کاظم اولیایی

مدیر پیشین فوتبالی کشورمان گفت: مادامی که دولت در اداره باشگاه های فوتبالی نقش ایفا می کند و تصمیم گیرندگان برای این موضوع از افرادی غیر از صاحبان اصلی این باشگاه ها باشند فوتبال در مسیری حرکت می کند.

سرویس ورزش مشرق – پس از مشکلاتی که بر سر راه تمدید قرارداد با کارلوس کی روش برای فدراسیون فوتبال بوجود آمد مارک ویلموتس جانشین وی شد تا پس از مدتی این مربی بلژیکی هم با فدراسیون به مشکل برخورده و قید کار در ایران را بزند. پیش از او نیز برانکو ایوانکوویچ در اوج مجبوبیت و شهرت و کسب ۷ جام طی سه فصل باز هم به دلیل مشکلاتی که با مدیریت مجموعه پرسپولیس داشت قید کار در پرسپولیس را زد. کمی بعد استراماچونی به دلایلی مشابه قراردادش را یکطرفه فسخ کرد و همه ارکان دولت و ورزش را بر آن داشت تا او را برگردانند و حالا هم نوبت به گابریل کالدرون رسیده که او هم ساز جدایی اش را کوک می کند.

سید کاظم اولیایی در گفت و گو با مشرق، پیرامون مصائب و مشکلاتی که این روزها در فوتبال به ویژه در بخش مدیریتی بوجود آمده حرف زد. وی ابتدا در این باره که مشکل اصلی از کجا شروع می شود اظهار داشت: مشکل مدیریتی در فوتبال ما از نگاه دولت و حاکمیت به این ورزش نشأت می گیرد. ما در ریل گذاری مسیری که فوتبال باید در آن حرکت کند دچار اشتباه شده ایم و برای همین تا ابد این قطار به مقصدی که مدنظرمان است نخواهد رسید.

وی ادامه داد: متأسفانه آنچه در بحث مدیریتی به چشم می آید وسعت علم مدیریتی در فوتبال ماست که به اندازه یک اقیانوس است ولی عمق آن یک میلیمتر بیشتر نیست و همین موضوع باعث شده تا هر روز یک سوی این فوتبال دچار چالش و ایرادهای تکراری و بعضا جدید شود.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال تأکید کرد: ما ۴۰ سال است به این درک نرسیده ایم که فوتبال برخاسته از سیستم باشگاهداری است نه فدراسیون داری و تیم ملی! هرچه باشگاه های ما قویتر و دارای ساختاری منسجم تر باشند در نتیجه تیم های رده ملی مان هم مستحکم تر و قدرتمندتر خواهند بود. پافشاری و اصرار بر این اشتباه موجب شده تا این ورزش که بین آحاد مردم جایگاهی ویژه دارد و موجب شور و نشاط و ساعتها شادی در سطح جامعه می شود با یک سوء مدیریت به موجی از یأس و ناامیدی تبدیل شود.

اولیایی اضافه کرد: مگر حاکمیت بر پایه مردمداری بنا نشده است؟ پس چرا به بدیهی ترین نکات در این باره توجهی نمی شود؟ ما حدود ۳۱ سال پیش پس از دیدار تیم های پرسپولیس-عقاب و استقلال-پاس در سال ۶۸ که آن غائله براه افتاد موضوع خصوصی سازی باشگاه ها را به شورای امنیت بردیم و آقایان آقامحمدی، میرولد، بنده و گروهی دیگر از افراد دلسوز خواهان واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس به مردم شدیم ولی هراس از این اتفاق مانع از این اقدام شد و هنوز هم این هراس وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مادامی که دولت در اداره باشگاه های فوتبالی نقش ایفا می کند و تصمیم گیرندگان برای این موضوع از افرادی غیر از صاحبان اصلی این باشگاه ها باشند فوتبال در مسیری حرکت می کند که ریل گذاری اش اشتباه است. در این میان تنها باشگاه ها هستند که از هر نظر ضرر می کنند. هم پول اضافه می دهند هم جریمه می پردازند و هم به دلیل اختلافاتی که بین باشگاه و مربیان شان بوجود آمده باید شاهد افت تیم شان در جدول رده بندی باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    2 4
    !!!!!!!!!!!!!! چقدر این شیخ می داند ؟!!!!!!!- اوه اوه فوتبال که از لحاظ فن آوری پیچیده ترین کار بشر است در ایران عمق ندارد - ای مردشور عمق و سطح آن را ببرد - چه قیافه خردمندانه ای هم بخودش گرفته است ؟ ! راستی چرا شرم وحیا این قدر در دنیای امروز نایاب شده است؟
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    0 1
    خودش مگر چی کاری برای فوتبال کرده
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    0 0
    حرف درستیه .. تا فوتبال ما حرفه ای نشه درست نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس