کد خبر 1024332
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۲
جزئیات جدید از کشف قرص در بسته‌بندی ۱۲ برند صنایع غذایی کشور

رییس انجمن شیرینی و شکلات با بیان اینکه پروژه قرار دادن قرص میان کیک اثرات منفی روی صنایع داشته است گفت: این پدیده مصرف کیک در کشور را ۱۰ تا ۳۰ کاهش داده است.

به گزارش مشرق، جمشید مغازه‌ای رییس انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات در خصوص آخرین وضعیت پدیده پیدا شدن قرص در کیک اظهار کرد: این موضوع مسئله ای امنیتی است و ارتباطی به بخش تولید و توزیع این محصولات ندارند ما این موضوع را به نیرو های امنیتی سپردیم تا مشخص شود چه جریابی، اشخاصی یا باندی به دنبال تخریب صنعت غذا و شیرینی و شکلات کشور بودند.

بیشتر بخوانید:

تکذیب فوت بر اثر مصرف کیک‌های آلوده

ناجا: موضوع کیک‌های آلوده عملیات روانی دشمن است

وی افزود: این واهمه وجود داشت که این دست اقدامات به صنایع غذایی دیگر نیز نفوذ پیدا کند و صنایع غذایی کشور را فلج کند اما در حال حاضر گزارش جدیدی نداریم و موضوع فروکش کرده است و تنها در شبکه های اجتماعی به صورت شوخی به آن پرداخته می شود.

عوامل قرار دادن قرص در کیک ها هنوز شناسایی نشده است

رییس انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ادامه داد:  بر اساس پیگیری های انجام شده هنوز عوامل اصلی این رویداد شناساسی نشده اند.

   

وی تصریح کرد: با وجود اینکه این پدیده در صنعت شیرینی و شکلات فروکش کرده اما اثرات خود را بر روی این صنعت گذاشته است.

رییس انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات با اشاره به کاهش مصرف کیک در کشور گفت: با توجه به آگاهی مردم بعید به نظر می رسد که این پدیده عواقب دراز مدت بر روی مصرف شیرینی و شکلات و کیک در کشور داشته باشد.

وی اظهار داشت:طبیعی است که در حال حاضر مردم از مصرف کیک خود داری می کنند اما این مسائله به مرور برطرف خواهد شد و این اطمینان میان مردم ایجاد می شود که امکان قرار دادن قرص در فرآیند تولید و عرضه وجود ندارد.

کیک و شیرینی را از فروشگاه های معتبری خریداری کنید

مغازه ای گفت: این پدیده باعث شده است که مصرف کیک در کشور ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش یابد؛ این رویداد بیشتر در روستا ها رخ داد و مردم این محصولات را از فروشگاه های ناشناس و نا معتبر خریداری کرده بودند.

وی تاکید کرد که در صورتی که مردم انواع کیک و شیرینی و شکلات را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند مطمئن باشند این حوادث روی نخواهد داد.

وی در ارتباط با میزان صادرات شیرینی و شکلات در سال جاری اظهار داشت: گمرک در ۴ ماه ماه گذشته آمار جدیدی درباره میزان صادرات، صنایع تولید کننده شیرینی، شکلات و بیسکوئیت ارائه نداده است اما پیش بینی می شود که میزان صادرات در سال جاری از صادرات  ۸۰۰ میلیون دلاری سال گذشته کمتر نباشد.

این مقام صنفی گفت: در صورتی که این پدیده بعد وسیع‌تری داشت و فروکش نمی‌کرد به طور قطع روی صادرات نیز اثر می گذاشت اما با حضور به موقع دستگاه های نظارتی و امنیتی این موضوع برطرف شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SMAH1 IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    2 2
    این هم یک «حمله علیه کشور» بود ولی آنچنان به آن پرداخته نشد.در عین حال باید مسببین آن را به عنوان «اقدام علیه امنیت ملی» متهم و محاکمه کنند که بعید می دانم چنین شود.
  • فرهاد IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    0 2
    از آنجا که متاسفانه جامعه از اخلاق و منش انسانی دارد فاصله می گیرد و از طرفی با زیاده خواهی جماعتی کفتار مسلک روبرو هستیم جماعتی که در نهایت وقاحت زندان رفتن خود را رسانه ی می کنند آنطور که مردان و زنان بدانند که یک قهرمان دارد به بند کشیده میشود . واز سوی دیگر با طیف وسیعی از صنایع مشابه و برتری رقابت منفی در جامعه می تواند آسیب و ضرر و زیان خودرا به این بخش داشته باشد
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    1 0
    فرافکنی های بی معنی فروشگاه های غیر معتبر وقتی صنعت غذا و دارو هدف قرار گرفته یعنی امنیت صفر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس