تحریم‌

شاید کمی عجیب باشد، ولی این روزها برخی تولیدکنندگان داخلی نگران لغو تحریم‌ هستند نه تحریم.

به گزارش مشرق، امیرعباس اختراعی عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران در این باره می گوید:  تولید کننده ایرانی باید مطمئن شود که اگر تحریم‌ها برداشته شود توجه به تولید داخل کم نمی‌شود.

تشدید تحریم ها در یکی دو سال اخیر موجب توجه بیشتر دولت به تولید داخل شده و این یک فرصت است، ولی تولیدکنندگان نگران هستند که اگر این تحریم ها لغو شود، دوباره دولت با توجه بیشتر به واردات از تولید داخل رویگردان گردد.

اختراعی همچنین گفت: اکنون برای اظهار نظر در باره اجرای قانون جدید حداکثر استفاده از توان تولید داخل زود است. مجلس و قوه قضاییه وظیفه نظارتی بر اجرای این قانون دارند.

بیشتر بخوانید:

دست به دامن شرق برای مذاکره با غرب

وی گفت: در سال‌های گذشته ظرفیت‌های خوبی به علت عمل نکردن به این قانون از دست رفته، اما این اواخر توجه بیشتری به قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل شده است.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران افزود: یکی از مهمترین مشکلات برای استفاده از توان تولید داخل، نگاه جزیره‌ای به صنعت کشور است.
وی گفت: اکنون بیشترین نیاز صنعت کشور در بخش قطعه سازی است و در این حوزه کارهای خوبی انجام شده است، اما برای حمایت جدی از تولید داخل باید طرح‌ها داخلی شوند، زیرا با اجرای هر طرح، از میلیون‌ها قطعه و هزاران دستگاه استفاده می‌شود.

اختراعی افزود: از دولت انتظار داریم با راهبرد درست، تسهیل گری، برنامه ریزی و نظارت، صنعت کشور را حمایت کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • جواد IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
    19 0
    تولید کننده داخلی باید اینو بدونه هروقت مردم محتاج به دست انها شدن مردم را بد اذیت کردن وخون مردم را تو شیشه کردن
    • King stone IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
      1 0
      تولید کنندهای داخلی تا زمانی ک قوانین مالیاتی و مالی کشور اصلاح و بهینه نشن و مخصوصا قوانین گمرکی ک حدامثر ضرر رو برای عموم مردم به بار اورده کلا ریشه کن و قوانین انسانی جایگزین نشن و رانتهای قدرتمند فعلی برملا و تحت تعقیب غیر حزبی .... این مسائل مرتفع نشن هم تولید کننده داخلی به سود ش نمیرسه تا جون بگیره و صادرات کنه و حقوق مکفی به کارکنانش بده هم مردم راضی نیستن .
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
    18 2
    آن تولیدکنندگانی از لغو تحریمها می ترسند که تولیداتشان بی کیفیت و بدون نوآوری است و توان رقابت با محصولات خارجی را ندارند. در واقع این تولیدات، رانتی هستند و از رانت تحریم استفاده میکنند. درست مثل وارداتی ها که از رانت ارز 4200 استفاده میکنند! اقتصاد ایران به ای دلیل است که پیشرفت نمیکند.
    • . IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
      7 0
      موافقم
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
      2 11
      ما آثار با کیفیت کم نداریم، حمایت و توجه میخوان، منتهی اقایون هر چی ما میگیم اقتصاد مقاومتی، میگن غرب، میگیم حمایت از کالای ایرانی، میگن غرب، میگیم رونق تولید، میگن غرب. البته دیگه جایی تو مناصب ایران نخواهند داشت. جریان نفوذ با همون شیخ مغروق روز به روز رو به افول رفت. :)
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
    7 0
    نمیدونم منظور از حمایت چیه مصرف کننده حق داره جنس بهتر رو انتخاب کنه این چیز زیادیه ایا
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
    3 0
    خداییش ترامپ به داد تولیدات داخلی رسید از حسن و دوستان که آبی برای تولید کننده گرم نمیشه برعکس اون رانتها و پورسانت‌ها که از واردات عایدشون میشد به دست ترامپ با معرفت قطع شده.
  • مرصاد IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
    0 0
    نگرانی درستی است ! الان که درگیر تحریم های حداکثری هستیم ، واردات بی در و پیکر اجناس بی کیفیتی که مشابه با کیفیت داخلی دارند ، به وفور انجام می شود ، اگر تحریم ها برداشته شود ، دیگر چه بر سر تولید داخلی خواهد آمد ؟؟!!
  • محمد TR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
    9 1
    نظر من و خیلیا اینه که دولت ما نفهمید که از کی داره حمایت میکنه از تولید کننده داخلی که جنس بی کیفیت به مردم دادن با قیمت بالا،،،آیا تولید کننده داخلی ما نیاز به حمایت دارن که جنس تولید میکنه تو انبار نگه داری میکنه روزهایی که مردم راضی به دو برابر شدن جنس آشغال محتاج بشن،،،به نظر بنده حمایت از این جور آدمها حرام هست
  • مظلوم IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    0 0
    عجب از رانت خواران وسو استفاده کنندگان از تحریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس