خاشقجی

سازمان گزارشگران بدون مرز در واکنش به احکام صادر شده از سوی دادگاه عربستان سعودی برای عوامل قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی می‌گوید که در این پرونده عدالت پایمال شده است.

به گزارش مشرق، سازمان «گزارشگران بدون مرز» روز دوشنبه،۲ دی، احکام صادر شده از سوی دادگاه عربستان در پرونده قتل جمال خاشقجی را مورد انتقاد قرار داد.

گزارشگران بدون مرز در بیانیه‎ای تاکید کرده که «در پرونده قتل خاشقجی عدالت پایمال شد.»

بیشتر بخوانید:

بررسی سیاست خارجی عربستان در منطقه

«مادر تروریسم جهانی» ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرد!

دادستان کل عربستان سعوی روز دوشنبه در جریان یک نشست خبری، احکام صادر شده برای متهمان قتل خاشقجی را در حالی اعلام کرد که هیچ اتهامی متوجه مهره‌های اصلی این پرونده نیست.

دادستان عربستان سعودی مدعی است که تحقیقاتی نیز درباره «سعود القحطانی»، مشاور محمد بن سلمان، انجام شده و هیچ اتهامی علیه وی مطرح نیست و او از زندان آزاد شده است.

«احمد عسیری»، معاون پیشین اطلاعات عربستان سعودی، از دیگر چهره‌های اصلی در این پرونده است که دادستانی عربستان درباره وی گفت: به دلیل عدم وجود مدارک و شواهد کافی از زندان آزاد شده است.

دادستان عربستان سعودی درباره «محمد العتیبی»، سرکنسول این کشور در ترکیه، نیز مدعی شد که وی اثبات کرده که در هنگام قتل خاشقجی در مکانی غیر از ساختمان کنسولگری بوده است؛ به همین دلیل حکم آزادی وی صادر شده است.

در همین حال وزارت خارجه انگلیس در واکنش به احکام صادر شده درباره عاملان قتل خاشقجی، خواستار تضمین مجازات این افراد شده است.

وزارت خارجه ترکیه نیز حکم صادر شده از سوی دادگاه عربستان در این پرونده را به دور از عدالت توصیف کرده و بار دیگر خواستار همکاری قضایی میان آنکارا و ریاض برای تحقیق درباره قتل خاشقجی شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس