کد خبر 1023959
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
مهدی فضائلی نمایه

مدیران جهادی حتی اگر نتوانند مشکل را حل کنند با کنار مردم بودن، در رنج و درد مردم شریک خواهند شد و اینگونه به آرامش آنها کمک خواهند کرد و تحمل مردم را بالا می برند.

به گزارش مشرق، «مهدی فضائلی» در یادداشتی نوشت:

در دوران دفاع مقدس زیاد دیدیم و شنیدیم که فرماندهان سطوح مختلف یگان ها از فرمانده دسته تا فرمانده تیپ و لشگر و قرارگاه، خود پیشاپیش نیروهای تحت فرماندهی شان حرکت می کردند و به جای اینکه به آنها بگویند "بروید"، فرمان می دادند "بیایید"!


لذا رزمنده ای که فرمانده خود را جلوتر و شجاعتر از خود مشاهده می نمود با انگیزه ای مضاعف به دشمن حمله یا از خود دفاع می کرد.


آری پیش قراول و پیش آهنگ بودن، یکی از ویژگی‌های فرماندهان دوران دفاع مقدس بود.


این خصوصیت در کنار ویژگی‌هایی چون "معنویت"، "اخلاص"،"تواضع" ، "پر تلاش و خستگی ناپذیری" و البته کاربلد بودن، سبکی جدید از مدیریت را بوجود آورد که از آن با عنوان "مدیریت جهادی" یاد می کنیم.


امروز اداره کشور در سطوح مختلف از قوه مجریه و قضائیه و مقننه نیازمند چنین مدیریتی است.


بحمدالله قوه قضائیه چندی است شاهد چنین فضایی است و آثار و برکات آن نیز در حال نمایان شدن است.لیکن دو قوه دیگر نیز باید وارد چنین شرایطی بشوند تا بوی خوش مدیریت جهادی از این دو قوه نیز مشام همه را معطر کند.


اگر دولت و مجلس نیز با معیارهای مدیریت جهادی منطبق شوند کمتر صحنه های دردآور خوزستان را خواهیم دید و رنج مردم شهرها و شهرک های حاشیه کرج و ماهشهر و تهران و ...بتدریج رنگ خواهند باخت.


مدیران جهادی حتی اگر نتوانند مشکل را حل کنند با کنار مردم بودن، در رنج و درد مردم شریک خواهند شد و اینگونه به آرامش آنها کمک خواهند کرد و تحمل مردم را بالا می برند.


رهبر حکیم انقلاب در این باره بارها و بارها سخن گفته اند؛ از جمله در اجتماع زائران نوروزی و مجاوران حرم مطهر رضوی در سال ۹۶ فرمودند:


"بنده از ضعفهای فعّالیّتهای مسئولین کشور -از جمله خودِ این حقیر- در سطح عموم ملّت ایران و در طول سالها، آگاهم؛ ضعفهای زیادی وجود داشته که این مربوط به مدیریّتهای ما است، مربوط به حرکت عمومی نظام اسلامی نیست. ما هرجا یک مدیریّت انقلابیِ فعّالِ پُرتحرّک داشتیم، کار پیش رفته است؛ هرجا مدیریّتهای ضعیف، بی‌حال، ناامید، غیرانقلابی، و بی‌تحرّک داشتیم؛ کارها یا متوقّف مانده است، یا انحراف پیدا کرده است. این مسئله‌ای است که وجود دارد؛ یک اشکالی و یک ضعفی است که وجود دارد؛ باید مدیرانمان ان‌شاءالله پُرانگیزه‌تر باشند، کارآمدتر باشند، تلاش بیشتری را انجام بدهند، و به حول و قوّه‌ی الهی همین‌جور هم خواهد شد. من به­‌طور قاطع عرض میکنم که اگر مدیریّت در بخشهای مختلف کشور، متدیّن باشد، انقلابی باشد و کارآمد باشد، همه‌ی مشکلات کشور حل خواهد شد."


یا در جای دیگری با تاکید بر مدیریّت شجاعانه، امیدوارانه، جهادی و با اِشراف میدانی بر مشکلات، تصریح و تاکید می کنند:"خیلی از مشکلات را در اتاق اداره و مدیریّت و پشت میز نمی‌شود فهمید، باید رفت در صحنه، در عرصه، تا مشکلات را بتوان لمس کرد."۲۴/۲/۹۸
به امید روزی که شاهد حضور بیش از پیش نیروهای متدین، انقلابی، توانمند و جهادی در عرصه‌های مختلف اداره کشور باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    0 0
    الان چقدر کنار مردمند بعنوان همنوع ؟؟؟
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    1 0
    واقعا قوه ی قضاییه نمونه ی بارز این مدیریت هست، یه زمانی هی می گفتن ب، ز .. م، ر.. ن، خ. بگم، نگم... الان نه، می گیره داداش یارو رو می کنه تو، دست می کنه تو حلقومشون چیزی که خوردن رو در میاره، ۴ تا مثل این بشه رئیس دولت و مجلس و .... دیگه غمی نیست..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس