کد خبر 1021985
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
جزئیات شرایط جدید بازنشستگی کارمندان دولت + سند

رئیس سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه‌ای، خواستار تعیین تکلیف بازنشستگی کارمندان با ۳۰ و ۳۵ سال سابقه شد.

به گزارش مشرق، جمشید انصاری در بخشنامه ای به دستگاههای اجرایی، با اشاره به ضرورت کاهش حجم و اندازه  دولت و همچنین به منظور ایجاد ظرفیت لازم برای اجرای تدابیر دولت مبنی و بهره گیری از توانمندیهای زنان و جوانان برای تصدی پستهای مدیریت حرفه‌ای و افزایش سهم و نقش آنان در مدیریت اجرایی کشور بر اساس بند الف ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری که تاکید دارد "دستگاه‌های اجرایی می‌توانند کارمند خود را با حداقل 30 سال سابقه خدمت برای مشاغل غیر تخصصی و 35 سال برای مشاغل تخصصی با تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاتر با درخواست کارمند برای سنوات بعد از 30 سال بازنشسته نمایند" مقتضی است ترتیبی اتخاذ شود تا با استفاده از اختیارات حاصل از بند مذکور نسبت به بازنشسته نمودن کارمندان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و پایین‌تر در مشاغل تخصصی و غیر تخصصی با 30 سال سابقه خدمت دولتی و با هر سنی و نیز دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر با 30 سال سابقه خدمت دولتی در صورت تقاضای ذینفعان و 35 سال سابقه خدمت دولتی و با هر سنی اقدام لازم  معمول و سپس  شماره مستخدم آنان در سامانه کارمند ایران ابطال گردد.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است، شاهنظری، رییس امور مدیریت مشاغل و نظام‌های پرداخت سازمان اداری و استخدامی کشور در این باره گفت: در این بخشنامه در حقیقت اختیار دستگاه را به دستگاه یادآوری می‌کنیم. به طور مثال وقتی یک کارمند با مدرک لیسانس بر اساس ماده 103 قانون خدمات کشوری می‌تواند تا 30 سال خدمت نماید و دستگاه الزامی به ادامه خدمت این گونه افراد ندارد.
سازمان اداری و استخدامی کشور متولی نظام اداری است و این بخشنامه نیز در راستای سیاست‌های دولت بوده و برای کلیه دستگاه‌های اجرایی الزامی است.

صندوق بازنشستگی کشوری | سازمان بازنشستگی ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دیده بان IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    0 0
    سیاست کاهش حجم دولت باتقسیم کردن تهران وسایرشهرستانها به استانهای جدید،هم خوانی نداشته ومغایرت دارد.
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    1 0
    به داد دکترا گرفته های بیکار برسید. تقریبا تنها موقعیت شغلی برای دارندگان مدرک دکترا، عضویت در هیئت علمی است که راه آن نیز تقریبا بسته است. در شرایط فعلی، باید اعضای هیئت علمی با 30سال سابقه بازنشسته شوند با هر وضعیت و مرتبه ای. مطمئن باشید به نفع کشور است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس