طعم کتاب

نشست نقد و بررسی و جشن امضای کتاب «یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار»، نوشته موسی فقیه حقانی، در ترنجستان سروش برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، نشست نقد و بررسی و جشن امضای کتاب «یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار»، نوشته موسی فقیه حقانی، در ترنجستان سروش برگزار می‌شود.

این نشست با حضور موسی فقیه حقانی، نویسنده کتاب و جواد کامور بخشایش، داور بخش روایت تاریخ جایزه ادبی شهید اندرزگو روز سه‌شنبه ۱۰ دی از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در کافه کتاب ترنجستان سروش برگزار می‌شود.

کتاب «یادداشت‌های یک روزنامه‌نگار»، تحولات نیم‌قرن اخیر تاریخ معاصر ایران را از نگاه ابوالحسن عمیدی نوری روایت نموده که خود از نزدیک حوادث مهمی را در تاریخ معاصر ایران درک کرده و در جایگاه یک فعال سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، حقوقی، اقتصادی و مطبوعاتی مشاهدات، شنیده‌ها یا آنچه خود در آن‌ها دخیل بوده، در قالب خاطرات روزانه ثبت کرده است.

عمیدی روزنامه‌نگار، وکیل دادگستری و نماینده مجلس شورای ملی در زمان پهلوی است. وی به دلیل ارتباط با بخش‌هایی از نهادهای اجرایی و حاکمیت، رویدادهایی را شرح می‌دهد که یا مستقیماً در آن دخالت داشته یا حداقل از منابع دست اول برای بیان آن استفاده کرده است.

تاکنون شش جلد از این کتاب منتشر شده و موضوع این نشست، بحث درخصوص جلد ششم آن است. مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران این کتاب را در ۸۲۱ صفحه منتشر کرده است و در شهریور ۹۸ در نخستین دوره‌ جایزه ادبی شهید اندرزگو به‌عنوان اثر برگزیده بخش روایت تاریخ و تاریخ شفاهی انتخاب شد.

موسی فقیه حقانی، استاد دانشگاه و معاون پژوهشی مؤسسه مطالعات تاریخ ایران است. از دکتر حقانی ده‌ها مقاله تاریخ و کتاب‌های متعددی منتشر شده است. «تاریخ تحولات سیاسی ایران» به همراه دکتر موسی نجفی، «تاریخ فراماسونری در ایران» و «خاندان پهلوی به روایت اسناد» ازجمله کتاب‌های حقانی است.

این نشست سومین برنامه از سلسله نشست‌های نقد کتاب‌های برگزیده جوایز ادبی با عنوان «طعم کتاب» به‌شمار می‌رود. هر جلسه از این نشست‌ها به صورت هفتگی با محوریت یکی از کتاب‌های برگزیده با حضور نویسنده کتاب و به میزبانی نشریه شیرازه کتاب و مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

گفتنی است ترنجستان سروش درخیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان فلسطین و ابوریحان واقع شده است و حضور در این نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس