اصلاح طلبان نمایه

مواضع زیگزاگ یکی از افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی، موجب نگرانی درباره سلامت روانی او شده است. البته یک احتمال هم این است که دیکته‌های متناقضی که به او می‌شود، موجب تناقض این مهره افراطی شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

«عباس -ع» عضو حزب منحله مشارکت در گفت‌وگو با خبرآن‌لاین مدعی شد انتخابات برای اصلاح‌طلبان به معنای واقعی تمام شده است. او گفت: اخبار ردصلاحیت‌ها را دقیق پیگیری نکردم، اما کلیاتی را شنیده‌ام. ضمن اینکه تصمیمات هیئت اجرایی فاقد اهمیت شده‌اند. براساس تفسیری که شورای نگهبان از اختیارات خود دارد، این هیئت‌ها بیشتر صوری هستند و اثری در اصل ماجرا ندارند، چه تأیید صلاحیت کنند و چه رد صلاحیت، این هیئت‌های نظارت هستند که کار خودشان را انجام می‌دهند. بنابراین این مرحله اهمیت چندانی ندارد و به نظرم هم نمی‌آید که خیلی رد صلاحیت جدی انجام شود، چرا که اصلاً نیازی به این کار نیست زیرا خود اصلاح‌طلبان و سایر نیروهای سیاسی و اجتماعی از ثبت‌نام استقبال نکرده‌اند که بخواهند رد صلاحیت شوند یا نشوند.

بیشتر بخوانید:

چرا اصلاح‌طلبان شکست زودهنگام در انتخابات را پذیرفته‌اند؟


وی افزود: گمان می‌کنم مسئله انتخابات برای اصلاح‌طلبان تمام شده است و اگر در انتخابات شرکت کنند برای آن است که به هر حال حضوری داشته باشند و بگویند ما بوده‌ایم. در این صورت مسئله این نیست که چه کسی هست یا نیست یا تأیید می‌شود یا رد می‌شود، مسئله این است که اعتبار انتخابات در ایران از نظر بخش قابل توجهی از مردم به خصوص در شهرهای بزرگی  مانند تهران با ابهام مواجه شده است. یعنی مردم از خود می‌پرسند که می‌توانند نامزد داشته باشند یا نه؟ و نیز آیا کاندیداها در صورت پیروزی می‌توانند کار مناسبی انجام دهند و آیا دستشان برای نظارت مؤثر و قانون‌گذاری باز است یا اینکه مانند سال‌های گذشته خواهد بود؟ بنابراین به نظرم می‌آید که انتخابات با شرایط موجود به معنای واقعی برای اصلاح‌طلبان تمام شده است و تأیید صلاحیت‌ها تأثیر چندانی بر عملکرد بعدی آنان نخواهد داشت.


این اظهارات در حالی است که همین فرد دو هفته قبل گفته بود «اصلاح‌طلبان با بهترین نیروهایشان وارد انتخابات شوند، حتی زندان رفته‌ها»(!!)


البته نامبرده سوابق ممتدی در اتخاذ مواضع زیگزاگ از این دست دارد؛ چه این که در اواخر دولت اصلاحات مدعی شد دولت و مجلس اختیارات ندارند و ما باید خروج از حاکمیت کنیم. اما هم او در انواع انتخابات‌های بعدی نقش‌آفرینی کرد و به ویژه در سال‌های ۹۲ و ۹۶ نیز با کتمان مواضع قبلی، در حد پوسترچسبان و تبلیغاتچی جزء ستاد روحانی فعالیت می‌کرد. او در عین حال در هفته‌های اخیر، یکی در میان خواستار ثبت در انتخابات مجلس (در حد ثبت‌نام محکومان دادگاه و زندان‌رفته‌ها) و استعفای روحانی و وزرا شده است. با عنایت به سوابق خیانت و محکومیت وی در پرونده نظرسازی به نفع آمریکا، به نظر می‌رسد که همچنان دیکته‌های آن طرف مرز را بازگو می‌کند منتها احتمالاً همزمان دیکته دو نفر را با هم گوش می‌کند و بازگو می‌کند که موجب پریشانی در گفتار و منطق می‌شود!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس