کره شمالی

در حالی که اختلافات میان دو کشور کره شمالی و آمریکا در هفته‌های اخیر بالا گرفت، امروز نشست سه جانبه ای در چین برای حل این مشکل برگزار شد.

به گزارش مشرق، در نشست سه جانبه «چنگدو» در چین که با حضور سران سه کشور چین، ژاپن و کره جنوبی برگزار شد، تحولات اخیر شبه جزیره کره و بررسی راه‌های تقویت همکاری‌های این سه کشور برای دستیابی به صلح پایدار و توقف فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

رویترز نوشت: «مون جا این» رئیس‌جمهور کره جنوبی  امروز (سه شنبه) در نشست سه جانبه چنگدو اذعان داشت: سه کشور چین، ژاپن و کره جنوبی توافق کرده‌اند تا در رستای کمک به پیشبرد گفت‌وگو میان کره شمالی و آمریکا در راستای توقف برنامه هسته‌ای کرده شمالی تلاش کنند. وی در سخنان خود اذعان داشت: «صلح پایدار در شبه جزیره کره، به سود منافع مشترک هر سه کشور است.»

این نشست در شرایطی برگزار شد که در پی تهدید ترامپ مبنی بر اینکه اگر کره شمالی اقدام خصمانه‌ای انجام داد به ضرر آنان تمام خواهد شد، در روزهای اخیر روابط کره شمالی و آمریکا رو به تیرگی نهاده و درگیری لفظی بین مقام‌های ارشد این دو کشور بالا گرفته و به نظر نمی‌رسد با توجه به زیاده خواهی آمریکا برای توقف تمام فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی ، گفتگوی سه کشور چین، ژاپن و کره جنوبی به نتیجه مطلوبی برسد و راه به جایی ببرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس