود به رانندگان پرداخت شود تا راننده مجبور نشود هزینه‌ها را افزایش دهد.

شفیعی خاطرنشان کرد:‌ تبلیغات بر روی تاکسی در صورتی که ضوابط آن به درستی انجام شود کمک می‌کندتا چند سال افزایش قیمت نداشته باشیم.

وی افزود: تاکسیرانی هنوز هیچ گزارشی درباره انعقاد قرارداد برای تبلیغ بر روی تاکسی‌ها ارائه نداده است.

شفیعی یادآور شد: متاسفانه موضوع تبلیغات بر روی تاکسی‌ها از حوزه ترافیک خارج شده و منبع درآمدی برای شهرداری شده است اگر این روند ادامه پیدا کند در شورای عالی ترافیک این مصوبه را باطل می‌کنیم.اگر به این شکل باشد که هیچ فایده‌ای برای راننده نداشته باشد باید یک تجدیدنظر در آن انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس