هاشمیان و ویلموتس

با وجود آنکه مارک ویلموتس قراردادش را فسخ کرده و رفته، هنوز تکلیف پایان همکاری او با ایران مشخص نیست.

به گزارش مشرق، فدراسیون فوتبال چنین ادعایی دارد؛ طبق قرارداد کسی که فسخ کند باید سه ماه دستمزد را به‌عنوان غرامت بپردازد. ادعای آن‌ها این است، چون مارک ویلموتس قراردادش را فسخ کرده، بنابراین اوست که باید سه ماه را به‌عنوان غرامت بپردازد. حالا شواهد را مرور می‌کنیم تا متوجه شوید آیا این ادعا درست است یا نه؟

بیشتر بخوانید:

ویلموتس از ایران به فیفا شکایت کرد

چندی قبل وزیر ورزش اعلام کرد سه ماه اضافه‌تر از دستمزد ویلموتس را به او پرداخت کرده‌اند. به نظر شما چرا ایران باید دقیقاً «سه ماه اضافه‌تر» قبل از بازی عراق پرداخت کند؟ پاسخ روشن است. به این دلیل که ویلموتس فسخ کرده بود، تاج و وزارت ورزش هم با علم به این موضوع، سه ماه بیشتر پول ریختند تا به‌حساب غرامت مربی بلژیکی برود و کار تمام شود.

حالا چرا ویلموتس سه ماه اضافه‌تر گرفته، ولی با ایران توافق نمی‌کند؟ ناگفته پیداست مشکل فقط سه ماه غرامت نیست. بماند که اخیراً خود فدراسیون دستش را رو کرد و صفحه‌ای از قرارداد را به رسانه‌ها داد که طبق یکی از بندهایش، چه عامل فسخ ایران باشد چه ویلموتس، فدراسیون فوتبال باید غرامت بدهد.

به‌نظر می‌رسد اخبار رسانه‌ها درباره ادعای غرامت ویلموتس از طریق کاترین همسرش درست باشد. همین‌طور ادعای سیداحسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس. به گفته او ویلموتس و وکیلش درخواست دو تا سه میلیون یورو به‌عنوان غرامت داشته‌اند. اگر آن‌ها به سه ماه دستمزد رضایت می‌دادند که همین حالا پول در حساب‌شان بود و بی‌خیال می‌شدند.

مثل ماجرای استقلال و استراماچونی، به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال و ویلموتس هم علاقه‌ای به شفاف‌سازی نزد افکار عمومی ندارند، اما برآیند شواهد این است اوضاع به کام مرد بلژیکی است و به ضرر فدراسیون فوتبال ایران. دیروز از یکی از مسئولان فدراسیون حرف‌هایی درباره این مربی بلژیکی شنیدیم که اصلاً شباهتی به جملات ۳، ۴ ماه پیش‌شان نداشت. در آن روزها می‌گفتند ویلموتس را آوردیم که مشکلات دوره کی‌روش را نداشته باشیم، با او قراردادی بستیم که اتفاقات دوران کارلوس تکرار نشود و این مربی بسیار محجوب است و اصلاً حرف از پول نمی‌زند و... دیروز، اما آن مسئول فدراسیون می‌گفت: «در ماجرای جذب ویلموتس سرمان کلاه رفت.»

ماجرا هم به فیفا کشیده شده و با توجه به آنکه معمولاً این پرونده‌ها به نفع خارجی‌هاست، باید منتظر ماند تا فدراسیون جهانی فوتبال یک رأی جانانه علیه ایران بدهد. آیا هنوز تاج می‌گوید انتخاب ویلموتس درست بود؟

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    2 0
    اینا پول های مردمه که با ندانم کاری آقایون هدر میره
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    2 0
    طرف تو یه اداره سوتی تایپی بده از حقوقش کم میکنن بعد اینا تو قراردادها میلیارد میلیارد پول بیت المال رو هدر میدن چیکار میکنن باهاشون؟؟؟!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس