کد خبر 1025182
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
هانری

چهره‌ای که به تازگی نامش بر سر زبان‌ها افتاده است، تیه‌ری آنری است، مرد فرانسوی که گفته می‌شود به صورت رسمی با مقامات بارسلونا در هتلی در شهر لیون مذاکره داشته است.

بیش از یک باشگاه بودن، بزرگ بودن و بارسلونا بودن به خودی خود فقط یک افتخار نیست، یک دردسر است، دردسری برای مدیرعامل به نام توقع بالای جهانی از نتیجه‌گیری و همیشه در اوج بودن. بارسلونا خوب نتیجه گرفته است، تیمی که با فاصله نسبت به دیگران مدعی قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپاست، تیمی که ثروتش همچنان آن را در فهرست 10باشگاه بزرگ و ثروتمند جهان حفظ کرده است، تیم بدی نیست!

بیشتر بخوانید:

هواداران بارسا خواهان آمدن سرمربی لیورپول

اتفاقا تیم بسیار خوب و بزرگی است اما وقتی هواداران بارسلونا را مخاطب قرار بدهی به راحتی متوجه می‌شوی که انتظار از این تیم به طرز غیرقابل باوری، بالا است و هرگز در مورد توقع بالا از یک تیم، کوتاه نمی‌آیند.بارسلونا با والورده روزهای خوبی را تجربه کرده و البته روزهای تلخ و تکان‌دهنده هم کم نداشته است، اما مدیرعامل باشگاه باید همیشه دلهره رقبای خود را داشته باشد.بارسلونا، رئال مادرید یا هر تیمی در این سطح همیشه باید برای 5 تا 10 سال آینده خود برنامه دقیق داشته باشد، چیزی که شاید در فوتبال باشگاهی ایران شبیه به یک طنز یا یک غیرممکن بی‌مزه باشد.

در هر حال مدیرعامل باشگاهی مثل بارسلونا حتی اگر تیمش را در اوج ببیند باید برای مربی فصل آینده خود، ابرستاره خبرساز فصل آینده خود و خریدها و فروش‌های جنجالی تیمش تصمیم جدی و قطعی اتخاذ کند.خوان لاپورتا این روزها در کمین است و خود را برای انتخابات و شکست دادن رقیبان جدی‌اش آماده می‌کند. جالب اینکه او در جریان بازی که با پیروزی بارسلونا توام است، باز هم با تیم خبری فوق‌العاده حرفه‌ای خود به مدیران باشگاه حمله می‌کند و حتی تعداد پاس‌های اشتباه تیم را بهانه‌ای برای انتقاد از باشگاه می‌کند، چه برسد به اشتباهات تاکتیکی مربی، افت سهام باشگاه یه حتی کیفیت چمن نوکمپ! در چنین شرایطی بارسلونا حق دارد ضمن احترام گذاشتن به مربی زحمتکش و مودب خود، به دنبال گزینه‌های جدی و سودمند برای فصل آینده باشد.

در همین رابطه باشگاه بارسلونا با یورگن کلوپ، مذاکرات جدی و پیشرونده‌ای داشته، اما البته کلوپ هنوز واکنش رسمی در این خصوص نداشته است.در نظرسنجی اخیر وب‌سایت کاتالونیایی اسپورت نیز مشخص شد که هواداران هرگز دل‌خوشی از والورده ندارند حتی با اینکه تیم‌شان را با اختلاف دو امتیازی نسبت به رئال مادرید در پایان نیم‌فصل اول در صدر جدول حفظ کرده است. این در حالی است که هواداران به صورت جدی به مذاکره باشگاه با کلوپ فکر می‌کنند و گزینه‌های پس از او مربوط می‌شود به رونالد کومان که البته او نیز بارها این موضوع را تکذیب کرده و گفته در هلند راحت‌تر است. گواردیولا که البته بعید است موقعیت خوب این روزهای خود را به راحتی به خطر بیندازد و بزرگانی چون انریکه، آبلاردو، گارسیا و...

اما چهره‌ای که به تازگی نامش بر سر زبان‌ها افتاده است، تیه‌ری آنری است، مرد فرانسوی که گفته می‌شود به صورت رسمی با مقامات بارسلونا در هتلی در شهر لیون مذاکره داشته و قرار است هفته آینده میهمان آنها در کاتالونیا باشد.هواداران بارسلونا از آنری خاطرات خوبی دارند اما این دلیل نمی‌شود به او در باشگاه بزرگی به نام بارسلونا به این راحتی اعتماد شود، خیلی از کارشناسان این موضوع را به اعتمادی که رئال مادرید نسبت به زیدان داشت مقایسه می‌کنند اما زیدان و کلاس‌های فیفا و تجربه مربیگری در آکادمی رئال مادرید کجا و آنری پرحاشیه کجا؟!

گفته می‌شود پیشنهاد نجومی بارسلونا به کلوپ، لو رفته و مدیربرنامه‌های آنری نیز رقمی در همین حدود که سالانه نزدیک به 15 میلیون یورو است، پیشنهاد کرده و مقامات بارسلونا آن را رد کرده‌اند.برای هواداران بارسلونا خیلی مهم است سرمربی آینده بارسلونا چه کسی باشد و با آینده مسی، ورود ستارگان جدید از لاماسیا به تیم اصلی و بازیکنان بزرگی که قرار است به تیم تزریق بشوند چه رفتاری داشته باشد. مهم است که پیکه در بارسلونا بماند و بزرگان تیم کنونی بارسلونا به علت سردرگمی مقامات این باشگاه از تیم‌شان فراری نشوند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس