ترامپ نمایه - کراپ‌شده

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری از گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور چین درباره کره‌شمالی و توافق تجاری خبر داد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه گفت که با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین تلفنی درباره توافق تجاری و کره‌شمالی گفت‌وگو کرده است.

وی در پیامی توئیتری نوشت: «چین پیشتر خرید حجم زیادی از محصولات کشاورزی و (محصولات) بیشتر را آغاز کرده است. امضای رسمی (توافق تجاری) سازماندهی شده است. درباره کره‌شمالی، جایی که با چین و هنگ‌کنگ در حال کار درباره آن هستیم نیز گفت‌وگو کردیم.»

بیشتر بخوانید:

واکنش ترامپ به آزمایش‌های اخیر کره شمالی

ترامپ در پایان این توئیت و در بخشی که به کره‌شمالی اشاره کرده بود از کلمه (پیشرفت) در پرانتز استفاده کرد.

از سوی دیگر دولت چین، شامگاه پنجشنبه از دولت آمریکا خواست مسیر دیپلماسی با پیونگ‌یانگ را ادامه دهد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «لو ژائوهوی» معاون وزیر خارجه چین در دیدار با «استفان بیگان» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور کره شمالی، خواستار ازسرگیری گفت‌وگوها بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ برای حل اختلافات در زمینه خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره شد.

«کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی پیشتر به واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی برای اتخاذ یک رویکرد منعطف در قبال کره شمالی مهلت داده بود تا «محدوده زمانی برای گفت‌وگو که در سخنرانی سیاسی رهبر عالی کره شمالی (۲۳ فروردین ماه) برای آمریکا معین شد، پایان امسال است». 

همزمان با نزدیک شدن به موعد ضرب‌الاجل رهبر کره شمالی به آمریکا، دولت پیونگ‌یانگ هفته قبل با قطع امید تلویحی از مذاکره با آمریکا، گفته بود واشنگتن دیگر چیزی برای ارائه به ما در مذاکرات ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس