کد خبر 1025896
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
شلیک گاز اشک‌آور به سوی معترضان عراقی

وزارت خارجه بحرین و عمان طی بیانه‌هایی به حوادث اخیر در سفارت آمریکا در بغداد واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه بحرین و عمان پنجشنبه در بیانیه‌های به تحولات اخیر در شهر بغداد، پایتخت عراق و برگزاری تظاهرات در برابر سفارت آمریکا در این شهر واکنش نشان دادند.

خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) به نقل از وزارت خارجه بحرین گزارش داد که منامه، «شدیداً» آنچه این کشور یورش به سفارت آمریکا در بغداد می‌داند، محکوم می‌کند. بحرین این هفته از حملات هوایی آمریکا به نیروهای مسلح عراق حمایت کرده بود.

بیشتر بخوانید:

نیویورک‌تایمز: پس‌لرزه‌های حمله آمریکا به عراق تازه شروع شده است

واکنش کویت به تجمع اعتراضی مقابل سفارت آمریکا در بغداد

بحرین این اقدام را «نقض آشکار» معاهده روابط دیپلماتیک «وین» و قوانین بین‌الملل و تهدید کننده امنیت و جان کادر سفارت دانسته است. معاعهده وین که خواهان مصونیت دیپلمات‌ها و تأمین امنیت مراکز دیپلماتیک است سال ۱۹۶۱ امضای کشورهای عضو سازمان ملل رسیده و ۱۹۱ کشور آن در سال ۲۰۱۷ با آن موافقت کردند.

همزمان با واکنش بحرین به حوادث اطراف سفارت آمریکا در بغداد، وزارت خارجه عمان نیز در حساب توییتری خود ضمن ابراز تأسف از پیشامد، از دولت عراق به دلیل تلاش‌هایش جهت عبور از حوادث اخیر تقدیر و تشکر کرد.

شهر بغداد روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شاهد تظاهرات ضد آمریکایی مردم عراق در اطراف سفارت آمریکا در بغداد بود که طی آن، معترضان عراقی در اعتراض به حمله هوایی آمریکا به نیروهای سازمان الحشد الشعبی، در برابر این سفارت تظاهرات کردند و برخی از ورودی‌های آن را به آتش کشیدند.

معترضان عراقی بعد از درخواست دولت عراق اطراف سفارت ۴۲ هکتاری آمریکا را که بزرگترین سفارت در دنیاست، ترک کردند و در آن سوی رودخانه دجله مستقر شدند.

در جریان حمله هوایی جنگنده‌های آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی که جزو نیروهای مسلح عراق هستند، ۲۸ تن از آن‌ها به شهادت رسید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. این اقدام آمریکا واکنش شدید سیاستمداران و رؤسای سه‌گانه عراق را در پی داشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    10 0
    اینها نماینده اعراب اند یا آمریکا ؟! هههههههههههه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس