آروین

عضو شورای اسلامی شهر تهران راه‌اندازی خط متروی هشتگرد به گلشهر را تحت تأثیر فشار دولت اعلام کرد و گفت :این خط ایمنی لازم را ندارد.

به گزارش مشرق، بهاره آروین عضو شورای اسلامی شهر تهران در صحن علنی شورای شهر تهران درخصوص پذیرش مسئولیت راه‌اندازی ناایمن خط مترو هشتگرد- گلشهر گفت: راه‌اندازی این خط در هیچ‌یک از اسناد و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران از جمله بودجه سنواتی و برنامه پنج‌ساله دوم و سوم شهر تهران مورد اشاره قرار نگرفته است، چه رسد به آن‌که در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که حمل و نقل عمومی، به ویژه مترو، در شهر تهران به لحاظ کیفیت خدمات در شرایط نامطلوبی قرار دارد باید این موضوع مورد توجه قرار می‌گرفت.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ افتتاح مترو شهر جدید هشتگرد با حضور روحانی

آروین افزود: نکته قابل تامل آن است که وضعیت نامطلوب خدمات‌دهی به شهروندان در مترو تهران، بیش از هر چیز ناشی از تعهدات انباشته و پرداخت‌نشده سهم دولت از گسترش حمل و نقل عمومی است؛ چنان‌که تبصره ۱۷ بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران ناظر به همین عدم ایفای تعهدات دولت است. متاسفانه این موضوع سالهاست به یک حکم ظاهرا دائمی تبدیل شده است که ناشی از عدم پرداخت صدها میلیارد تومان سهم سالانه دولت از هزینه تمام شده سفرها با مترو است.

وی تصریح کرد: سال‌هاست این سهم برخلاف مصرح قوانین موجود، توسط دولت نادیده انگاشته شده و پرداخت نمی‌شود. به همین دلیل شهرداری در تمام سالیان گذشته ناگزیر از جبران و پرداخت سهم دولت در هزینه‌های تمام شده سفر با مترو نیز بوده است و هرساله در قالب تبصره بودجه به صورت یک کسری پنهان چندصدمیلیاردی خود را نشان می‌دهد. 

آروین با اشاره به تعهدات انباشته و پرداخت نشده دولت. اظهار کرد: با این وجود، امروز با فشار بخش‌های ذیربط در دولت، شهرداری تهران علی‌رغم مخالفت اولیه حاضر به پذیرش مسئولیت راه‌اندازی و افتتاح خط مترو گلشهر-هشتگرد توسط شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه شده است؛ خطی که از حداقل تجهیزات و استانداردهای ایمنی لازم هم برخوردار نیست و تخمین زده می‌شود برای تکمیل نهایی آن، دست‌کم ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران تاکید کرد: در این اوضاع و شرایط مالی و اقتصادی که شهرداری تهران در خدمات‌رسانی به شهروندان با مشکلات جدی مواجه است، جای پرسش است که چرا یک افتتاح صوری و نصفه نیمه از سوی دولت باید چنین هزینه هنگفتی را روی دست شهر و شهروندان تهرانی بگذارد؟ چرا ناایمنی جدی این خط که جان همه مسافران این خط را تهدید می‌کند، باید به دوش شورا و شهرداری تهران گذاشته شود؟ 

وی ادامه داد: شهردار با کدام مجوز شورا، چنین مسئولیت و هزینه‌ای را به شهر و شهروندان تهرانی بار می‌کنند؟ درحالی‌که در هیچ‌یک از اسناد و مصوبات و برنامه‌ها، راه‌اندازی این خط هیچ اولویتی نداشته است؟

آروین گفت: چرا ایشان به جای ایستادگی بر سر وصول سهم دولت از حمل و نقل عمومی، در برابر فشارهای ناموجه برای افتتاح و برش ربان یک خط کاملا ناایمن و نصفه‌کاره توسط مسئولین دولتی کوتاه می‌آیند؛ آن هم بدون اینکه حداقل بخشی از مطالبات شهرداری تهران از دولت در مورد هزینه‌های تمام شده مترو را وصول کرده باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    3 2
    مترو هشتگرد-گلشهر چه ربطی به عضو شورای شهر تهران دارد بهتر نیست ایشان به مشکلات کلانشهر تهران بپردازد؟
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      2 0
      شهردارتهران چرادراین افتتاح شرکت کرده!؟به همین دلیل این عضوشورا اظهارنظرکرده!
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    1 0
    بایدموضوع ایمنی خط واین ادعا سریعا بررسی بشه تاخدای نکرده مشکلی برای مردم ایجادنشه وجان ومالشون به خطرنیفته وبیت المال وهزینه ها تلف نشه وضمنا خدای نکرده درصورت بروز اتفاقی،دولت گردن نمیگیره وقرارگاه خاتم رومقصرمعرفی میکنه!!!
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      1 0
      احتمال داره که چون قرارگاه خاتم سپاه کارو پیش برده، دنبال انگ چسباندن ونادیده گرفتن زحمات سپاه باشن ویاقصدخرابکاری داشته باشن وموضوع باید دقیقا بررسی بشه!
  • مرصاد IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    0 0
    خب ؛ عوضش کاربرد انتخاباتی که دارد ! علی برکت ا... !!
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    2 0
    وقتی تعداد زیادی از هموطنان جان خود را از دست دادند، احتمالا دولت با یک تسلیت و کی بود کی بود من نبودم تلاش خواهد کرد که ماجرا را ماست مالی کند.
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      1 0
      اگه آخوندی وزیربود میگفت:نگران نباشیدبیمه خسارت میده!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس