کد خبر 1024951
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
تصاویری زیبا از انسانیت نیرهای الحشد الشعبی

آمریکا بر اساس بیانیه منتشرشده خود معتقد است حملاتش در پاسخ به اقدامات پراکسی‌های ایران صورت گرفته و انگشت اتهام به سوی ایران نشانه برده است.

به گزارش مشرق، ابوذر گوهری فعال رسانه ای در کانال تلگرام خود نوشت: حمله آمریکا به مواضع حشدالشعبی و حزب‌الله در عراق و سوریه به بهانه اقدام تلافی‌جویانه به حملات پایگاهی در کرکوک در شرایط فعلی، بر اساس ارزیابی مسائل زمینه‌ای زیر توسط آمریکا صورت پذیرفته است:

آمریکا بر اساس بیانیه منتشرشده خود معتقد است حملاتش در پاسخ به اقدامات پراکسی‌های ایران صورت گرفته و انگشت اتهام به سوی ایران نشانه برده است. با این تحلیل آمریکا درنهایت به دنبال واکنش و خروج از انفعال در برابر ایران در پی تحولات منطقه‌ای ماه‌های اخیر بوده و عملاً پاسخی برای حفظ حیثیت و پرستیز خود داد در واقع ترامپ که مترصد پاسخگویی به ایران بود، شرایط فعلی را برای این منظور آماده دید.

اولاً؛ ارزیابی مقامات آمریکایی آنست که در شرایط فعلی ایران درگیر تحولات داخلی و آشوب‌هایی است که توان این کشور و سرمایه اجتماعی آن را کاهش داده و لذا تمرکز منطقه‌ای خود را از دست داده و در موضع ضعف قرارگرفته است.

ثانیاً؛ آمریکا تحولات ماه‌های اخیر عراق و کاهش قدرت نرم و حمایت مردمی از ایران را فرصتی برای قدرت‌نمایی می‌داند.

هدف واشنگتن کاهش حضور و نفوذ منطقه‌ای ایران و مشغول سازی به داخل است و به این نتیجه رسیده است که فشار و تحریم اقتصادی به‌تنهایی برای این مهم کافی نیست و لذا ترکیبی از سیاست تحریم  و فشار همراه با اقدام منطقه‌ای ضد ایران را در دستور کار قرار داده است. آمریکا به دنبال فعال‌سازی پراکسی‌های منطقه‌ای خود نظیر رژیم صهیونیستی و ظرفیت کشورهای عربی ضد ایران است برای این منظور گام اول را خود برداشته است. هدف اصلی آمریکا  به عقب راندن ایران به محیط داخلی و تغییر مناسبات منطقه‌ای ضد تهران است تا درنتیجه فشارهای داخلی و منطقه‌ای ایران را مهار نماید. در این مسیر آمریکا زمان را به سود  خود می‌داند و حاضر به هیچ مصالحه‌ای نیست.

در چنین شرایطی ضرورت تداوم مقاومت فعال و پاسخ قاطع، فوری، متناسب و بازدارنده تنها راه بازگرداندن آمریکا از مسیر فعلی است. آمریکا باید بداند روندی را آغاز نموده که می‌تواند امنیت مستقیمش را به خطر انداخته و تبعات آن فراتر از انتظار باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    16 17
    در چنین شرایطی ضرورت تداوم مقاومت فعال و پاسخ قاطع، فوری، متناسب و بازدارنده تنها راه بازگرداندن آمریکا از مسیر فعلی است. آمریکا باید بداند روندی را آغاز نموده که می‌تواند امنیت مستقیمش را به خطر انداخته و تبعات آن فراتر از انتظار باشد. دقیقا مثل سگ هاری که اگر دنبالت کرد فرار کردی ول کنت نیست ولی اگر تو دنبالش کردی اون فرار میکند
  • سعید IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    7 28
    حشدالشعبی می تواند به پایگاه های نظامی امریکا در سرتاسر عراق حمله کند در جواب حمله نظامی امریکا به حشدالشعبی اگر هم امریکا باز هم حمله کرد به حشدالشعبی می تواند به تمام نیروهای امریکا در عراق حمله کند .
  • FR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    5 13
    دقیقا متاسفانه همینطور است....
  • احسان IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    6 4
    لطفا تحلیل سطحی نگذارید امریکا با توجه به وضعیت اشفته عراق و اینکه الان در افکار عمومی مردم عراق به عنوان یک مداخله گر در امور کشور شناخته می شود به مواضع شعبله کرد و بعد انگشت اتهام را بسوی ایران نشانه رفت تا 1) یک هراس عمومی در مردم عراق ایجاد کند که حشدشعبی باعث درگیری در کشور خواهد شد 2) ایران با مداخله در امور عراق و استفاده ابزاری از عراق عامل اصلی است.
  • امیر مهدی IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    12 22
    حمله هوایی امریکا اعلام جنگ برای مسلمانان منطقه بود که جواب دندان شکنی دریافت خواهد کرد و ایران بهانه است
  • ریزبین IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    2 15
    نباید به آمریکا فرصت بازسازی اعتبار خدشه دار شده اش در ارتباط با مقابله با ایران را داد .اگر به این جنایت توسط نیروهای مقاومت پاسخی سخت و خشن داده نشود ترس آمریکا از رویارویی باایران ریخته میشود و با اعتماد به نفس کامل گزینه نظامی بی اثر شده را دوباره به جریان خواهد انداخت
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      0 0
      وای پسر تو چقد ریز بینی :))))))
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    10 25
    آمریکا گور خودشو کند-باید سریع جوابشان داده شود تالل جایز نیست
  • علی IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    10 5
    تحلیل خوبی بود خدایا مولایمان صاحب الزمان را برسان
  • کارشناس مسائل فوق تحلیلی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    6 6
    حالا بهانه خوبی برای حمله ایران و حشد الشعبی به پایگاه های آمریکا بوجود آمده!
  • مرصاد IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    3 5
    آمریکا ؛ هیچ غلطی نتوانسته و نمی تواند بکند ، انشاالله !!
  • DE ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    0 0
    پراكسى ها يعنى چى؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس