حشد الشعبی - کراپ‌شده

وزارت خارجه روسیه عصر دوشنبه به حمله جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های الحشدالشعبی عراق واکنش نشان داده و آن را غیر قابل قبول توصیف کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که حملات آمریکا به پایگاه‌هایی در غرب عراق و شرق سوریه غیرقابل قبول و غیر سازنده است.

بیشتر بخوانید:

راز حمله هوایی آمریکا به مواضع حشد الشعبی در «القائم»

به گزارش آرتی، وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: «از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم که از هرگونه اقداماتی که به متشنج شدن اوضاع در عراق و سوریه منجر می‌شود، خودداری کنند.»

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز ظهر امروز (دوشنبه) در واکنش به حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در عراق، تصریح کرد که واشنگتن، روسیه را در جریان حمله به مواضع الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه قرار نداده است.

آمریکا یکشنبه‌شب، چند مقر گردان‌های حزب‌الله در سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کرد و پنتاگون نیز با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد.

منابع الحشد الشعبی اعلام کردند که در این حمله هوایی،دست‌کم ۲۵  نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

این حمله آمریکا، دو روز پس از حمله راکتی به پایگاه کی.1 در استان کرکوک انجام شد که آمریکا اعلام کرد یک پیمانکار آمریکایی کشته و پنج نفر مجروح شدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    2 0
    حتی محکوم هم نکرد. اینم از شریک استراتژیکتون!
  • آمریک AT ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    1 0
    مقام های روس تایید کرده اند که بر پایه ی اطلاعاتی که سرویسهای اطلاعاتی ویژه آمریکا به روسیه داده اند>>از یک حمله ی تروریستی در مراسم سال نوی میلادی در روسیه جلوگیری شده است>>ولادیمیر پوتین در تماس تلفنی با رئیس جمهور آمریکا به خاطر این کار تشکر کرده است>>نقل از رادیو فردا//این چندمین بار است که سرویسهای آمریکا به روسیه کمک کرده اند>>آمریکا و روسیه در برخی زمینه ها با هم همکاری دارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس