کد خبر 102411
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۶

عشق به سرعت همیشه در وجود انسان ها بوده است و همه ما نیز به آن علاقه داریم و از آن لذت می بریم. این سرعت ممکن است گاهی خطرآفرین نیز بشود.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، ماشین های زیادی هستند که با سرعت های بسیار بالا حرکت می کند اما تعدادی محدودی از آن ها وجود دارند که قابل استفاده در خیابان ها و جاده ها هستند. در اینجا به تعدادی از این ماشین های سریع اشاره می کنیم.

بوگاتی ویرون:

همه ما کم و بیش با این ماشین آشنا هستیم و اسم آن را همیشه در میان سریعترین ماشین های دنیا دیده ایم. به تازگی مدل جدید و اسپرتی از این ماشین توانسته است از مرز سرعت 430 کیلومتر بر ساعت بگذرد و عنوان سریعترین ماشین تاریخ را به خود اختصاص دهد. این ماشین یک موتور 8 لیتری و با قدرت 1200 اسب بخار دارد و همچنین قیمت آن نیز 2 میلیون دلار تعیین شده است.



 Hennessey Venom GT

اما نزدیکترین رقیب به بوگاتی ویرون، هنسی ونوم است. این ماشین می تواند با سرعت 418 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و از صفر تا 100 را تنها در 2.5 ثانیه طی می کند. موتور این ماشین توربوشارژ دوقلو V8 است و قدرتی معادل 1200 اسب بخار تولید می کند. البته احتمال آن می رود که این ماشین به سرعت 443 کیلومتر نیز برسد.



Koenigsegg Agera:

این ماشین نیز می توانید با سرعت 418 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و از صفر تا 100 را تنها در 2.9 ثانیه طی می کند. البته قیمت آن در حدود یک و نیم میلیون دلار برآورد شده است و شرکت سازنده به دنبال آن است تا در پنج سال آینده رکورد سرعت بوگاتی را بشکند.



SSC Ultimate Aero:

در رتبه چهارم ماشینی قرار دارد  که می تواند به سقف سرعت 414 کیلومتر بر ساعت برسد و صفر تا 100 را تنها در 2.6 ثانیه طی می کند. این ماشین دارای یک موتور V8 با حداکثر قدرت 1183 اسب بخار است. این ماشین در سال های 2007 تا 2010 به عنوان سریع ترین ماشین دنیا شناخته می شد. البته باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا می تواند به عنوان قبلی خود بازگردد یا خیر؟



Saleen S7:

در رتبه پنجم ماشینی قرار دارد که می تواند با سرعت 399 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. این ماشین می تواند سرعت خود را تنها در 2.8 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. قدرت موتور این ماشین 750 اسب بخار است و قیمت آن چیزی در حدود 550 هزار دلار است.



Koenigsegg CCX:

ماشین دیگری که از کارخانه اتوموبیل سازی کوئینسگ در این لیست وجود دارد می تواند با سرعت 394 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و سرعت خود را در 3.2 ثانیه از صفر به 100 می رساند. قدرت موتور این ماشین 806 اسب بخار است و ساخت کشور سوئد است.



McLaren F1:

مک لارن از جمله کارخانه هایی است که همیشه دارای ماشین های سریع بوده است. این ماشین می تواند به سقف سرعت 286 کیلومتر بر ساعت برسد و دارای یک موتور توربوشارژ V12 است. این مشاین به عنوان سریعترین ماشین در قرن 20 شناخته می شد.



Gumpert Apollo:

این ماشین دارای حاشیه های بسیار زیاد است به طور مثال کارخانه آن اعلام کرد که شما می توانید این ماشین را سرو ته نیز رانندگی کنید. این ماشین می تواند به سرعت 359 کیلومتر برسد و دارای یک موتور 4 لیتری و با قدرت 650 اسب بخار است.



Noble M600:

طراحی این خودرو به گونه ای است که شما شاید آن را به عنوان یک ماشین بسیار سریع بشناسید. این ماشین می تواند با سرعت 358 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و  از صفر تا 100 را در 3.7 ثانیه طی می کند. این ماشین نیز یک موتور 4 لیتری با قدرت 650 اسب بخار دارد.



Ascari A10:

دهمین ماشین سریع جهان آساکاری است که می تواند با سرعت 354 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و موتور آن قدرتی برابر با 625 اسب بخار دارد. البته کارخانه تنها قرار است 50 عدد از این ماشین را تولید کند. این ماشین یک موتور 5 لیتری دارد و صفر تا 100 را در 2.8 ثانیه طی می کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • باران ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    0 0
    عالی
  • استلا ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 3
    چی میگی بابا سریع ترین ماشین جهان ماشین حنسی است برو تو گوگل بزن ببین کف می کنی خیلی خوشگله دورود بر ماشین حنسیییییییییی
  • شهرام ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 1
    سلام,خوبه, لطفا'با اتومبیلهای ساخت داخل مقایسه شود.
  • ZHINO ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    ینی میشه ماهم سوارشون شیم
  • محمد ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    بوگاتی همیشه بی رقیبه
  • مسعود IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    0 0
    هنسی با سابقه ی کم معروف شد و خودشو به رخ کشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس